Paljonko silmälasit maksavat suunnilleen?
Sain ensimmäisen silmälasimääräykseni ja nyt pitäisi mennä niitä tilaamaan/ostamaan. Mutta mitköhän ne suunnilleen maksavat? Jos ei ihan kaikkein kamalimpia pokia halua... ei ole paljon vahvuuttaa, mutta jotain minkä nimi oli prisma (?) karsastuksen estoon?
Millaiset lasit kannattaa hankkia? Heijastamattomat? Jotkut panssarilasit (onko sellaista... niinkuin kännykän suojakalvolliset ;) )
Kommentit (20)
Mahdoton sanoa, koska et kertonut mitään vahvuuksista tai muusta sellaisesta. Ihan peruslinssit eivät paljoa maksa. Itse tykkään kovamuovisista, eivät naarmunnu niin helposti ja heijastuksenesto pitää olla myös. Sinun kannattaa kierrellä eri silmälasiliikkeet läpi ja sovitella sankoja, kyllä liikkeissä autetaan mielellään. Lasit hankit sitten sieltä, missä on mieluiset sangat ja sopivat hinnat. Kannattaa pyytää apua, sankoja on tuhottomat määrät ja on yksilöllistä, mitkä mallit sopivat kenenkin kasvojen muotoon.
Silmälasien hinta riippuu siitä, millaiset linssit ovat. Yksiteholaseja varastovahvuuksilla saa jopa alle satasella, monitehot maksavat vähintään 500e.
Prismalinssit eivät ole halpoja. Voi olla melko tyyristikki.
Riippuu tosiaan siitä, mitä linsseille pitää tehdä. Kehykset ovat yleensä se edullisin osa. Kaverillani on -7 ja hajataittoa, hänellä maksaa lasit 500-700 e ihan edullisilla peruskehyksilläkin. Itselläni on -1, kerran ohennetut peruslinssit ilman kikkailuja ja merkkikehykset, 500 e. Viimeksi maksoin jotain 300 e, mutta halusin nyt yhdet tietyt mageet kehykset. :)
Mulla on miinus viis + hajataitto, tarviin siis myös ohennuksen ja heijastuksen eston. Yleensä tulee n. 4-500 egee maksaa...
Myyjä osaa kyllä neuvoa. Satasen, pari halvimmat lasit.
Vierailija kirjoitti:
Silmälasien hinta riippuu siitä, millaiset linssit ovat. Yksiteholaseja varastovahvuuksilla saa jopa alle satasella, monitehot maksavat vähintään 500e.
Jos on Viroon asiaa kannattaa kysellä sieltä myös (ainakin jos on resepti laseille; jos sattuu kielimuuria voi optikolla käynti olla mielenkiintoinen). Faijalla maksoivat monitehot liki kaikilla lisäoptioilla kotiin lähetettynä alle 350€, kun muutamalla optiolla karsittuina suomessa pyydettiin 600-700€
M29
Halvimmat on olleet 4 euroa. Tai 3.99.
Vierailija kirjoitti:
Halvimmat on olleet 4 euroa. Tai 3.99.
Ns. tiimarilasit.
Vierailija kirjoitti:
Olen välilöä ostanut nisseniltä kolmet lasit yksien hinmoilla. Kaksiteholadit ja hajataittoa. Ei edes halvimmat linsdit ja koko paketti noin 350 euroa.
Jos haluaa lasilinsdit, niin tuo 500 pitää paikkansa.
Tosin sitten pitää olla tuuria, että halvalla saa itseä miellytävät sangat.
Onko joku korjannut ikänäköä leikkauksella?
Mulla aina maksanut n. 200e-250e. Taas pitäs ostaa uudet. -.-
Jouduin viimeksi maksamaan 1400€. Kehykset eivät ole kalliita, mutta linssit maksavat ihan sikapaljon! Minulla on vahvuutena -5 ja päälle hajataittoa, kaksiteholinssit. Olen aiemmin ostanut Nissenin lasit, mutta niihin jouduttiin uusimaan linssit kahteen otteeseen, koska oli asennettu ihan vinksalleen. Pari kuukautta kärsin ennen kuin suostuivat vaihtamaan. En suosittele Nisseniä kenellekään, koska linssit tehdään korvakuulolla ulkomailla ja tulos on mitä on. Optikko sanoi suoraan, että Nissenin parhaat linssit eivät yllä Instrumentariumin halvimpien linssien tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku korjannut ikänäköä leikkauksella?
Itse en oo mutta eräs tuttu on ja hän on hyvin tyytyväinen tulokseen. Maksoi kuitenkin jotain viis tonnia eli ei ihan halpaa, mutta on kuulemma pysyvä lopputulos ei tarvii eläessään kuulemma enää laseja.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin viimeksi maksamaan 1400€. Kehykset eivät ole kalliita, mutta linssit maksavat ihan sikapaljon! Minulla on vahvuutena -5 ja päälle hajataittoa, kaksiteholinssit. Olen aiemmin ostanut Nissenin lasit, mutta niihin jouduttiin uusimaan linssit kahteen otteeseen, koska oli asennettu ihan vinksalleen. Pari kuukautta kärsin ennen kuin suostuivat vaihtamaan. En suosittele Nisseniä kenellekään, koska linssit tehdään korvakuulolla ulkomailla ja tulos on mitä on. Optikko sanoi suoraan, että Nissenin parhaat linssit eivät yllä Instrumentariumin halvimpien linssien tasolle.
Mulla on nytkin silmillä Nisseniltä ostetut lasit, varmaan kuusi vuotta vanhat. Hyvin ovat linssit paikallaan pysyneet. Olen ollut kaikkiin NIssenin laseihin tosi tyytyväinen, myös monitehoihin ja aurinkolaseihin. Mitä tarkoittaa, että linssit tehdään korvakuulolla?
200€:n luokkaa on tavannut olla, yksitehoilla.
Viimeksi ostin omieni lisäksi specsaversilta 19€:n lasit (linssit samaan hintaan) varalaseiksi kun aloitin aika roiskuvan työn. En ottanut mitään hienouksia linsseihin, vaikka niitä tarjottiin. Heijastumisen estoista on tosi huonoja kokemksia kuten myös naarmuuntumattomista pinnoista. Nyt nämä varalasit ovat olleet minulla käytössä vakitusesti, enkä edes muista minkä näköiset istrumnetariumin lasini ovat.
Ostin kolmet yksitehosilmälasit merkkisangoilla, yhdet niistä oli polarisoivat lasit. Yht = 370€