Tutkijat vahvistavat: iltasuihku on parempi kuin aamusuihku.
https://www.is.fi/mystyle/art-2000005622471.html
Tiesin kyllä tämän ilman tutkimustakin.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti aamusuihkuttelijat vaihtaa sitten lakanansa muutaman päivän välein. Ällöittäis mennä lakanoiden väliin päivän touhujen jälkeen likaisena. Toki yöllä hikoilee myös mutta niin paljon kuin kokonaisen päivän aikana. Kainalot voi huuhtaista aamullakin. Jos hiukset rajoittuu jo yön aikana niin kannattaa miettiä käyttämiensä aineiden laatua ja miten saisi pesuväliä pidennettyä.
Jos illalla katsoo kotona televisiota tai räplää tietokonetta, ja menee sen jälkeen nukkumaan, niin en kyllä ymmärrä miten joku olisi erityisen likainen siinä vaiheessa. Kun on käynyt aamulla suihkussa, niin voihan sitä myöhemmin iltapäivällä tai illalla vähän kasvoja ja kainaloita pestä. Jos joku tekee erityisen fyysistä työtä ulkotyötä, niin silloin voisi olla järkevintä käydä suihkussa vasta iltapäivällä työpäivän jälkeen aivan kuten urheilusuorituksen jälkeen. Suomessa harvinaiset kesähelteet tietysti voivat lisätä suihkuissa käyntejä.
Vaikka oiskin, niin silti suosin ite aamusuihkua. Ei oo kiva lähtee aamulla ihan nihkeenä yön jälkeen liikenteeseen. Kuitenkin pesen myös iltaisin kasvot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti aamusuihkuttelijat vaihtaa sitten lakanansa muutaman päivän välein. Ällöittäis mennä lakanoiden väliin päivän touhujen jälkeen likaisena. Toki yöllä hikoilee myös mutta niin paljon kuin kokonaisen päivän aikana. Kainalot voi huuhtaista aamullakin. Jos hiukset rajoittuu jo yön aikana niin kannattaa miettiä käyttämiensä aineiden laatua ja miten saisi pesuväliä pidennettyä.
Jos illalla katsoo kotona televisiota tai räplää tietokonetta, ja menee sen jälkeen nukkumaan, niin en kyllä ymmärrä miten joku olisi erityisen likainen siinä vaiheessa. Kun on käynyt aamulla suihkussa, niin voihan sitä myöhemmin iltapäivällä tai illalla vähän kasvoja ja kainaloita pestä. Jos joku tekee erityisen fyysistä työtä ulkotyötä, niin silloin voisi olla järkevintä käydä suihkussa vasta iltapäivällä työpäivän jälkeen aivan kuten urheilusuorituksen jälkeen. Suomessa harvinaiset kesähelteet tietysti voivat lisätä suihkuissa käyntejä.
Koska olet kantanut kotiin kaiken pölyn ja kuran kehossasi, mitä päivän mittaan on kertynyt. Viet sen sitten myös sänkyysi, jos et peseydy ennen sinne menoa.
Joku kasvojen ja kainaloiden pesu illalla kuulostaa aika turhalta, kun samalla vaivalla voi käydä pikaisesti suihkussa ja varmistaa että kaikki se lika menee viemäriin, eikä lakanoihin ja tyynyyn.
Ööh, oonkohan mä kaikkien ympärillä olevien mielestä ällöttävä kun käyn suihkussa vaan 2-3 päivän välein :D Toki pesen naaman, kainalot ja alapään aamuin illoin mutta kokovartalosuihkussa (ja hiukset) pesen harvemmin koska mun iho ei tykkää jatkuvista suihkuista. En myöskään harrasta kuin pari kertaa viikossa hikiliikuntaa, niin senkään takia en hikoile joka päivä siinä määrin että tarvitsisi kokovartalosuihkussa käydä. En ole huomannut lakanoissakaan likaisuutta, mutta mä vaihdankin ne kerran viikossa.
Aamulla ja illalla käy normaalit ihmiset suihkussa. Vi tun siat.
Vierailija kirjoitti:
Ööh, oonkohan mä kaikkien ympärillä olevien mielestä ällöttävä kun käyn suihkussa vaan 2-3 päivän välein :D Toki pesen naaman, kainalot ja alapään aamuin illoin mutta kokovartalosuihkussa (ja hiukset) pesen harvemmin koska mun iho ei tykkää jatkuvista suihkuista. En myöskään harrasta kuin pari kertaa viikossa hikiliikuntaa, niin senkään takia en hikoile joka päivä siinä määrin että tarvitsisi kokovartalosuihkussa käydä. En ole huomannut lakanoissakaan likaisuutta, mutta mä vaihdankin ne kerran viikossa.
HYI WIT TU
Jaahas. Nyt joku suihkuhullu triggeröityi.
Itse miehenä en todellakaan menisi nukkumaan ilman suihkua koska työt on todella fyysisiä ja niissä likaantuu todella helposti plus hikoilee myös niin inhottavalta tuntuisi mennä nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olet kantanut kotiin kaiken pölyn ja kuran kehossasi, mitä päivän mittaan on kertynyt. Viet sen sitten myös sänkyysi, jos et peseydy ennen sinne menoa.
Joku kasvojen ja kainaloiden pesu illalla kuulostaa aika turhalta, kun samalla vaivalla voi käydä pikaisesti suihkussa ja varmistaa että kaikki se lika menee viemäriin, eikä lakanoihin ja tyynyyn.
Miten se pöly ja kura löytää tiensä sänkyyn kun riisun ulko/päivävaatteet heti kun tulen kotiin? En myöskään liiku ulkona alasti niin että se pöly ja kura olisi ihollani.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se pöly ja kura löytää tiensä sänkyyn kun riisun ulko/päivävaatteet heti kun tulen kotiin? En myöskään liiku ulkona alasti niin että se pöly ja kura olisi ihollani.
-eri
Koska sitä kuonaa tarttuu muuallekin kuin vaatteisiin, lisäksi erität sitä itsekin ihosi pintaan.
Kaiken sen käyt hieromassa vartalollasi sänkyysi, jos et käy iltasuihkussa.
Jos kuitenkin peset petivaatteet usein, niin eipä tuossa mitään ongelmaa.
Minä hikoilen enemmän öisin kuin päivällä. Teen siistiä sisätyötä ja kotona on kotivaatteet. Vuodevaatteet vaihdan viikonloppuisin, kun lauantaisin käydään saunalla ja sunnuntaisin en sitten ota yleensä aamusuihkua. En voi mennä töihin hikisenä ja iho ei kestä jatkuvaa suihkuttelua. Hikoilen siis todella pahasti öisin ja makuuhuoneen lämpötila on 18 astetta. Mies ei kestä kylmempää.
Iltasuihku tietysti, en halua likaisena nukkumaan. Ajatuskin suihkuunmenosta aamulla on vastenmielinen, hhhrr kylmää ja aikaa kuluu turhaan. Ainoastaan joskus kesähelteellä on ollut pakko käydä pikasuihkussa aamulla hikoilun takia.
Vierailija kirjoitti:
Iltasuihku tietysti, en halua likaisena nukkumaan. Ajatuskin suihkuunmenosta aamulla on vastenmielinen, hhhrr kylmää ja aikaa kuluu turhaan. Ainoastaan joskus kesähelteellä on ollut pakko käydä pikasuihkussa aamulla hikoilun takia.
Ei aamusuihkun tarvitse olla mikään kylmä suihku, vaan ihan normaalilämpöinen. Jos tiedän että minun pitää olla vaikka aamulla klo 8 jossain sorvin ääressä, nousen suosiolla ylös hyvissä ajoin että ehdin tehdä omat aamurutiinini kuten ajaa parran, käydä suihkussa ja pedata sängyn. Myös vapaa-aikana aamusuihku erottaa yön ja päivän toisistaan, minkä jälkeen on kunnolla hereillä eikä enää mene uudelleen nukkumaan.
Artikkelin ”asiantuntijan” mukaan ”Iho uudistuu ja kuorii itseään yön aikana. Puhdas pohja on tälle prosessille tärkeä. ”
Minä väitän, että iho uudistuu alati.
Erinäisillä reissuilla ei ole mitään saumaa suihkuun viikon tai kahteen. En ole kuallu, eikä ole tullut ihottumaa. Hajuakaan ei ole ollut hirveä, jos ei ole alati hikipäässä taisteltu luontoa, itseä tai tilannetta vastaan. Vettä järvestä tai joesta tilanteen mukaan, sauna mahdollisesti ja matka jatkuu.
Kuka meikit naamassa meniskään nukkumaan?
Yöhikoilu ei ole normaalia. Kannattaa käydä lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin enemmän kuin mielelläni vastaan vinkkejä, kuinka hiusten rasvoittuvuutta voisi vähentää niin, että ne pysyisivät puhtaan näköisinä edes 24 tuntia. Kokeillut olen elämäni aikana useita kymmeniä eri shampoita ja hoitoaineita, olen kokeillut käyttää pelkästään shampoota sekä pelkästään hoitoainetta. Olen kokeillut useaan otteeseen totuttaa hiuksiani harvempaan pesuväliin, parhaimmillaan hiukseni ovat olleet pesemättä 10 päivää putkeen. Olen konsultoinut kampaajia, hiusterapeutteja ja ihotautilääkäriä. MIKÄÄN ei auta. Mutta jos sulla vielä olisi jotain ehdotuksia, niin kuulisin todellakin mielelläni. Minä olen pääni puhki ratkaisua miettinyt nyt 30 vuotta ja kokeillut lähes kaikkea mahdollista. En enää keksi mitä uutta kokeilisin.
N43
Itse en liiku paljon yhtään mutta hikoilen silti ja käyn joka päivä suihkussa.