Miksi joillekin ulkonäkö on tärkeämpi asia kuin korkea koulutus?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan kokee tarvetta yrittää räpiköidä ja päteä tässä maailmassa ulkonäöllä, koulutuksella tai muulla ulkoisella "mittarilla"?
Ottakaa Jumala sydämeenne ja olkaa tyytyväisiä.
Itselläni ei ole korkeaa koulutusta, mutta olen kuitenkin lukenut sivistäviä tekstejä enemmän kuin 99% korkeasti koulutetuista. Koulutus != sivistys.
Kukaan satuolentoon uskova ei voi olla kovin sivistynyt. Melkoinen paradoksi.
Semmoinen, joka haukkuu perusteettomasti ihmisiä, ei ole lainkaan sivistynyt. "Satuolento" on vain sinun päässäsi. Sivistynyt kristitty uskoo, koska hänen mielestään todisteet ovat riittävät. Vaikka ne eivät olekaan ns. tieteellisiä todisteita. Muistakaa, että tiede on inhimillistä (=erehtyväistä) toimintaa, ei mikään erehtymätön jumala Jumalan paikalle.
Voi luoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan kokee tarvetta yrittää räpiköidä ja päteä tässä maailmassa ulkonäöllä, koulutuksella tai muulla ulkoisella "mittarilla"?
Ottakaa Jumala sydämeenne ja olkaa tyytyväisiä.
Itselläni ei ole korkeaa koulutusta, mutta olen kuitenkin lukenut sivistäviä tekstejä enemmän kuin 99% korkeasti koulutetuista. Koulutus != sivistys.
Kukaan satuolentoon uskova ei voi olla kovin sivistynyt. Melkoinen paradoksi.
Semmoinen, joka haukkuu perusteettomasti ihmisiä, ei ole lainkaan sivistynyt. "Satuolento" on vain sinun päässäsi. Sivistynyt kristitty uskoo, koska hänen mielestään todisteet ovat riittävät. Vaikka ne eivät olekaan ns. tieteellisiä todisteita. Muistakaa, että tiede on inhimillistä (=erehtyväistä) toimintaa, ei mikään erehtymätön jumala Jumalan paikalle.
Sivistynyt kristitty uskoo, koska uskominen on aina helpompaa kuin ymmärtäminen.
Ja mikä on helpompaa kuin jokaisen vaikean kysymyksen kohdalla todeta "Koska Jumala!". Ei tarvitse vaivata päätään pohdiskelulla ja miettimisellä, kun jumala teki/tekee kaiken.
Sanoisin sitä älylliseksi epärehellisyydeksi.
Joo, minullakin on tavallinen duunarimies, joka läpäisi peruskoulun vitosen papereilla. Hän on moneen otteeseen todennut, että hänen itsetuntonsa päälle ei käy ollenkaan, että vaimo tienaa tuplasti sen mitä hän itse. Minä yritän aivopestä lastani jo pienestä pitäen siihen, että kouluttautuminen on hyvästä ja sillä saa todennäköisemmin hyväpalkkaisen työn, jonka ansiosta sitten pystyy asumaan omakotitalossa ja ostamaan vaatteita ja leluja ja autoja ja lomamatkoja. Ja jos elämässä tulee käänne, että päätyy sinkuksi jälleen, pystyy todennäköisemmin jatkamaan vähintäänkin samalla elintasolla kuin parisuhteen aikana.