Työttömät, paljonko saatte tukia?
Olen tällä hetkellä opiskelija, ja kk menot ovat n. 1000e luokkaa, enkä todellakaan vietä mitään luksus-elämää. Valmistun keväällä, ja näyttää pelottavasti siltä ettei töitä ole ainakaan heti tiedossa. Paljonko siis työttömänä saa tukia yhteensä, millä summalla pitäisi pärjätä?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustoimeentulotukea 491€
Asumistuki n.320€
Harkonnanvaraista tukea loppuvuokraan n.160€
Lisäksi kaikki terveydehoitomenot, lääkeet, e-pillerit ym maksetaan.
Miehet eivät saa tukea kondomeihin, joten miksi naisten pitää saada e-pillereihin?
Saako naiset toimeentulotukea e-pillereihin, jos ne on vain ehkäisyyn? Olen ollut itse siinä käsityksessä, että tukea saa vain, jos pillerit ovat jonkin vaivan hoitoon, kuten itselläni hirsutismiin.
Juuri näin. Jos pillerit määrätty sairauden hoitoon, esim. akneen, pillerit korvataan, kurten muutkin sairauteen määrätyt reseptilääkkeet. Pelkkään ehkäisyyn käytettäviä pillereitä ei korvata.
Tai näin ainakin oli minun kohdallani muutama vuosi sitten.
Reilut 500e tulee kelalta. Melko vähän.
Itse kun olin työkkärin kanssa sovitussa toiminnassa mukana, niin yhteensä bruttona n. 1300 euroa kuukaudessa. Sisältäen siis työmarkkinatuen, korotusosan, kulukorvauksen ja asumistuen. Yksinasuva sinkku, ei lapsia.
Sitten kun palvelu päättyi, enkä yllätys yllätys sen kautta työllistynyt, niin tuet putosivat n. 1000 euroon kuukaudessa.
Eiks se niin mee et pakollisten menojen (vuokra, reseptilääkkeet) elämiseen pitäisi jäädä n 500€ josta sitten ruoat ym pitäisi kustantaa. Et jos oo peruspäivärahalla ja vaikka saisikin asumistukea, joutuisin vielä toimeentulotukea hakemaan. Yritän tässä laskea paljonko saisin as.tukea kun syksyllä tipun peruspäivärahalle jos ei töitä löydy.
Senverran saisin että joutuisin hakemaan/saisin vajaan satkun toimeentulotukea.
Työmarkkinatukea 518e, asumistuki 312e Eli yhteensä 830e. Vuokra 545e eli kauheen leveesti en elele, mutta kyllä mä yksin pärjään. Tttukea en hae koska on säästöja ja satunnaista duunia josta saan 50-200e kk lisää.
30 000 e, suoraan Sipilän taskusta.
Juuri näin. Jos pillerit määrätty sairauden hoitoon, esim. akneen, pillerit korvataan, kurten muutkin sairauteen määrätyt reseptilääkkeet. Pelkkään ehkäisyyn käytettäviä pillereitä ei korvata.