Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua alkoi itkettämään sen kontaktimuovilla keittiönsä päälystäneen naisen puolesta :(

Vierailija
01.04.2018 |

Ensin nähdä kamala vaiva ja saada palkkioksi hirveä riesa! :( :( :(

https://www.is.fi/asuminen/art-2000005621052.html

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaan meni tunti työtä ja 50€. Liekö paha vahinko jos sen joutuu tekemään uusiksi muutaman kuukauden välein?

Vierailija
22/54 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuota sanotaan mokaksi tai typeryydeksi? Kyseistä sisustusmuovia suositellaan juuri esim. keittiön pintojen päällystämisen, ei ole kyse mistään kirjoihin tarkoitetusta kontaktimuovista. Jos tuote onkin susi, niin onko se tosiaan asiakkaan syy?

Oikeaa DC fixiä ei taatusti suositella keittiön pinnoille valmistajan puolesta. S

"Etolan sisustusmuoveista löydät laajan valikoiman kontaktimuoveja esim. d-c-fix, joilla voit pinnoittaa, päällystää ja suojata kodin erilaisia pintoja. Kontaktimuoveilla voi päällystää laajojakin alueita tai tehdä näyttäviä tehosteita ja koristeita kodin eri tiloihin. Kontaktimuovit luovat uuden ilmeen lipastoille, tuoleille, keittiötasoille, seinille tai vaikkapa kaapin oville. "

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuota sanotaan mokaksi tai typeryydeksi? Kyseistä sisustusmuovia suositellaan juuri esim. keittiön pintojen päällystämisen, ei ole kyse mistään kirjoihin tarkoitetusta kontaktimuovista. Jos tuote onkin susi, niin onko se tosiaan asiakkaan syy?

Oikeaa DC fixiä ei taatusti suositella keittiön pinnoille valmistajan puolesta. Se on tarkoitettu huonekaluille/oville ym kuivissa sisätiloissa. Ei keittiöön kaapin ovia lukuunottamatta. Liima reagoi kosteuden kanssa ja muovi muodostaa hengittämättömän kalvon, jonka alle päässyt kosteus saa varmasti kasvustoa (pöpöt, home) aikaan.

Lisäksi muovilla ei ole minkäänlaista standardia edes epäsuoraan kosketukseen elintarvikkeiden, lämmön ja kosteuden kanssa.

Sitäpaitsi, maali tulisi halvemmaksi. Ihan se kaakelimaalikin.

Jos olet nähnyt suosituksia faceryhmässä, jossa fixiä pidetään pyörääkin parempana keksintönä, niin suosittelen lämpimästi kriittisen lukutaidon opettelua.

Fix on todella hyvä esim mellipintaisissa huonekaluissa, mutta ei todellakaan keittiötasoissa ja välitilassa.

Olet niin väärässä. Valmistajan omilla sivuilla suositellaan mm. keittiötasoille.

https://d-c-fixna.com/do-it-yourself-1/

Vierailija
24/54 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua itkettäisi jonkin syöpäsairaan lapsen vuoksi, mutta ei taatusti kontaktimuovinaisen vuoksi.

Vierailija
25/54 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi muovilla ei ole minkäänlaista standardia edes epäsuoraan kosketukseen elintarvikkeiden, lämmön ja kosteuden kanssa.

Mutta valmistajan omissa kuvissa on vihannekset suoraan muovin päällä???

https://d-c-fixna.com/projectroom-kitchen/

Vierailija
26/54 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon besserwissereitä taas. Muovia käytettiin niin kuin valmistaja neuvoo mutta tää onkin sitten käyttäjän typeryyttä jos muovin laatu olikin huono?

Vierailija
27/54 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Vantaalla on taksi jossa on jotain nahkajäljitelmäkalvoa päällä. Katselin ensin että onpas hieno, mutta kun katsoin tarkemmin niin eipä olekaan. Ei ole oikein pysynyt kiinni pellin pinnassa ja vähän lohkeillut.

Saattaa olla että 50€ budjetilla ja tunnin työllä ei mitään talvipalatsia rakenneta...

Vierailija
28/54 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin heittää pari lipastoa, joissa oli kulunut maalipinta pois, mutta laitoin sitten tuota kalvoa päälle  lykätäkseni uusien ostoa. Ei muuten sujunut tunnissa, kun kunnolla tekee ohjeiden mukaan.

Ovat tosi siistit ja kestävät pölyjen pyyhinnän ja jos nyt jotain tahraa kahvikupista jää ihan hyvin. Mutta ei herraisä täyspäinen laita sellaista keittiön työtasoihin, jos ne tasot ei ole vain koristeena valokuvissa, vaikka kuinka mainostettaisiin. Jäähän punajuuresta tahrat puutasoihinkin. Muutamalla kympillä saa vaikka Ikealta keittiötasoja.

Vierailija
29/54 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans ihmettelen näitä, jotka keittiötasoja muovittaa. Eihän siihen uskalla edes kuumaa kahvikuppia sitten laskea.

Olen fixannut keittiön kaappien ovet, niistä tuli hyvät. Välitilan maalasin, vaikka kaakelimaali on kallista.

Tasolle en muovia laita todellakaan. Keittiö, kuten koti muutenkin, on elämistä eikä varomista varten.

Vierailija
30/54 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tosissaan päällystää kontaktimuovilla kämppänsä?? Ja sitten ihmettelee, kun pieleen meni.

Vierailija
31/54 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kans ihmettelen näitä, jotka keittiötasoja muovittaa. Eihän siihen uskalla edes kuumaa kahvikuppia sitten laskea.

Olen fixannut keittiön kaappien ovet, niistä tuli hyvät. Välitilan maalasin, vaikka kaakelimaali on kallista.

Tasolle en muovia laita todellakaan. Keittiö, kuten koti muutenkin, on elämistä eikä varomista varten.

Niinpä! Ihmettelen tätä nykyistä asuntoani (ja sitä miksi asun tässä), kun lattioissa (myös keittiössä) on laminaatit, keittiön tasot ovat dc-fixattua pahvikuitulevyä (oli pakko hankkia iso, paksusta liimapuulevystä tehty suojalevy), joka ei kestä edes tavallista käyttöä, keittiön kaapistojen ovet ovat mattavalkoista hötöä, jota ei saa pyyhkimällä puhtaaksi ja liesituuletin puhaltaa kaikki käryt maustekaapin taakse ilman mitään suodattimia - siivoa siinä sitten...

Vierailija
32/54 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin älytön juttu, että luulin ensin aprillipilaksi.

Vierailija
33/54 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan on tuo värivalinta. Valkoinen. Miksi?

Vierailija
34/54 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi kysyä mieheltä, jos itsellä ei ton vertaa ole älyä. Itsekin (sinkkuna) kysyin isältä ensin koska tämä kuitenkin tiesi paremmin, eikä tullut töppäiltyä asioissa joista itse ei mitään tajua.

Ootko tosissasi? Miten tästäkin asiasta saa väännettyä housujensisältökysymyksen - 0/5.

No tilastojen valossa miehiä on enemmän remonttiammateissa, joten siitäpä tässä on kyse.

Pitääkö kaikesta vääntää sukupuolien välistä soopaa?

Jos kaupassa lyhyt tarvitsee tavaran 2.4m korkeudesta hyllyltä niin kysyykö hän todennäköisesti mieheltä vai naiselta?

Vierailija
35/54 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi kysyä mieheltä, jos itsellä ei ton vertaa ole älyä. Itsekin (sinkkuna) kysyin isältä ensin koska tämä kuitenkin tiesi paremmin, eikä tullut töppäiltyä asioissa joista itse ei mitään tajua.

Ootko tosissasi? Miten tästäkin asiasta saa väännettyä housujensisältökysymyksen - 0/5.

No tilastojen valossa miehiä on enemmän remonttiammateissa, joten siitäpä tässä on kyse.

Pitääkö kaikesta vääntää sukupuolien välistä soopaa?

Jos kaupassa lyhyt tarvitsee tavaran 2.4m korkeudesta hyllyltä niin kysyykö hän todennäköisesti mieheltä vai naiselta?

No huh huh. Tervetuloa nykyaikaan - ja ensimmäisenä vastaus viimeisimpään kysymykseen: apua kysytään siltä asialaspalvelijalta, jonka sattuu näkemään ensimmäisenä. Tekniset laitteet antavat lisäpituutta niin 160 cm miehelle kuin 180 cm naiselle.

Remonttiammateissa toki on tällä hetkellä miehiä enemmän kuin naisia, mutta voiko olla ammatiltaan esimerkiksi toimistohenkilö ja toteuttaa laadukkaasti remontointia vapaa-aikanaan?

En edelleenkään ymmärrä pointtia housujen sisällön vaikutuksesta laatuun tai osaamiseen. Lähinnä lapsellista itsensä korostamistarvetta.

Vierailija
36/54 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi itkettämään sinun suomen kielen osaaminen.

Vierailija
37/54 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päällystänyt keittiöni tasot cd-fixillä (valkoisella). Päällystin ne väliaikaista käyttöä varten, kun myöhemmin oli tarkoitus uusia koko keittiä. Cd-fixit olivat ainakin 2 vuotta tasoissa ja hyviltä näyttivät. Tosin pyyhin heti kaikki roiskeet jotka tulivat ruoanlaitosta enkä laittanut kuumaa kattilaa tasolle vaan oli siihen tarkoitukseen metalliritilä tason päällä, johon mahtui tarvittessa paistinpannu ja pari kattilaa. Vieraat eivät huomanneet, että on tarraa vaan luulivat maaliksi ennen kuin kerroin. Reilun parin vuoden päästä tein keittiörempan.

Vierailija
38/54 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä värivalinta vaan ilmeisesti. Minulla on vuokrakämpässä todella rumassa kunnossa oleva keittiön työtaso, päällystin tarkasti ja siististi reunoja myöten puukuvioisella DC fixillä, näyttää todella hyvältä. Ainoastaan kärsi kun siirsin isoa vanhaa puulaatikkoa tasolla niin sojottava naula repi muoviin naarmun. Otin tuon kontaktimuovipalan vain pois ja päällystin uudelleen kun sitä kuitenkin yli jäi.

Tein saman yhdessä edellisistä asunnoistani. Ei jäänyt liimajälkiä kun useamman vuoden päästä otin ne pois muuttaessani.

Vierailija
39/54 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin tuossa tapauksessa otetaan muovi pois, ja pinta on taas puhdas? Eikö tuo olekin vain pinnan suojeluun?

Mites se liima?

Ei se liima jää siihen, sehän se pointti on, että pystyy helposti esim. vuokra-asunnossa pinnottamaan kaappien ovia ja repimään ne pois lähtiessä, jos vuokranantaja näin haluaa. Minulla oli reilun vuoden verran dc-fixit keittiönkaapin ovissa ja hyvin lähti liimoineen, kun vaihdoin uudet.

Vierailija
40/54 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkoi itkettämään sinun suomen kielen osaaminen.

"Minulla alkoi itkettämään sinun suomen kielen osaaminen."

Miten on sinun suomen kielen osaamisesi laita?

Possessiivisuffiksi unohtui. Korjaanpa sen, kas näin: 

"Minulla alkoi itkettämään (sinun) suomen kielen osaamisesi."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän