Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokenut omatoimimatkailija, kysymyksiä..

Vierailija
01.04.2018 |

Olen reissannut vain pakettimatkoilla, eli matkatoimiston kautta varaus ja kaikki hoituu.

Nyt loma on sellaisena ajankohtana, että vaatisi järjestelyjä, että olisi mahdollista ulkomailla piipahtaa. Ei ihan viikkoa ole lomaa. Nyt pitäisi sitten löytää keinoja ja hyviä hakusivuja netissä, joilla voisi loman suunnitella.

Mistä voisi parhaiten lähteä etsimään esim. lähtöpäivän ja paluupäivän perusteella ensin lentoa, joko Oulusta tai Helsingistä? Kohteen voisin sitten miettiä sen mukaan, minne lentoja kyseisenä päivänä olisi.

Entä hotellit? Mitä kautta varaatte hotellit yleensä? Maksatteko etukäteen vai olisiko parasta tehdä varaus niin, että maksaa vasta paikanpäällä?

Onko tapahtunut koskaan niin, että olisitte lennot varanneet ja hotellit eri kautta ja sitten kohdemaassa ei hotellissa olisikaan tilaa?

Kiitos etukäteen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoja katson yleensä halvatlennot.fi-sivulta. Hotellihintoja on helppo vertailla esim. trivagossa. En omista luottokorttia joten olen aina maksanut hotellinkin etukäteen. Viimeksi varasin hotels.comin kautta hotellin mutta aika usein olen myös varannut lennot ja hotellin samalla kertaa esim. travellinkin kautta. Vertailtuani tietty eka hintoja.

Vierailija
2/6 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan lennot yleensä jonkun trivagon, booking.comin tai ebookersin kautta. Moni näistä tarjoaa hotellejakin, mutta itse tyykkään varata hotellin sen omien sivujen kautta. Ei ole sattunut, että hotellissa ei olisi tilaa eikä edes sitä, että airb&n majooitusta ei olisikaan. Maksan majoituksen aina vasta paikanpäällä.q

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson yleensä sopivimmat lennot skyscanner.com -sivulta ja sitten buukkaan lentoyhtiön sivulta. Paljon helpompaa näin jos jotain menee pieleen ja lentoja perutaan tms. Monesti lentokenttien palvelutiskit eivät saa muutettua muulta kuin itseltään ostettuja lentoja vaan muutokset pitää hoitaa lennot myyneen firman kanssa mikä voi olla mahdotonta.

Skyscanner.com tarjoaa vaihtoehdon etsiä lentoja lähtökentältä mihin tahansa ja parametreina voi asettaa esim. vain suorat lennot.

Hotellit etsin hotels.com -sivulta. Monella hotellilla voi joko maksaa varattaessa tai sitten hotellilla. Monesti otan vaihtoehdon jossa maksan vasta hotellilla jos esimerkiksi buukkaamaani huonetta ei ole tarjolla (yrittävät vaikka saada minut huoneeseen jossa on kaksi pientä sänkyä vs. yksi leveä sänky tai jossa saa polttaa) niin pystyn neuvottelemaan hotellin kanssa paremmin. Ikinä ei ole tainnut käydä niin että mitään huonetta ei olisi mutta huonetyypin kanssa joutuu neuvottelemaan aika usein etenkin jos tulee hotellille vasta illalla.

Hotels.com:lla on lisäksi hyvä kanta-asiakasohjelma. Varaan ja maksan työmatkojeni hotellit itse niin niitä kertyy paljon ja juuri vuodenvaihteessa lomailin kymmenen 'ilmaista' hotelliyötä.

Vierailija
4/6 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on yleensä muutama paikka mielessä. Sitten katson trivagolla tai jollain muulla hakukoneella sitä. Näen mitkä yhtiöt lentää sinne ja millä hinnalla. Ostan lentolipun kuitenkin lentoyhtiöltä suoraan. Koen sen helpommaksi, jos tulee muutoksia tai ongelmia tms. Sitten majoitus. Hotelleja löytyy vaikka googlehaulla siitä kaupunginosasta missä haluaa asua. Ja nuo kaikki Airbnb ja Homeaway yms.on ihan luotettavia. Usein olen ottanut huoneiston jonkun paikallisen vuokraussivuston kauttakin.

Moni saa hyvät lentoyhtiöllä tarjoukset Trivago tai muiden sivujen kautta suoraan. Kaikki kerralla.

Halvatlennot-sivuilla on tosi hyviä lentotarjouksia, jos ei itsellä ole paikkaa valmiiksi mielessä.

Vierailija
5/6 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

..siis moni saa hyvät lento+hotelli tarjoukset suoraan noilta hakusivuilta. Varsinkin lyhyillä matkoilla . Lentoja se yleensä maksaa ja hotelleja löytyy joka lähtöön. Nuo sivut toimii kuin matkatoimistotkin.

Vierailija
6/6 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lennot aina lentoyhtiön sivuilta. Hotellin varaan hotellin omilta sivuilta (ensin vertailu esim tripadvisorin sivuilla). Hotellin maksan usein etukäteen, usein silloin saa hyvän alennuksen (ja jos matka peruuntuu, niin vakuutuksesta saa rahat takaisin).

Jos lennoissa vaihtoja, niin kaikki lennot samalla lipulla ja varauksella!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän