Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksiköhän lapsettomilta, töissä olevilta, menestyneiltä naisilta kysytään "Miksi olet lapseton?"

01.04.2018 |

Eli siis usein aletaan heidän vanhetessaan tivamaan syytä, miksi ei lapsia ole alettu hankkimaan. "Miksi et hanki lapsia?"

Miksi ihmeessä pitäisi hankkia?

Ennemmin pitäisi kysyä niiltä ylipainoisilta legginsseissä taapertavissa mammoilta, jotka juuri pyöräyttivät 4:n tai 5:n lapsensa, että "Miksi, miksi noin teit? Miksi hankit lapsia?"

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8 jatkaa... Minua sitä paitsi ärsyttää stereotyyppiset käsitykset, että kaikki lapsettomat, keski-ikäistyvät, työssä käyvät naiset olisivat hoikkia, kauniita, erityisen onnellisia tai jotenkin parempia ihmisiä. Meitä on myös ihan tavallisen näköisiä, kotona leggareissa sohvalla löhöäviä, hiukan ylipainoisia ja työssään väsyviä lapsettomia naisia! Minä haen voimaa matkustelusta (noin 6 viikkoa vuodessa ympäri maailmaa), ja matkoilla koen eläväni.

Tämä. Mä en oo ns. vela. Muuten vaan ei oo koskaan ollu elämäntilanne sellanen, että lapsia olis tullu edes harkittua. Mut nää vauvapalstojen ja vastaavien yleistykset pistää niin vihaks.

Ei lapsettomuus oo mikään tae sille, että nainen on hyvin toimeentuleva tai ura lähtee lentoon. Tai että lapseton olis haluttavampi puolisoksi kuin yh. Mulla on pituus 175 cm ja paino hiukan alle 100 kiloo. Lyllerrän legginseissä ja pitkiksissä just niin paljon kuin ite haluun. Ja miks kaiken karvaiset juntit lähtee edes kommentoimaan asioita joista ei oo mitään faktaa. Mä saan lähihoitajana just samaa palkkaa kun äiti-työkaveritkin. Palkka siis bruttona 2000 kuussa. Kun yksin asun, niin suurin osa menee asuntolainan lyhennykseen, yhtiövastikkeeseen, autokuluihin ja sapuskaan. Lapsia mulla ei oo eikä enää tuu, miestäkään ei oo eikä toivottavasti enää tuukaan. Oon oman osani passannut jo yhen mammanpojan osalta. Kukaan ei oo koskaan kysyny, miksei oo lapsia. Ilmeisesti liikun hiukka sivistyneemmissä piireissä kuin av-palstikset.

Eikö sinua ihmetytä tämä oma vauvapalstailusi?

Vierailija
22/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua myös ärsyttää se että lapsen/lasten saaminen vauvapalstalla ainakin tarkoittaa ettei ole mahdollista olla hyvää työuraa.. Kamoon. Ei se siitä ole kiinni, muutama vuosi kyllä onnistuu ilman suurta työpanostusta uraan, kunhan sitä on ennen ja jälkeen pikkulapsiajan ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo kokemus myös, kun noin kolmekymppisenä loin uraa, niin hyvin monet ottivat ihan oma-alotteisesti puheeksi lapset. Aivan kuin se olisi jotenkin heidän asiansa ollut. Välillä tuli tunne, että haluttiin vähätellä valintojeni tärkeyttä ja ikään kuin opettaa, mikä elämässä on oikeasti merkityksellistä. Yksi alkoi jopa arvostelemaan minua siitä, että en koskaan puhu lapsista ja lasten tekemisestä, siihen tapaan niin kuin minussa olisi jotain vialla. Eniten se harmitti siitä syystä, että olin kyllä yrittänyt. Miksi ihmisten pitää olla niin typeriä ja tunkea nokkansa muka viisaampana toisten asioihin, kun eivät niistä mitään tiedä? Jos joku ei ole puhunut vauvahaaveistaan, tarkoittaa se sitä, että hän ei syystä tai toisesta halua puhua niistä. Sitten tullaan neuvomaan ja kyselemään ikään kuin tämä ihminen ei tajuaisi, mitä hänen pitää elämälleen tehdä.

Vierailija
24/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuo kokemus myös, kun noin kolmekymppisenä loin uraa, niin hyvin monet ottivat ihan oma-alotteisesti puheeksi lapset. Aivan kuin se olisi jotenkin heidän asiansa ollut. Välillä tuli tunne, että haluttiin vähätellä valintojeni tärkeyttä ja ikään kuin opettaa, mikä elämässä on oikeasti merkityksellistä. Yksi alkoi jopa arvostelemaan minua siitä, että en koskaan puhu lapsista ja lasten tekemisestä, siihen tapaan niin kuin minussa olisi jotain vialla. Eniten se harmitti siitä syystä, että olin kyllä yrittänyt. Miksi ihmisten pitää olla niin typeriä ja tunkea nokkansa muka viisaampana toisten asioihin, kun eivät niistä mitään tiedä? Jos joku ei ole puhunut vauvahaaveistaan, tarkoittaa se sitä, että hän ei syystä tai toisesta halua puhua niistä. Sitten tullaan neuvomaan ja kyselemään ikään kuin tämä ihminen ei tajuaisi, mitä hänen pitää elämälleen tehdä.

Tämä.

Varsinkin vanhempien sukulaisnaisten sekä miehen sukulaisnaisten taholta.

Siksi tuolla aiemmin joku osuikin napakymppiin kommentillaan "Ei kuulu hyviin käytöstapoihin."

Vierailija
25/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

n88 kirjoitti:

Kuka ihmettelee? Ainakin omassa ikäluokassa lapsettomuus tuntuu olevan melko tavallinen valinta. 

Juuri. Siis kuka kysyy? Eiköhän lapsettomia uranaisille ole ollut aina.

Vierailija
26/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n88 kirjoitti:

Kuka ihmettelee? Ainakin omassa ikäluokassa lapsettomuus tuntuu olevan melko tavallinen valinta. 

Uranaisia siis.

Vierailija
27/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n88 kirjoitti:

Kuten myös perheellisiä naisjohtajia. Suurella osalla naisjohrajista on lapsia.