Neuvoja nenäkorun tekoon
Oon aatellu tehä itelleni nenälävistyksen:) Olen perehtynyt aiheeseen mutta varmuuden vuoksi jos joillain on kokemusta niin ASIALLISIA vinkkejä siihen!! Millä onnistuu parhaiten? Onko apteekin neulat hyviä siihen hommaan yms.? Ikää löytyy 19 (-98) vuotta ja lävistystä haluttu jo 13 vuotiaasta joten "Teininä otetut lävistykset kaduttavat" yms kommentteja ei tarvita! :)
Kommentit (3)
Mene nyt hyvänen aika ammattilaiselle! Ne osaa tehdä oikein ja hygieenisesti, kuten myös oikeaan paikkaan mihin se sopii sinulle parhaiten.
Ei se ole oikeasti niin kallis, että itse tarvitsisi tehdä.
Apteekin neuloilla voi toki tehdä lävistyksen, mutta. Oikeaoppisesti neula työnnetään ensin paikoilleen jonka jälkeen se vedetään ulos niin, että koru on neulan sisällä ja menee kivuttomasti ja helposti paikoilleen. Lävistysneuloissa joita voit tilata netistä ei ole sitä muovipalikkaa päässä niinkuin injektioneuloissa, joten neulan voi vetää tarvittaessa läpi astikkin jos korun malli tai lävistettävä paikka sitä vaatii. Samoista paikoista saa myös lävistyspihtejä jotka helpottavat lävistyksen tekemistä huomattavasti.
Neulan on myös oltava tarpeeksi korua paksumpi, ja apteekin neuloissa on heikosti isompia kokoja.
Suosittelisin ottamaan lävistäjällä. Jos menee kunnolla vikaan niin silloin on joku jonka haastaa oikeuteen :)