Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudella opettajalla asenne perhettämme kohtaan

Vierailija
31.03.2018 |

Vanhempainvartissa huomattua. Ensinnäkin olin 2 minuuttia myöhässä ajasta, ja opettaja väitti että aika oli alkanut 7 minuuttia sitten, minkä tarkistin vielä myöhemmin wilma-viesteistä, että olin sovitusta ajasta vain pari minuuttia myöhässä.
Vartin yhteydessä opettaja sanoi "niin sinähän et ollut vanhempainillassa". No olin kyllä, ei ehkä sitten halunnut muistaa nähneeni minua. Lisäksi hän kysyi, pelaako lapsi paljon ja tykkääkö tehdä kotitöitä. Tulkitsin noiden vähän aihetta sivuavien kysymysten perusteella, että olettaa kyseessä olevan perhe, jossa lapsen ei täydy kantaa mitään vastuuta ja saa tehdä mitä huvittaa eli pelata kaiket päivät.
Olen pitkäaikaissairas yh ja meillä on tukiperhe, eli en ole työelämässä ja huonon liikuntakykyni ei harrasteta lapsen kanssa yhdessä liikuntaa. Muuta "vikaa" meissä ei ole, mutta ilmeisesti tuo on riittävästi leimaamaan perhe epäsuorasti. Ehkä hän siis suoriltaan olettaa minulla olevan päihde- ja mt-ongelmia tai muuten vaan että olen kädetön vanhempi.
Tuntuu inhottavalta olla Wilman kautta yhteydessä opettajaan lapsen asioista, kun hänellä on kuitenkin negatiivinen asenne valmiiksi. Toisaalta en koe velvollisuudeksi korjata hänen mahdollisia käsityksiään, ja miten sen tekisinkään, kun hän ei ole suoraan sanonut mitään vaan vain sivulauseessa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tulkita, rivien välejä ja sanomatta jääneitä lauseita.

Vierailija
2/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä kyseltiin ihan samoja asioita, en kyllä kokenut että opettajalla mitään asennetta olisi ollut. Sehän pohjaa nuo kysymyksensä siihen lomakkeeseen mikä lähetetään oppilaan mukana kotiin täytettäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että sinulla on jo valmiiksi negatiivinen asenne uutta opettajaa kohtaan.

Vierailija
4/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsellasi problematiikkaa koulussa tai jonkinlaisia käytöshäiriöitä?

Toimivatko ne kysymysten pohjalla...

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa sanotaan, onko sinulla huono omatunto esim. Siitä ettet rajoita hänen pelaamistaan kun olet niin herkkä opettajan kysymyksille?

Jos opettaja oikeasti on asenteellinen, hänen kanssaa voi tietysti keskustella tuntemuksistaan.....

Vierailija
5/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meiltä kyseltiin ihan samoja asioita, en kyllä kokenut että opettajalla mitään asennetta olisi ollut. Sehän pohjaa nuo kysymyksensä siihen lomakkeeseen mikä lähetetään oppilaan mukana kotiin täytettäväksi.

Mikä ihmeen lomake? Ei mun lasten kouluissa mitään lomakkeita täytellä.

Vierailija
6/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat kysyvät nykyään kaikilta perheiltä pelaako lapsi liikaa, nukkuuko riittävästi, ulkoileeko jne. Tosi asiahan on, että aika moni lapsi liikkuu vähemmän ja viettää aikaansa koneella. Se on meidän kaikkien yhteinen ongelma.

Vierailija
7/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tulkita, rivien välejä ja sanomatta jääneitä lauseita.

Miksi ei? Jos opettajalla olisi positiivinen tai neutraali asenne, olisi hän varmaan kysynyt olinko vanhempainillassa, jos ei kerran muistanut. Ap

Vierailija
8/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna kenenkään jyrätä itseäsi, älä siis myöskään lapsesi opettajan.

Vierailija
9/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on luotu liikkumaan,eihän taustalla ole ylipainoa?

Vierailija
10/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen lomake? Ei mun lasten kouluissa mitään lomakkeita täytellä.

Meillä tuli jokaisen oppilaan mukana aina muutamaa päivää ennen vanhempainvarttia monisivuinen kysely, missä kartoitettiin perhetilannetta, mitä lapsi tykkää koulusta ja kokeeko että on jotain missä tarvitsee apua. Siis nimenomaan koulutyön suhteen. Ei siis olla erityisperhe millään mittarilla. Siinä on osio minkä oppilas täyttää, kertoo harrastuksistaan ja vahvuuksistaan, lisäksi arvioi heikkouksiaan. Vanhempien kanssa yhdessä täytetään vähän saman tyyppinen kysely. Sitten open kanssa käydään ne vastaukset läpi.

En tiedä sitten johtuuko tuo käytäntö siitä että koulu minkä poika kävi oli ns. KiVa -koulu. Että tuolla olis saatu haaviin ne kiusatut reppanat nopeammin, tai jotain?

Vierailija
11/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse syyllistänyt opettajaa jostain vai miksi käytte edes keskustelua milloin on tultu mihinkin?

Vierailija
12/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä anna kenenkään jyrätä itseäsi, älä siis myöskään lapsesi opettajan.

Jyrätä? Kuulostaa koulussa riehuvien lasten vanhempien asenteelta.

Vierailija
13/13 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riehu lapsi koulussa ja sanoin jo, että muuta ns vikaa meissä ei ole kuin sairauteni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan