Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää nykiminen, naputus, vispaaminen

Vierailija
29.03.2018 |

Olen ihan pinna kireällä puolisoni jatkuvista "pakko-oireista". Mihin tahansa hän istuu alkaa jalan vispaus, sormillaan hän näpyttää jatkuvasti, kaikkia rummutetaan, esineitä, pöydän pintaa, sohvaa. Lisäksi hän naksuttelee niveliään jatkuvasti. Olen käskenyt häntä lopettamaan päivittäin, mutta hän suuttuu, sanoo ettei tee sitä tahallaan ja uskonkin sen.
Tämä on johtanut siihen että välttelen häntä, menen eri huoneeseen ja emme esim katso yhdessä telkkaria.
Olenko muka yliherkkä. Eihän työoaikallakaan saa avotoimistossa vieruskaveria häiritä esim kynän naputtamisella jatkuvasti, kyllä siitä huomautetaan.
En kestä, mikään ei auta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puolisosi etunimi Jari?

Vierailija
2/8 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko puolisosi etunimi Jari?

Onko tämä nimenomaan Jarien erikoisominaisuus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kanssa miettinyt, kumpi on pölhömpi, vispaaja vai siitä hermostuja. Esim odotushuoneissa aina tällaista.

Vierailija
4/8 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän molempien näkökulmat.. Itsellä tourette ja aistiyliherkkyyksiä. Mä siis vispaan, nyin ja vääntelehdin, mutta myös ärsyynnyn puolison napsuttelusta ja paukuttelusta. Tiedän hyvin omasta kokemuksesta, että ei sille mitään voi. Kieltäminen ei auta, kun asiaan ei voi pidemmän päälle vaikuttaa.

Voisko miehelläsi olla joku tarkkaavaisuushäiriö tms? Totta kai se loukkaantuu, kun pyydät lopettamaan omana itsenä olemisen. Toiset vaan ei pysty kattomaan telkkaria ilman, että jotain liikkuu, jalka vispaa tms. Ootteko miettineet niitä adhd-lapsille kehitettyjä näpräysleluja? Niitä on monia muitakin ku joku ärsyttävä spinneri.. Huomaamattomia nystyräpalloja jne. Joita mies vois puristella eikä sua ärsyttäis. Mä oon ajatellu hommata meille molemmille jotkut sellaset.. Raivostuttaa se naputtelu ja ääntely vaikka tiedän tekeväni itse samaa..

Vierailija
5/8 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse naurahtelen vähän väliin, kestänyt jo 2 vuotta. Voisin sanoa että se on pakko-oire.

Vierailija
6/8 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet idiootti. Pakko-oireille ei vaan voi mitään. Aina ei edes lääkitys auta. Eroa jos häiritsee noin paljon.

Vierailija
7/8 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuisi äärimmäiseltä erotakin toisen nykimisen kannalta. Ja välttelenkin riitaa vain vaihtamalla huonetta kuin että huomauttaisin asiasta. Mutta kyllä se yhteiselo vaikeutuu kun syödäkään ei voi yhdessä toisen ärsyttävien rummutus kohtauksien takia. Ja ei, puolisollani ei ole todettu tourettea, adhd:ta tms. Ihan tavallinen työssäkäyvä ihminen on.

Kai täytyy hommata sit silmälaput ja kuulosuojat.

Vierailija
8/8 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti pakko-oire, jota ehkä pitäisi hoitaa psykiatrialla. Tuollaiset pakko-oireet ovat kuitenkin myös sivustaseuraajalle vähintään yhtä ärsyttäviä, kun koko ajan on jotenkin rauhaton ja levoton ilmapiiri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme