Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomispäm

Vierailija
28.03.2018 |

Yrittäjät ja blogistit, onko teillä ollut ongelmia tämän mustalista-palvelun kanssa? Olen joutunut nyt kahteen kertaan kyseiselle blokkilistalle, vaikka olen lähettänyt sähköposteja ainoastaan niitä tilanneille asiakkaille. Asiakkaat soittelevat perään, että miksi tilausvahvistusta tai laskua ei ole tullut. Sitten selviää, että tämä suomispämmi on mustalistannut domainini roskapostien lähettämisen takia.

Selvittelin asiaa palvelinyrityksen kanssa, eikä mitään viruksia tai roskaposteja ole sivustoltani lähtenyt. Sähköposteja toki lähtee runsaasti päivittäin, mutta mitään massaroskaposteja en kyllä lähettele. Yhteydenottoihin ei vastata. Mitä ihmettä minä teen tämän kanssa?! Toiminimeni kaatuu tätä menoa!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan. Tiedän yrityksiä, joiden domainit ovat olleet jo vuosia tällä listalla. Käsittääkseni tätä listaa hoitaa yksi ainoa henkilö, jonka asenne on "mitäs teit?". Täysin käsittämätöntä on se, että tämä lista on päässyt kansainväliseen jakeluun.

Normaalistihan näissä on tarkka hallintajärjestelmä, etteivät yksittäiset ihmiset voi blokata mielivaltaisesti kokonaisia domaineja. Lisäksi sivustot poistuvat yleensä blokista automaattisesti, jos spämmitulokset eivät pahene. Lisäksi yhteydenottoihin tosiaan vastataan tavalla tai toisella, tai ainakin poistomahdollisuus listalta löytyy.

Osaan vain arvailla, että millaisen loven tämä tyyppi tekee suomalaisten yritysten liikevaihtoon. Osa ei edes tiedä olevansa tällä listalla. Jopa Sonera/Telia on ollut tällä listalla.

Villi arvaukseni on, että tämä tyyppi on joku yliopistolla töissä oleva ikiopiskelija, jonka peppua on joskus loukattu sähköpostimainonnan merkeissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla