Skippasiko kukaan lapsena / lapsensa pottavaihetta?
Että suoraan vaipoista pöntölle / vuorotellen?
Pönttöä vartenhan saa sellaisen lisäosan, että se rööri on pienemi, ja siihen menee pienet portaat.
Jotenkin inhottaisi kakattaa lasta potalle, josta tuotokset pitää sitten iskeä pönttöön ja potta pestä.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Meillä. 3. lapsi ei vaan suostunut potalle. Meni suoraan pytylle sen supistajan kanssa. En kyllä pitäisi helpompana, sitä lastahan täytyy pidellä siinä ettei putoa, potalle voi jättää istumaan yksikseenkin.
Joo tottakai olisi hankalaa, jos pitää pidellä, mutta mainitsinkin, että nykyäänhän siihen voi laittaa sellaisen osan missä on pienempi istumaosuus, ettei sinne pönttöön humpsahda, ja pienet portaat jotta lapsi voi istua rauhassa.
-Ap
Meillä toinen lapsi skippasi pottavaiheen. Oli 2v kun jätti päivävaipan kerrasta pois, mutta pönttöön kakkasi ekan kerran 4-vuotiaana, muuten yövaippaan 😂 ja joo, oli tuskallista mutta muuhun ei suostunut millään.
Toinen lapsi nyt 2v, pissat tekee pottaan (omatoimisesti käy, ei vaippaa), mutta kakan tekee aina pyttyyn.
Eli varaudu yllätyksiin.
Mä oon 11-lapsisesta perheestä ja meillä ei ollut koskaan ensimmäistäkään pottaa. Äitini mielestä ihan turha välivaihe.
Meillä eka lapsi kieltäytyi potasta ja halusi suoraan pöntölle. Oli mun mielestä ihan kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä eka lapsi kieltäytyi potasta ja halusi suoraan pöntölle. Oli mun mielestä ihan kätevää.
Haha! no varmasti :)
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 11-lapsisesta perheestä ja meillä ei ollut koskaan ensimmäistäkään pottaa. Äitini mielestä ihan turha välivaihe.
Tämä kävi mullakin mielessä, että se jotenkin tuntuu "turhalta"?
No mutta.. sempä näkee sitten tulevaisuudessa.
-Ap
No käytännössä joo, pottailua harjoiteltiin ja varmaan jokusen kerran teki pissat pottaan mutta ei koskaan kakkaa ja sitten yks päivä vaan alko käymään pöntöllä ja se siitä.
Esikoinen ei koskaan oppinut potalle. Kävi sitten pöntöllä.
Onko järkevää ja kuinka kallista teettää uuteen taloon myös pieni lasten wc-istuin (viemäritöineen tietenkin), sellainen kuin päiväkodeissa ja joissain julkisissa lastenhoitohuoneissa?
Vierailija kirjoitti:
Onko järkevää ja kuinka kallista teettää uuteen taloon myös pieni lasten wc-istuin (viemäritöineen tietenkin), sellainen kuin päiväkodeissa ja joissain julkisissa lastenhoitohuoneissa?
En koskaan puhunut mistään "teetetystä lasten pöntöstä"
Vaan ihan muovisesta osasta, joka asetetaan aikuisen pöntön päälle. Opettele lukemaan.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
HUps.. vai meinasitko omaan taloon? Sori!
Varmaan olisi aika hinnakas :D
-Ap
Meillä oli sanomalehdet lattialla johon sai vääntää vapaasti köntsät lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä toinen lapsi skippasi pottavaiheen. Oli 2v kun jätti päivävaipan kerrasta pois, mutta pönttöön kakkasi ekan kerran 4-vuotiaana, muuten yövaippaan 😂 ja joo, oli tuskallista mutta muuhun ei suostunut millään.
Toinen lapsi nyt 2v, pissat tekee pottaan (omatoimisesti käy, ei vaippaa), mutta kakan tekee aina pyttyyn.
Eli varaudu yllätyksiin.
Skip, skip, skip to my Lou
Skip to my Lou, my darlin'
Meillä. 3. lapsi ei vaan suostunut potalle. Meni suoraan pytylle sen supistajan kanssa. En kyllä pitäisi helpompana, sitä lastahan täytyy pidellä siinä ettei putoa, potalle voi jättää istumaan yksikseenkin.