Olen laihduttanut vuoden alusta alkaen ja paino pudonnut 1,5 kg. Voiko olla tyytyväinen?
Minusta tuo on aika vähän. Viimeisen kuukauden aikana paino on pudonnut 100 gr.
Syön ihan tavallista kotiruokaa lautasmallin mukaan ja olen koittanut lisätä kasviksia. Herkkuja tai alkoa en käytä ollenkaan.
Neuvoja?!
Kommentit (34)
Ap tässä vielä, käytiin kauppoilla niin en kerennyt vastata.
Mullahan ois siis todella paljon pudotettavaa. Nyt tavoite ois lähinnä saada painoindeksi sairaalloisen ylipainoisesta runsaasti ylipainoiseen. Tähänkin ois matkaa useampi kymmenen kiloa.
Annoskoot on normaaleja, esim lounas jauhelihapihvi, pari perunaa, kurkkua tomaattia ja kastiketta, pala ruisleipää tai kaksi. Päivällinen usein esim jotain keittoa: nakkeja, perunaa, keittojuureksia. Syön yleensä lautasellisen keittoa. Aamulla puuroa, marjoja, kaksi palaa ruisleipää, juustoa, kurkkuviipaleet. Välipala jugurttia ja hedelmä tai ruisleipä. Iltapala teetä ja ruisleipää, leikkele ja tomaatti tai kurkkuviipale. Leivillä aina voita ja juomaksi maito tai vesi.
Mulle on kaikki sanoneet et juuri tavallisella kotiruualla laihtuu parhaiten ja pysyvämmin. Mitään eines tai laihistuotteita ei käytetä, maito on punaista ja juustot rasvaisia. Rasvahan laihduttaa, eikös?
Ap
Voit olla tyytyväinen. Välillä paino putoaa enemmän ja välillä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä vielä, käytiin kauppoilla niin en kerennyt vastata.
Mullahan ois siis todella paljon pudotettavaa. Nyt tavoite ois lähinnä saada painoindeksi sairaalloisen ylipainoisesta runsaasti ylipainoiseen. Tähänkin ois matkaa useampi kymmenen kiloa.
Annoskoot on normaaleja, esim lounas jauhelihapihvi, pari perunaa, kurkkua tomaattia ja kastiketta, pala ruisleipää tai kaksi. Päivällinen usein esim jotain keittoa: nakkeja, perunaa, keittojuureksia. Syön yleensä lautasellisen keittoa. Aamulla puuroa, marjoja, kaksi palaa ruisleipää, juustoa, kurkkuviipaleet. Välipala jugurttia ja hedelmä tai ruisleipä. Iltapala teetä ja ruisleipää, leikkele ja tomaatti tai kurkkuviipale. Leivillä aina voita ja juomaksi maito tai vesi.
Mulle on kaikki sanoneet et juuri tavallisella kotiruualla laihtuu parhaiten ja pysyvämmin. Mitään eines tai laihistuotteita ei käytetä, maito on punaista ja juustot rasvaisia. Rasvahan laihduttaa, eikös?
Ap
Itse olen ylipainoisena laihtunut 1kg/vko syöden terveellistä kotiruokaa (huom. ei "normaalia) ja kotona kuntoillen.
Kyllä mielestäni syöt aika paljon, jos kaurapuuron lisäksi syöt vielä ruisleipää siihen päälle. Itse syön kaurapuuroa jonkun sokerittoman marjakeiton tai marjojen kanssa. Syön myös 1-2 klementtiiniä tai mandariinia lisäksi. Juon pelkästään vettä tai teetä. En syö lainkaan punaista lihaa, lohesta teen kahden viikoin ruokaa ja kanaakin syön hyvin vähän.
Oman kokemuksen mukaan jugurtit, myslipatukat, juustot ja yleisesti maitotuotteet lihottavat tai eivät ainakaan helpota laihdutuksessa. Myös kannattaa katsoa milloin olet itsesi punninnut. Aamulla painaa yleisemmin vähiten ja illalla eniten. Esim aamun ja illan välinen ero voi olla jopa 2kg!
Ei ole mitenkään iso painonpudotus, mutta ei se meinaa että tekisit asioita jotenkin väärin. Tärkeintä on että syöminen on terveellistä.
Jos kyseinen tahti tuntuu sinusta hyvältä, niin jatka samaan malliin :) Luultavasti saat painon myös pysymään kurissa, kun laihdutat hitaasti mutta varmasti.
Ap, ei ihme ettet laihdu! Sinun päivittäinen kalorisaantisi on aivan järkyttävää, varmaan jotain 3500 kcal päivässä.
Ensiksi kaikki rasvat ja hiilarit minimiin. Yksi (1) pala leipää ja mielellään vaaleaa kokojyväleipää päivässä aamulla, muna tai juustoviipale, kahvia teetä ja pieni lasi tuoremehua tai puolikas hedelmä.
Lounas 50 gr proteinia (kana, kala, raejuusto tai 25 gr normijuustoa) sekä 250gr vihreää salaattia, kurkkua ja tomaattia.
Päivällinen 75 gr vaalea liha tai kala, 150 gr keitettyjä tai uunivuhanneksia, 150 gr salaattia.
Välipala 1 dl jugurtti tai viili ja puolikas hedelmä tai 1/2 dl marjoja.
Iltapala: greippi-valkosipuli-inkivääri juoma. Ja aamulla heti herättyä yhden sitruunan mehu lasiin kylmää vettä. Sinun täytyy saada elimistö puhdistettua jotta rasvanpoltto voi alkaa.
Kuukauden kuluttua eka detox-mehupaasto kolme päivää tai puolipaasto 5 päivää.
Noudata minun ohjeita, näillä laihdut varmasti. Onnea matkaan!
Minusta tuo mitä ap sanoo syövänsä päivässä kuulostaa paljolta. Hirveästi rasvaa ja turhaa ruisleivän mussutusta. Leipä ei laihduta! Ja kaikki rasvat pois ja tilalle hyviä kasvi- ja eläinprotskuja. Ja liikuntaa paljon lisää.
Käytännössähän et ole laihtunut 3 kk:ssa yhtään.
Liikaa leipää. Jätä maito pois. Vähemmän perunaa ja enemmän vihanneksia ja kasviksia.
No on kyllä rekkamiehen annoskoot! Ei noilla laihtumaan pääse.
Annoskoot on normaaleja, esim lounas jauhelihapihvi, pari perunaa, kurkkua tomaattia ja kastiketta, pala ruisleipää tai kaksi. Päivällinen usein esim jotain keittoa: nakkeja, perunaa, keittojuureksia. Syön yleensä lautasellisen keittoa. Aamulla puuroa, marjoja, kaksi palaa ruisleipää, juustoa, kurkkuviipaleet. Välipala jugurttia ja hedelmä tai ruisleipä. Iltapala teetä ja ruisleipää, leikkele ja tomaatti tai kurkkuviipale. Leivillä aina voita ja juomaksi maito tai vesi
-Liikaa leipää. Syö aamulla joko puuro tai leipä, älä molempia. Proteiiniksi vaikka kananmuna.
-Ruualla ei leipää tarvita, paitsi ehkä keiton kanssa 1 pala. Onko keittoa 2dl vai 4dl?
-Välipala rahka marjoilla/ hedelmä
-Iltapalalla syö joko se puuro tai leivät, riippuen kumpaa söit aamulla.
-Juo lähinnä pelkkää vettä/teetä.
No ei tuosta nyt niin älyttömästi tarvitse jättää pois, että laihtuu. Jos siis nyt jo tuolla ruokavaliolla energiankulutus ja -saanti ovat tasapainossa. Siis kun ihmettelen tuota, miten monet kauhistelevat määriä. Mutta on ilmeisesti jäänyt huomaamatta aloittajan ylipaino, joka oli huomattava, sairaalloisesta ylipainosta yhtä alempaankin joukkoon pääsee vasta monen kymmenen kilon laihtumisella.
Jos tosiaan tuolla ruokavaliolla paino pysyy paikoillaan tai hieman alenee, jätä vaikka muutama voileipä pois näin alkuun, jo sillä laihdut. Sehän nyt on itsestäänselvyys, ettei noin paljoa ylipainoinen voi sitä ruokavaliotaan karsia tyyliin 1500kcal/vrk. Ja sitten taas jätä jotain pois, kun paino ei putoa.
Multa tippunut 67 kilosta 64,1 kiloon vuoden alusta. En ole kovin tyytyväinen mutta pääasia että alas päin ollaan menossa. Paljon on pudotettavaa ja haluaisin vuoden lopussa painaa 50 kg.
Jos oikeasti laihduttaa niin pitäisi pyrkiä siihen 1kg/viikko tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti laihduttaa niin pitäisi pyrkiä siihen 1kg/viikko tahtiin.
Miksi? Kai jokainen saa laihduttaa sillä tahdilla, millä itse tykkää. Siis kohtuuden rajoissa toki, monta kiloa viikossa lienee jo vähän sairasta.
Kuulostaa että olet löytänyt itsellesi sopivat ruokailutottumukset. Tuota tahtia paino putoaa 6 kg vuodessa, 12 kg kahdessa vuodessa jne. Jos pidät nuo elintavat, vältyt painon palaamiselta, mikä käy melkein kaikille jotka tekevät sen virheen että "laihduttavat". Laihduttaminenhan on ehkä tyhmintä mitä voi tehdä, jos tavoite on jatkossa pysyä solakkana. Jos tavoite taas on leikkiä ruualla ja vaa'alla, sitten laihduttaminen on ihan ookoo.
Jatka samaa rataa!