Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko olette päättäneet millaisen ruumisarkun haluatte?

Vierailija
01.04.2018 |

Ja voitteko luottaa sukulaisiin että saatte haluamanne?
Itse uhkaan kummittelulla.
Vai oletteko mahdollisesti ostaneet arkun jo varastoon valmiiksi?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin että ruumis upotettaisiin happosäiliöön. Voisi sitten sukulaiset todeta, että sinne hävisi kuin pieru Saharaan.

Vierailija
22/38 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä voisi vähempää kiinnostaa. En ole näkemässä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin kaunista keskihintaista valkoista arkkua itselleni.

Tuhkausasiaa mietin vielä.

Vierailija
24/38 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkulla ei ole väliä mutta hautakiven materiaalin ja tekstin värin olen päättänyt.

En ymmärrä tuhkausta ollenkaan. Jos isääni ei olisi tuhkattu niin kävisin haudalla useimmin, nyt tuntuu jotenkin typerältä mennä tuhkakupin luokse muistelemaan.

No, se oli hänen tahtonsa....

Minua taas inhottaa ajatus bakteereista, kärpäsistä ja madoista järsimässä lahoavaa ruumistani maassa. Tai että joku raukka löytäisi sen siinä kunnossa ja pelästyisi!

Siksi haluan polttohautauksen.

Vierailija
25/38 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan olemassa jotain ekologista arkkua? Paperimassaa tai pahvia tms.? Semmoinen edullinen, jossa voisi sitten tuhkata.

Vierailija
26/38 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti aika nuori ja tämä asia tuntuu kaukaiselta. Kun olet itse vanha, alat olla jo kiinnostunut. Asia tulee konkreettisemmaksi, kun omaa ikäluokkaa alkaa kuolla.

Vierailija
27/38 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisikohan käytetyn uutta halvemmalla?

M

Vierailija
28/38 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/38 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arkulla ei ole väliä mutta hautakiven materiaalin ja tekstin värin olen päättänyt.

En ymmärrä tuhkausta ollenkaan. Jos isääni ei olisi tuhkattu niin kävisin haudalla useimmin, nyt tuntuu jotenkin typerältä mennä tuhkakupin luokse muistelemaan.

Minua taas inhottaa ajatus bakteereista, kärpäsistä ja madoista järsimässä lahoavaa ruumistani maassa. Tai että joku raukka löytäisi sen siinä kunnossa ja pelästyisi!

Kärpäsiä ja matoja ei ole niin syvällä. Ruumiin hajottaa lähinnä sen omat bakteerit. Näin olen jostain lukenut.

Jotenkin ärsyttävää, että omat bakteerit (joita vastaan on taistellut ) pääsevät lopulta voitolle.

Vierailija
30/38 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos joku typerys tulee mun hautaa kaivamaan niin saakin saada slaakin kerrasta.

Kunnioitan kaikkien omaa päätöstä, kuten isäni päätöstä; minusta vaan olisi luonnollisempaa mennä haudalle jossa ruumis on fyysisesti. Kaikkihan me tomuksi tai tuhkaksi muututaan aikanaa.

Vierailija
31/38 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ruumiit siellä arkuissakaan kauaa nättinä pysy kun kaivuri kasaa ja tamppaa maat takaisin montun täytteeksi. Hautahan on enemmänkin symbolinen muistopaikka edesmenneelle, kuin mikään säiliö ruumiille. Tomumaja hajoaa ennenpitkää olipa se sitten tuhkattu tai haudattu.

Vierailija
32/38 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole tuollaisia miettinyt.

Tiedän kyllä yhden miehen joka on hieman alle kolmenkymmenen mutta hankkinut jo valmiiksi uurnan itselleen. Olin kerran hänen luonaan vierailemassa ja hän kaivoi sen kaapistaan esiin. Se oli sellainen koruton ja karu vaalea "laatikko" jota ei ihan äkkiä uurnaksi uskoisi ja mies sanoi että se on joku sossu-uurna.

Vierailija
33/38 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti aika nuori ja tämä asia tuntuu kaukaiselta. Kun olet itse vanha, alat olla jo kiinnostunut. Asia tulee konkreettisemmaksi, kun omaa ikäluokkaa alkaa kuolla.

Niin tai sitten kaikkia ei vaan kiinnosta mitä ruumiille tapahtuu kuoleman jälkeen. Läheisillehän ne arkut ja hautajaiset on eikä sille kuolleelle joka ei siinä ei vaiheessa enää tiedä mistään mitään.

Vierailija
34/38 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitushan on läppä, mutta ennenvanhaan ihmiset eläissään jo suunnittelivat hautajaisiaan arkkuaan, ja säästivät niihin. 

Nykyään  harvinaisempaa arkkuhautaukset, kun ei kohta tila riitä..ainakaan pk-seudulla. Uurnat yleisempiä.

Vierailija
35/38 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi arkkua ollenkaan. Tiedän, koska mieheni kuoli; tuhkausta vartenkin täytyy ostaa kallis puulaatikko, joka sitten poltetaan.

Tietääkö joku, miten voisi testamentata ruumiinsa esim. lääketieteen opiskelijoille harjoittelumateriaaliksi tai jotain muuta hyötykäyttöä?

Kuolleena en enää tarvitse kroppaani ja minulle on aivan sama, mitä sille tapahtuu, kunhan se hävitetään ekologisesti ja edullisesti.

Vierailija
36/38 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvin ja yksinkertaisin. Ei yhtään kukkalaitetta päälle, yksittäisiä kukkia saa tuoda jos joku haluaa. Hyvin lyhyt seremonia kappelissa, toivon että joku laulaisi Ave Marian.

Sen jälkeen mukavat juhlat meillä kotona, ei itkua vaan naurua ja kauniita ja hassuja muistoja matkan varrelta.

Appiukon hautajaiset päättyi pizzojen tilaamiseen:) Istuttiin siinä kuumassa kesäillassa terassilla ja syötiin pizzaa, muisteltiin ja naurettiin paljon. Parhaan missä olen ollut mukana

Vierailija
37/38 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvin arkku ja tuhkaus. Kaikki läheiset tietävät tahtoni.

Vierailija
38/38 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman halpa arkku ja sitten uuniin. Tuhkat voi sit laittaa sukuhautaan ilman mitään hienoa uurnaa, vaikka pahvilaatikossa