Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aiheuttaako taaksepäin kallistunut kohtu ongelmia raskaudessa tai synnytyksessä?

Vierailija
28.03.2018 |

?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
2/12 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin, että raskaus näkyy myöhemmin ja saattaa pojottaa hassuun suuntaan.

(Siis selän puolella :D ..vitsi!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kohtu kasvaa ja seilailee pitkin raskautta niin kuin muutkin sisäelimet. Itselläni oli ennen lapsia taaksepäin kallistunut kohtu, nykyään voimakkaasti eteenpäin.

Vierailija
4/12 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai virallisesti aiheuta. Mulla oli ulospäin tosi pieni raskausvatsa esikoisen kohdalla, jouduin käymään viimeiset kaksi kuukautta äitiyspolilla yllmääräisissä ultrissa tarkastuksissa. Vauva kasvoi kuitenkin hyvin, vaikka siro olikin.

Synnytyksessä kaikki meni muuten ihan mukavasti, mutta vauva syntyi raivotarjonnan sijaan avotarjonnassa eli kasvot ylöspäin. Viimeisten minuuttien aikana kutsuttiin lääkäri paikalle sydänäänien takia, mutta lapsi tuli kuitenkin ulos ennen kuin lääkäri ehti saliin. Eli ei huolta siinäkään suhteessa.

Ilmeisesti taaksepäin kallistunut kohtu ei itsessään aiheuta näitä virhetarjontoja, mutta yksi kätilö mulle kerran sanoi että hänen mututuntumansa mukaan se voi jonkin verran vaikuttaa. Mutta virhetarjontakin huomataan yleensä etukäteen, joten tiedä sitten?

Vierailija
5/12 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taaksepäin kallistunut kohtu, ei ongelmia raskauksissa eikä synnytyksissä. Kolme alatiesynnytystä ja oikeaoppinen tarjonta.

Vierailija
6/12 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ainakin raskaus näkyi nopeasti vaikka oli kohtu taapäin kallellaan ,ei vaikuttanut siihen millään lailla.

Vierailija
7/12 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näkyi kaikki raskaudet hyvin myöhään, vasta viimeisen kuukauden aikana vähän maha pullahti ulos, ja kohtu oli vahvasti taaksepäin kallistunut niin kauan kuin mulla kohtu oli. Kaksi lasta syntyi sektiolla perätilan takia. Uskon mahan pienuuden johtuneen juuri kohdun asennosta.

Vierailija
8/12 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta synnyttäneenä: ei aiheuta.

Vierailija
9/12 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Tosiaan jostain olen lukenut, että joillakin aiheuttaa sitä, että raskausmaha ei kasva ulospäin yhtä isoksi. Ei se tosiaan haittaisi :D sillä olen taipuvainen erittäin pahoihin venymisarpiin (jopa parin kilon painonmuutos aiheuttaa niitä jokapaikkaan)

Lähinnä mietin kuitenkin sitä, että aiheuttaako virtsaamis/kakkausongelmia raskauden aikana. Mutta kaippa se kohtu hyvinkin voi kääntyä raskauden aikana ns. "oikeinpäin"

En tiedä miten kovasti kohtuni on kallellaan, mutta jonkin aikaa sitten menin gynelle valittamaan siitä, että istuessa tuntuu kuin olisi ilmapallo mahassa, että ikäänkuin istuisin sen päällä.

Gyne sanoi, että kohdun asento saattaa vaikuttaa siihen. :o

-Ap

Vierailija
10/12 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että siihen liittyisi juuri mitään erityistä. Mulla ainakin sujui raskaudet ja synnytys ihan ok. Ainut vaan, että molemmat raskauteni olivat yliaikaisia ja vaativat käynnistyksen, jotta synnytys alkoi. Lisäksi molemmilla kerroilla jäi hieman istukkaa kohtuun synnytyksen jälkeen, mutta en tiedä onko tuolla mitään tekemistä kohdun kaltevuuden kanssa.

Vierailija
11/12 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös, jos rojahdan istumaan liian nopeasti, koen kovaa kipua kohdun alueella.

-Ap

Vierailija
12/12 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Tosiaan jostain olen lukenut, että joillakin aiheuttaa sitä, että raskausmaha ei kasva ulospäin yhtä isoksi. Ei se tosiaan haittaisi :D sillä olen taipuvainen erittäin pahoihin venymisarpiin (jopa parin kilon painonmuutos aiheuttaa niitä jokapaikkaan)

Lähinnä mietin kuitenkin sitä, että aiheuttaako virtsaamis/kakkausongelmia raskauden aikana. Mutta kaippa se kohtu hyvinkin voi kääntyä raskauden aikana ns. "oikeinpäin"

En tiedä miten kovasti kohtuni on kallellaan, mutta jonkin aikaa sitten menin gynelle valittamaan siitä, että istuessa tuntuu kuin olisi ilmapallo mahassa, että ikäänkuin istuisin sen päällä.

Gyne sanoi, että kohdun asento saattaa vaikuttaa siihen. :o

-Ap

Lääkäri kertoi minulle tuon mitä aiemmin kerroin, eli voi näkyä myöhemmin. Samoin suunnasta; jos kohtu on vasemmalle tai oikealle kallellaan niin sitä mukaa masu voi pojottaa siihen suuntaan :D