Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksiköhän lapsettomilta, töissä olevilta, menestyneiltä naisilta kysytään "Miksi olet lapseton?"

01.04.2018 |

Eli siis usein aletaan heidän vanhetessaan tivamaan syytä, miksi ei lapsia ole alettu hankkimaan. "Miksi et hanki lapsia?"

Miksi ihmeessä pitäisi hankkia?

Ennemmin pitäisi kysyä niiltä ylipainoisilta legginsseissä taapertavissa mammoilta, jotka juuri pyöräyttivät 4:n tai 5:n lapsensa, että "Miksi, miksi noin teit? Miksi hankit lapsia?"

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ihmettelevät omista elämänvalinnoistaan poikkeavia. Joku kumma saa monet uskomaan, että se, mikä on heille ollut hyväksi, on sitä varmaan kaikille muillekin.

2/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenäiskulttuurin kaipuu kirjoitti:

Ihmiset ihmettelevät omista elämänvalinnoistaan poikkeavia. Joku kumma saa monet uskomaan, että se, mikä on heille ollut hyväksi, on sitä varmaan kaikille muillekin.

Ylipainoisena niissä legginsseissä ison lapsikatraan lykkiminen parhaat vuotensa jollekin hyväksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihmettelee? Ainakin omassa ikäluokassa lapsettomuus tuntuu olevan melko tavallinen valinta. 

Vierailija
4/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi että omassa sosiaalisessa piirissä harvinaista ja uutta että naisella voi olla jokin muukin sisäinen palo kuin ryhtyä äityliksi. Voi sanoa vaikka "olen mieluummin menestyvä". Klassisestihan nainen joka ei halua pyöräyttää miehelleen liutaa mukuloita on itsekäs, äiti joka taas asettaa lapsensa edun kaikkien muiden hyvinvoinnin edelle on epäitsekäs. Jotkut törpöt eivät lakkaa törppöilemästä koskaan, varsinkin jos se pohja mille on oman itsearvostuksensa rakentanut putoaa, kun joku näyttääkin täysin päinvastaista mallia.

5/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

n88 kirjoitti:

Kuka ihmettelee? Ainakin omassa ikäluokassa lapsettomuus tuntuu olevan melko tavallinen valinta. 

Hyvä. Ja nimenomaan koska se on valinta. Tämä ei siis koske muita kuin vapaaehtoisesti lapsettomia.

Vierailija
6/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero kirjoitti:

Yhtenäiskulttuurin kaipuu kirjoitti:

Ylipainoisena niissä legginsseissä ison lapsikatraan lykkiminen parhaat vuotensa jollekin hyväksi?

Nykyisellä ehkäisyn aikakaudellakin monilla on hoivaviettiä, halu jatkaa geenejään tai jokin muu syy, miksi halutaan lapsia. Jos se sinusta on käsittämätöntä, et ole yhtään noita kyselijöitä viisaampi.

Noin muuten olen huomannut, että kyselyt yleensä ärsyttää vain mielipiteestään epävarmoja ihmisiä. Ei minua tai vaimoani ole koskaan utelut lapsettomuudesta häirinneet.

7/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi että omassa sosiaalisessa piirissä harvinaista ja uutta että naisella voi olla jokin muukin sisäinen palo kuin ryhtyä äityliksi. Voi sanoa vaikka "olen mieluummin menestyvä". Klassisestihan nainen joka ei halua pyöräyttää miehelleen liutaa mukuloita on itsekäs, äiti joka taas asettaa lapsensa edun kaikkien muiden hyvinvoinnin edelle on epäitsekäs. Jotkut törpöt eivät lakkaa törppöilemästä koskaan, varsinkin jos se pohja mille on oman itsearvostuksensa rakentanut putoaa, kun joku näyttääkin täysin päinvastaista mallia.

Tää oli hyvin sanottu. Oikestaan lapsettomien pitäisikin aina vastata: 

"Koska olen mieluummin varakas, omillani toimeentuleva ja menestyvä"

Vierailija
8/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulema Tero: kukaan ei ole koskaan kysynyt, miksi olen lapseton! Ei edes lähimmät ystävät. Olen jo 38 v., parisuhteessa ja käyn töissä ja vietän kaikki lomani ulkomailla. Käytän myös legginsejä ja viime vuosina vatsalle on kertynyt makkaroita, vaikka yritän istumatyön vastapainoksi liikkua. Minä olen lapseton. Syytä en sinulle kerro, koska se ei millekään ivaajille kuulu.

9/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuulema Tero: kukaan ei ole koskaan kysynyt, miksi olen lapseton! Ei edes lähimmät ystävät. Olen jo 38 v., parisuhteessa ja käyn töissä ja vietän kaikki lomani ulkomailla. Käytän myös legginsejä ja viime vuosina vatsalle on kertynyt makkaroita, vaikka yritän istumatyön vastapainoksi liikkua. Minä olen lapseton. Syytä en sinulle kerro, koska se ei millekään ivaajille kuulu.

Niin kuin olisin jonkun syytä tässä udellut. 

Vierailija
10/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulta ainakaan ole ikinä kysytty. Vauva.fi on ainut paikka missä tivataan ja ihmetellään kun joku ei halua lapsia. Mutta täällä pyöriikin ne katkerat lapselliset.

Vierailija
11/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 jatkaa... Minua sitä paitsi ärsyttää stereotyyppiset käsitykset, että kaikki lapsettomat, keski-ikäistyvät, työssä käyvät naiset olisivat hoikkia, kauniita, erityisen onnellisia tai jotenkin parempia ihmisiä. Meitä on myös ihan tavallisen näköisiä, kotona leggareissa sohvalla löhöäviä, hiukan ylipainoisia ja työssään väsyviä lapsettomia naisia! Minä haen voimaa matkustelusta (noin 6 viikkoa vuodessa ympäri maailmaa), ja matkoilla koen eläväni.

Vierailija
12/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa, molemmilla hyvä työ ja muutenkin kaikki rullaa hyvin.

Yksi työkaveri sitten hieman humaltuneena tokaisi (oli siis oman päivänsä päätteeksi työmaalla humaltuneena käymässä)

"etkö olekki paksuna??!!"

"en...?"

"no varmasti olet!! Sulla on vakkaripaikka ja oot naimisissaki, varmasti olet!"

"jaa.. empä usko että se ois mikään syy olla raskaana"

että näin täällä. O__o

Vierailija
13/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan mene kysymään vanhenevalta, lapsettomalta ihmiseltä, miksi tämä on lapseton. Ei kuulu normaaleihin käytöstapoihin.

Vierailija
14/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä nykyään uskalla edes kysyä edes nuorilta naisilta, että onko lapsia tai onko suunnitelmissa? Moni vain ajattelee, että kun puitteet on kunnossa, niin lapsia tehdään, kun niin paljon vaahdotaan siitä, että epävarma työelämä estää perheen perustamisen saati sitten lasten teon.

15/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan mene kysymään vanhenevalta, lapsettomalta ihmiseltä, miksi tämä on lapseton. Ei kuulu normaaleihin käytöstapoihin.

Juuri näin.

Hieman outoa sitä on omassa mielessäänkin pohtia.

Vierailija
16/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8 jatkaa... Minua sitä paitsi ärsyttää stereotyyppiset käsitykset, että kaikki lapsettomat, keski-ikäistyvät, työssä käyvät naiset olisivat hoikkia, kauniita, erityisen onnellisia tai jotenkin parempia ihmisiä. Meitä on myös ihan tavallisen näköisiä, kotona leggareissa sohvalla löhöäviä, hiukan ylipainoisia ja työssään väsyviä lapsettomia naisia! Minä haen voimaa matkustelusta (noin 6 viikkoa vuodessa ympäri maailmaa), ja matkoilla koen eläväni.

Tämä. Mä en oo ns. vela. Muuten vaan ei oo koskaan ollu elämäntilanne sellanen, että lapsia olis tullu edes harkittua. Mut nää vauvapalstojen ja vastaavien yleistykset pistää niin vihaks.

Ei lapsettomuus oo mikään tae sille, että nainen on hyvin toimeentuleva tai ura lähtee lentoon. Tai että lapseton olis haluttavampi puolisoksi kuin yh. Mulla on pituus 175 cm ja paino hiukan alle 100 kiloo. Lyllerrän legginseissä ja pitkiksissä just niin paljon kuin ite haluun. Ja miks kaiken karvaiset juntit lähtee edes kommentoimaan asioita joista ei oo mitään faktaa. Mä saan lähihoitajana just samaa palkkaa kun äiti-työkaveritkin. Palkka siis bruttona 2000 kuussa. Kun yksin asun, niin suurin osa menee asuntolainan lyhennykseen, yhtiövastikkeeseen, autokuluihin ja sapuskaan. Lapsia mulla ei oo eikä enää tuu, miestäkään ei oo eikä toivottavasti enää tuukaan. Oon oman osani passannut jo yhen mammanpojan osalta. Kukaan ei oo koskaan kysyny, miksei oo lapsia. Ilmeisesti liikun hiukka sivistyneemmissä piireissä kuin av-palstikset.

Vierailija
17/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ajatus saattaa kysyjille olla vieras että ehkäpä elämässä on muutakin kuin lasten teko?Muita asioita joihin omistautua.

Vierailija
18/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero kirjoitti:

Eli siis usein aletaan heidän vanhetessaan tivamaan syytä, miksi ei lapsia ole alettu hankkimaan. "Miksi et hanki lapsia?"

Miksi ihmeessä pitäisi hankkia?

Ennemmin pitäisi kysyä niiltä ylipainoisilta legginsseissä taapertavissa mammoilta, jotka juuri pyöräyttivät 4:n tai 5:n lapsensa, että "Miksi, miksi noin teit? Miksi hankit lapsia?"

Pettymys. Aloitit hyvällä kysymyksellä, ja sitten siirryit saman tien muiden mollaamiseen. Meni keskustelunhalu.

Vierailija
19/27 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatio Banaani kirjoitti:

Sellainen ajatus saattaa kysyjille olla vieras että ehkäpä elämässä on muutakin kuin lasten teko?Muita asioita joihin omistautua.

Pakko on omistautuakin muille asioille, koska ei me lapsettomaksi halunneet/ jääneet haluta lokeroiduiksi luokkiin: työlleen omistautuneet, menestystä saavuttaneet ja ne muut. Meitä on monenlaisia. Osa ei ole halunnut huonoa miestä, osa ei ole ehkä löytänyt miestä ja osa vielä odottaa oikeaa kumppania tai ei ole valmis sitoutumaan. Meitä lapsettomia naisia on sekä rikkaita että köyhiä, laihoja ja lihavia, kauniita ja vähemmän kauniita. Ei meitä kannata sulloa samaan muottiin ja olettaa, että kaikki ovat rikkaita, kuvankauniita uraohjuksia, jotka ovat halunneet omistautua elämässään muulle kuin lasten hankkimiselle. Vapaaehtoinen lapsettomuus tarkoittaa minulle ja varmasti monelle kanssasisarellekin sitä, ettei ole hyvää kumppania osunut kohdalle ja huonoa ei huolita. En alkaisi itse vapaaehtoisesti vääntää yksinäni lapsia tai alkaisi hyysätä sekä lasta että miestä.

Vierailija
20/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli hyvin sanottu. Oikestaan lapsettomien pitäisikin aina vastata: 

"Koska olen mieluummin varakas, omillani toimeentuleva ja menestyvä"

Lapset sopivat ihan mainiosti varakkaseen, omillaan toimeentulevan ja menestyvään perheeseen.