Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtelua vauvan kanssa arjen suorittamiseen

Vierailija
30.03.2018 |

Oon ollu lomalla -17 toukokuusta jolloin tulin raskaaksi. Ensimmäiseksi kesäloma ja siihen sitten saikku loppuraskauteen. Nyt meillä aivan ihana vajaa parikuukautinen lapsi, enkä vois olla tästä onnellisempi.

Ongelmaks mun pään sisällä on vaan alkanu muodostua tää pitkä kotona olo. Musta tuntuu että prismassa käyminen on luokka loma jonka en haluais ollenkaan loppuvan. Mulle koti ei oo enään lepopaikka, vaan vankila josta en saa tarpeeks irtiottoa. Ennen raskautta opiskelin joten rahatilannekkaan ei ole mulla mitenkään päätä huimaava ja elellään miehen palkalla.

En enään tiedä mitä tässä keksis. Mies ei tietenkään koe missään mitään ongelmaa ja miks kokiskaan, hän on töissä päivät ja tapaa ystäviään ja sukulaisiaan iltasin ja viikonloppusin halutessaan, samalla kun mä hoidan vauvaa. Musta tuntuu että oon oikeesti loman tarpeessa, vaikka viikko pois kotoota jossain muualla olis enemmän kun unelma, mutta mun äitiyspäivärahat menee meidän talouden ruokalaskuihin eikä niistä jää edes omaan käyttöön euroakaan, saatika sitten säästöön lentoja ja hotelleja varten.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähdet tietenkin liikkeelle sieltä kotoa. Mitä ihmettä sinä siellä könnäät?

Vierailija
2/5 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa toki kun lapsi on vasta muutaman kuukauden ikäinen. Taisit siis olla kuukausitolkulla sairaslomalla?

Lapsi voi toki jo nyt olla isänsä kanssa muutaman tunnin hav pääset vaikka lähikahvilaan tai vaikka sinne prismaan. Ap meillä kaikilla on ollut se vaihe jolloin kaupassa käynti (varsinkin ilman lasta) on luksusta joten kokemuksesi ei ole mitenkään uniikki.

Kun kuukausia kuluu niin voit pikkuhiljaa ottaa pidempiä hetkiä omaa aikaa. Viikko yksin ilman lasta ei ole realistista pitkään aikaan mutta puolikas päivä jne on. Nyt vaan pitää hyväksyä että vauva-aika on tällaista. Se menee lapsen kanssa ollessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota selvää seutusi avoimista päiväkodista, kerhoista, MLL tarjoaa perhekahvilaa useissa paikkakunnissa. Sinne vaan vauvan kanssa ihmettelemään. Arki kotonakin muuttuu kun vauva kasvaa ja alkaa liikkua ja osoittaa mielenkiintoa kaikkeen.

Menkää miehen kanssa vaikka museoon tai vaan kauppakeskukseen kiertelemään, niissä monesti lastenhoito huone jossa mikro yms jos vauva korvikkeella ja on ruoka aika.

Rohkeasti vaan liikkeelle niin alat nauttia vauvasta vielä enemmän.

Vierailija
4/5 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on melkein täsmälleen sama tilanne kuin sulla, paitsi että vauva pari kuukautta vanhempi. Minäkin olin lähes koko raskausajan sairauslomalla. Just Prismakäynnit on viikon "kohokohta" ja koti alkaa tuntua vankilalta.

Koska vauvaa en vielä raaski jättää pitkäksi aikaa yksin eikä ole edes mahdollisuutta sellaiseen, olen yrittänyt saada tilanteeseen helpotusta liikkumalla mahdollisimman paljon vauvan kanssa. Perhekerhot tuntuu vähän vierailta mutta sinne olen silti mennyt, kavereilla käynyt, kahviloissa vauvan kanssa yms. Meillä on aika rauhallinen vauva mutta joskus pitää silti lähteä kesken pois esim. kahvilasta kun vauva alkaa kitistä.

Olen yrittänyt ajatella, että tämä on nyt elämäntilanne tällä hetkellä. Vauva määrää tahdin oikeastaan kaikessa, olet sitten kotona tai kodin ulkopuolella. Olen silti pyrkinyt järjrstämään parin tunnin irtiottoja silloin tällöin ja mulle ne on riittäneet. Tai sanotaanko näin et pari tuntia yksin vaikka kirppiksellä auttaa taas jaksamaan paremmin arkea.

Vierailija
5/5 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidenäyttelyt, museot, opiskelu, kaikenlainen kotimaan matkailu jne. Ei siellä kotona tarvitse kököttää!