Työttömät, paljonko saatte tukia?
Olen tällä hetkellä opiskelija, ja kk menot ovat n. 1000e luokkaa, enkä todellakaan vietä mitään luksus-elämää. Valmistun keväällä, ja näyttää pelottavasti siltä ettei töitä ole ainakaan heti tiedossa. Paljonko siis työttömänä saa tukia yhteensä, millä summalla pitäisi pärjätä?
Kommentit (27)
390 asumistukea ja toimeentulotukena 390 + 110e lisää vuokraan koska vuokra on 500e. Tosta maksan netin myös.
Vuokran jälkeen tuista jää vain 2800€
vuokra + toimeentulotuen perusosa eli n. 1250e
Vierailija kirjoitti:
Olen tällä hetkellä opiskelija, ja kk menot ovat n. 1000e luokkaa, enkä todellakaan vietä mitään luksus-elämää. Valmistun keväällä, ja näyttää pelottavasti siltä ettei töitä ole ainakaan heti tiedossa. Paljonko siis työttömänä saa tukia yhteensä, millä summalla pitäisi pärjätä?
Tuossa vaiheessa kannattaa ottaa mitä tahansa työtä vataan. Jos jäät tukien varaan lorvimaan niin kukaan työnantaja ei huoli sinua myöhemmin oman alasi töihin jos cv:ssä näkyy aukko
Saan verojen jälkeen käteen n. 1500 euroa ansiosidonnaista.
Ei muita tukia.
Töitä tekevä mies, oma asunto ja pari lasta.
yksinhuoltaja (1 lapsi) n. 1300€ yhteensä kaikki.
Työttömyysturva 518eur, asumistuki 315eur ja perustoimeentulotuki ~100eur.. vähän meinaa tiukkaa tehdä vuokran ja laskujen jälkeen
Saan asumistuksea noin 300 euroa
Työttömuus tukea noin 560 euroa
Ja toimeentulotukea noin 10-20 euroa
Tämän lisäksi saan harkinnanvaraista bussikorttiin noin 60 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyysturva 518eur, asumistuki 315eur ja perustoimeentulotuki ~100eur.. vähän meinaa tiukkaa tehdä vuokran ja laskujen jälkeen
Saat yhteensä 933 eiroa kuissa, eli pärjäisit hyvin puolet pienemmälläkin. Ei mikään ihme että ihmiset ei mene töihin.
Saan työmarkkinatuen, onko se nyt bruttona jotain 600 euroa. Ei muita tukia.
Perustoimeentulotukea 491€
Asumistuki n.320€
Harkonnanvaraista tukea loppuvuokraan n.160€
Lisäksi kaikki terveydehoitomenot, lääkeet, e-pillerit ym maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki n.320€
Miehet eivät saa tukea kondomeihin, joten miksi naisten pitää saada e-pillereihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki n.320€
Miehet eivät saa tukea kondomeihin, joten miksi naisten pitää saada e-pillereihin?
Niinpä, sitä sopii kysyä jostain muualta. Näin apteekissa sanoivat, kun pillereitää uusin. Hulluhan olisin jos itse maksaisin, kun vaihtoehto on ettei tarvitse maksaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki n.320€
Tuossapa hyvä iskulause
Asumistuki n. 275 € kuukaudessa. (Asumistuki voi olla enintään 80 % hyväksyttävistä asumismenoista, ja minulla se on melkein sen.)
Työmarkkinatuki neljän viikon välein 554,40 €, joka tekee kuukautta kohden 596,98 €. Käyn kuntouttavassa työtoiminnassa kerran viikossa, joten tuohon summaan sisältyy myös kulukorvaukset 9 €/vk.
Yhteensä siis n. 870 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki n.320€
Reseptilääkkeet kuuluvat toimeentulotuen korvaukseen, joten pitää toivoa että mahdollisimman pian tulee miehille se lääkinnällinen ehkäisy niin saat sen sitten toimeentulotuen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki n.320€
Saako naiset toimeentulotukea e-pillereihin, jos ne on vain ehkäisyyn? Olen ollut itse siinä käsityksessä, että tukea saa vain, jos pillerit ovat jonkin vaivan hoitoon, kuten itselläni hirsutismiin.
Vain ja ainoastaan työmarkkinatuki, ansiosidonnainen loppui vähän ennen 57 synttäriä.
Toimeentulotukea saati asumistukea en tule ikinä saamaan. On tuottamatonta varallisuutta eli yhteisomistajuutta, jota ei kannata myydä, sekä omistusasunto, josta on velat maksettu pois. Jos ikä olisi alle 55, ei tulisi tuota tm-tukeakaan, eli silloin voisi KELA olla armollinen ja maksaa toimeentulotukea.
Lasketin näitä vastikään nettilaskureilla, joten en viitsi lähteä tyhjää nyhtämään yhteiskunnalta.
Apteekissa on kuulemma vaan tieto, että olen toimeentulotuen asiakas ja merkintä että kaikki lääkkeet korvataan.
Omat tuloni per kuukausi, nettona:
työmarkkinatuki 518,40
asumistuki 279,94
satunnainen toimeentulotuki 76,97
Näillä mennään.