Miksi mun hiukset ei kasva!?
En ole leikannut pitkiin aikoihin (paitsi latvoja siistinyt ihan vähän) eikä kasva yli olkapään millään! Minulla on melko paksu tukka ja mielestäni ihan hyvässä kunnossa. Silti kasvu on ihan olematonta. Ennen kasvoi ihan silmissä... n28
Kommentit (8)
Mulla oli sama juttu lapsena ja teininä. Lisäksi tukka oli ohut. Aikuisuuden kynnyksellä aloin kasvissyöjäksi ja hiukset alkoi hieman kasvamaan. Sittemmin aloin vielä vegaaniksi niin nyt on pitkät ja niin paksut hiukset että tuntemattomatkin ihmiset tulee kehumaan.
Toki myös silikonituotteet ja kuumalaitteet pois.
Jostain syystä toisilla kasvaa ja toisilla ei. Viitaten ruokavaliokysymykseen niin itse en ole huomannut mitään eroa. Myöskään vitamiineilla ja luontaituotteilla ei ole ollut mitään merkitystä. Voit ajatella niin päin, että hiukset ovat elimistön jätettä ja tuotat erittäin vähän jätettä :D
Minä olen 63 ja lakksin leikkuuttamasta tukkaani koska se kasvaa niin nopeaan että saisin joka toinen viikko melkein olla kampaajalla. Olen perinyt isäni hiustenkasvun.
Aina ollut pitkä tukka, nuorena joskus yritin lyhyttä mutta raivostuttaa tuo jatkuva leikkaamisen ja muotoilun tarve! Annan olla.
Olen kasvissyöjä ja noin vuosi sittena aloin ottaa myös lusikallisen traania joka aamu. Jotenkin tuntuu että se tekee hyvää tukalle? Hiukset on tällä hetkellä lapaluitten alle, ja annan kasvaa sen minkä kasvaa. Helpointa näin.
Olen kuullut että hiuksella on tietty elinikä. Se ei kasva loputtomiin. Miten pitkäksi, on yksilöllistä. Ja ehdottomasta tupakoimattomuus ja liikkuminen ulkoilmassa on hyväksi! Hiusten kunto tulee sisältä päin, ja miten hiusjuuri saa ravinteita. Kaikki fööni yms tuntuu minusta pahalta. En käytä koskaan, enkä edes hoitoainetta joka kerta. Ja sitäkin latvoihin silloin kun käytän. Harjaaminen tekee hyvää ja saa hiukset kiiltämään.
Hiuksilla on ns. terminaalipituus (hiukset eivät enää kasva sen pituuden saavutettuaan), joka johtuu kasvukauden pituudesta, ja joka on osittain perimän määräämä, mutta on hyvin epätodennäköistä, että se olisi kenelläkään olkapääpituus. Sen sijaan on tunnettu ilmiö, että olkapääpituus tuntuu kestävän ikuisesti, vaikka hiukset kasvavatkin oikeasti.
Kyllä sinullakin ap. hiukset varmasti vielä kasvavat (kunhan et leikkaa niitä ja kunhan latvat eivät katkeile eli ei tapahdu ns. luonnollista leikkautumista), et vain huomaa kasvua tässä vaiheessa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
Hiuksilla on ns. terminaalipituus (hiukset eivät enää kasva sen pituuden saavutettuaan), joka johtuu kasvukauden pituudesta, ja joka on osittain perimän määräämä, mutta on hyvin epätodennäköistä, että se olisi kenelläkään olkapääpituus. Sen sijaan on tunnettu ilmiö, että olkapääpituus tuntuu kestävän ikuisesti, vaikka hiukset kasvavatkin oikeasti.
Kyllä sinullakin ap. hiukset varmasti vielä kasvavat (kunhan et leikkaa niitä ja kunhan latvat eivät katkeile eli ei tapahdu ns. luonnollista leikkautumista), et vain huomaa kasvua tässä vaiheessa.
En ole leikannut hiuksiani 9 vuoteen, eivät ole kasvaneet.
eri
Itse kasvatin koko nuoruuden eikä hiukset vaan jotenkin kasvaneet tiettyä mittaa pidemmiksi. Sitten aloin pitää hiuksia kiinni ja kuin huomaamatta ne alkoi kasvaa kun ei olleet kokoajan näkyvissäni ja nyt on ollut pitkät hiukset jo pitkään. Ongelmana on vain se että hiuslaatu ei ole järin paksu vaan hiuksia on paljon mutta ne ovat hyvin ohuita että vähän 'liruletti' mulla kyllä on eikä sellainen tuuhea ja paksu kuin monella näkee.
Kananmuna päivässä piristää hiusten kasvua.
Ei mullakaan kasva kuin pari mm kuukaudessa. Kerran vuodessa pikkasen siistin latvoja, muuten vaa lyhenee ja lyhenee.
N. 41v