Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen ei ilmoita lapsen syntymästä?

Vierailija
01.04.2018 |

Toisessa kaupungissa asuva ystäväpariskunta sai toisen lapsen. Emme välimatkan takia näe kovin usein, mutta pidän heitä kyllä hyvinä ystävinämme ja ollaan mm. toistemme esikoisten kummeja.
Tällä parilla oli toisen lapsen laskettu aika jokin aika sitten. Rouva päivitteli vielä faceen jotain mahakuvia tyyliin "39+4, huh huh, kohta varmaan syntyy". No, aikaa kului, mitään ei kuulunut ja mä rupesin olemaan jo huolissani, että jotain on sattunut synnytyksessä, vauvalla ei ole kaikki ollutkaan kunnossa tms. Laitoin sitten lopulta varovaisen kysymyksen, että onko kaikki ok? Sain vastauksen "Voi joo, siis meille syntyi kaksi viikkoa sitten ihana poika, eiks me muistettu ilmoittaa..." Eikä mitään viestiä sen jälkeen.
Mä en voi tajuta! Eikö ne "meille syntyi poika viime yönä, mitat nää ja nää, kaikki voi hyvin" -viestit lähetetä perinteisesti heti synnäriltä suurin piirtein kaikille tutuille?! Kuka unohtaa ilmoittaa lapsensa syntymästä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kaikki ole heti toitottamassa ympäri maailmaa. Toki outoa jos olette toisen lapsen kummejakin.

Vierailija
2/17 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ilmoittanut erikseen kenellekään muille kuin isovanhemmille. Oli muutakin tekemistä kuin kaikille tutuille tekstailu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa lapsellinen, tuo aika on kiireistä eikä ensimmäisenä ole mielessä että onhan kaikille ilmoitettu..

Vierailija
4/17 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielestäni on aika outoa, jos ei ilmoita edes lähimmille ja kummeille. Joillekin vähemmän tutuille ei ole niin kiire ilmoittaa. Luulisi tällaisen tiedon kiinnostavan lähipiiriä. Tulee mieleen, että kertomatta jättäjä osoittaa mieltään jostain ja on päättänyt olla kertomatta, kun kerran ketään ei kiinnosta kysellä perään. Että hän nyt testaa, että miten kauan menee ennen kuin ensimmäistä kiinnostaa kysellä. Ei sitä nyt tarvitse suoraan synnytyssalissa aloittaa tekstarirumbaa, mutta yleensähän lapsen syntymästä halutaan kertoa tutuille aika pian. Ei minulla ainakaan yhteen tekstariin mene niin kauan aikaa, ettenkö missään välissä vauvan kanssa ehtisi moneen viikkoon kirjoittaa. Saman viestin voi lähettää yhdellä kertaa vaikka kaikille osoitekirjan henkilöille. 

Vierailija
5/17 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen laitettiin lehteen ilmoitus. Ilmaiseksi sai laittaa.

Vierailija
6/17 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no eiköhän tästä voinut helposti päätellä ettei ap ole tämän tyypin tärkeyslistassa yhtä korkealla kuin toisinpäin.

Jotenkin säälittäviä aina nämä "miksi ystävä ei kutsunut minua/kertonut asiaa X" yms. kun tilanteesta on aina selkeästi luettavissa ettei se toinen vain pidä sitä ihmettelevää osapuolta yhtä tärkeänä ja koe heidän välistä suhdetta samanlaiseksi kuin se toinen.

Vierailija
7/17 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ilmoitettiin tekstarilla kaikille läheisille heti sairaalasta.

En sitten tiedä, ollaanko outoja ja liian avoimia. Ihmettelisin, ettei kummeille (jotka lasken perhetutuiksi tai ystäviksi) ilmoitettais ollenkaan vauvan syntymästä. Ihankuin olisitte lakanneet olemasta läheisiä jo raskausaikana.

Vierailija
8/17 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Me ei olla ilmoitettu edes raskaudesta kaikille. Enää muutama kuukausi syntymään ja vain ne tietävät, joiden kanssa ollaan tekemisissä useasti. Miehen suvusta ei kukaan tiedä, minunkin suvusta vain muutama.

Emmekä aio ilmoittaa missään syntymästäkään kaikille.

Vierailija
9/17 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen laitettiin lehteen ilmoitus. Ilmaiseksi sai laittaa.

Mutta pakko ei kai ollut tuolloinkaan laittaa? - Sinänsä, jos on niin läheinen kuin puolin ja toisin kummeja, niin luulisi tiedon saavan muutenkin kuin lehdestä lukemalla. Mutta yleisemmin en tajua, että mikä pakko tai velvollisuus olisi kaikille mahdollisilläe kavereille ja tutuille kuuluttaa, että meillepä on tullut jälkikasvua. Saa toki, jos tykkää mutta mikään pakko tai velvollisuus ei mielestäni ole. - Sinänsä itse voin kuvitella jopa tilanteen, jossa puolisot kuvittelee puolin ja toisn, että toinen ilmoittaa asiasta ystäville ja muille läheisille, mutta lopulta asia jää hoitamatta "vhingossa" , kun pienokaisen kanssa ensimmäiset hetket ja vaiheet elää kuin sumussa.  

Vierailija
10/17 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen jota v*tuttaa uteliaat ”jokos oot jakautunut” -tyypit.

Vierailija
11/17 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida suurin osa mun lähipiiristä edes tietää että olin raskaana ylipäätään ja synnytin 2kk sitten. Jos ottavat yhteyttä kerron toki mutten nyt erikseen ala soittelemaan kellekkään.

Vierailija
12/17 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisessa kaupungissa asuva ystäväpariskunta sai toisen lapsen. Emme välimatkan takia näe kovin usein, mutta pidän heitä kyllä hyvinä ystävinämme ja ollaan mm. toistemme esikoisten kummeja.

Tällä parilla oli toisen lapsen laskettu aika jokin aika sitten. Rouva päivitteli vielä faceen jotain mahakuvia tyyliin "39+4, huh huh, kohta varmaan syntyy". No, aikaa kului, mitään ei kuulunut ja mä rupesin olemaan jo huolissani, että jotain on sattunut synnytyksessä, vauvalla ei ole kaikki ollutkaan kunnossa tms. Laitoin sitten lopulta varovaisen kysymyksen, että onko kaikki ok? Sain vastauksen "Voi joo, siis meille syntyi kaksi viikkoa sitten ihana poika, eiks me muistettu ilmoittaa..." Eikä mitään viestiä sen jälkeen.

Mä en voi tajuta! Eikö ne "meille syntyi poika viime yönä, mitat nää ja nää, kaikki voi hyvin" -viestit lähetetä perinteisesti heti synnäriltä suurin piirtein kaikille tutuille?! Kuka unohtaa ilmoittaa lapsensa syntymästä?

Sellainen ei ilmoittele joka epäilee ettei tieto todellisuudessa kiinnosta ketään. Kuulun näihin kysykää jos kiinnostaa tyyppeihin enkä siksi hoilota koko elämääni tekstiviesteillä tai somessa.

Vierailija
13/17 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on iso suku ja laaja ystäväpiiri, eikä pidä kirjaa, niin ehkä unohtuu. Jos ei pidä yhteyttä muutenkaan ihan päivittäin. Siinä huuruissa unohtuu kyllä vaikka mitä.

Vierailija
14/17 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi ap:n kaveri upota vauvakuplaan välittömästi vauvan synnyttyä, jos siihen asti päivitti säännöllisesti someen odotuskuulumisiaan.

Vierailija
15/17 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista että fasessa puhkuu että kohta syntyy ja sitten ei kerro että syntyi

Vierailija
16/17 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isot suvut? Vanhemmat lapset minkä ikäisiä? Jos on isot suvut ja mustasukkaisia vanhempia sisaruksia, niin voisin kuvitella että jotenkin siinä kaikessa voi luulla että on joillekin ilmoittanut, mutta ei olekaan. Myös äiti on saattanut luulla, että isä ilmoittaa kaikille kun hän on sairaalassa jne. Voi myös olla ettei synnytys ole mennyt ihan normaalisti, ja vanhempien ajatukset siten muualla.

En nyt itse tuosta vielä nokkiini ottaisi, josvälit olisivat muuten ihan hyvät.

Tuli mieleeni sekin, että jos olette läheisiä ja olet ollut huolissaankin, niin etkö tosiaan itse ole laittanut viestiä, että miten menee? Ehkä ette kuitenkaan ole niin läheisiä, jos et ole kokenut että tuossa tilanteessa sinun olisi sopivaa laittaa viestiä?

Vierailija
17/17 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ilmoitettiin tekstarilla kaikille läheisille heti sairaalasta.

En sitten tiedä, ollaanko outoja ja liian avoimia. Ihmettelisin, ettei kummeille (jotka lasken perhetutuiksi tai ystäviksi) ilmoitettais ollenkaan vauvan syntymästä. Ihankuin olisitte lakanneet olemasta läheisiä jo raskausaikana.

Sua ehkä hämmästyttää, mutta kaikkia ihmisiä ei kiinnosta vauvojen syntymätiedot ja mitat ja kellonajat.

Etenkin jos itsellä ei ole lapsia, ei osaa pitää kovin hämmästyttävänä sitä, että raskaus päättyy syntymään, ja tulos on tyttö tai poika.

Eikä yksikään kaverisuhde ole muuttunut hauskemmaksi lapsen myötä, päinvastoin.

Niin että onnitteleminen on väkinäistä.

Pikemminkin fiilikset on, että voi kurjuus, nyt loppu seuraelämä noidenkin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi