Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko työnantaja pakottaa jäämään ylitöihin, jotta kaikki päivän asiakkaat saadaan hoidettua?

Vierailija
28.03.2018 |

Olen puhelinpalvelussa ja työnantaja edellyttää, että kaikki jonossa olevat asiakkaat tulisi hoitaa ennen kotiinlähtöä. Ymmärrän (ja haluankin) että kesken jäänyt asia hoidetaan kuntoon, mutta en aio ottaa uutta puhelua enää työajan loputtua. Kysyin asiaa myös luottomusmieheltä ja hän vain huokaili.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että työnantajan tulisi joko palkata lisätyövoimaa tai muuttaa puhelinaikoja niin, että viimeiset puhelut saa hoidettua työajan puitteissa. Kyllä kerran tai muutaman viitsii joustaa, mutta jos se on jatkuvaa, niin ei.

Ollaankin palkattu vuokrafirman kautta koko henkilöstö. Saadaan aina tarpeen ja tilanteen mukaan henkilöitä paikalle.

Vierailija
22/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi niin, että yritys iltamyöhään auki.

Olin aamuvuorossa 6-15 ...ketään ei kuitenkaan tullut iltavuoroon, vaikka soitin jokaiselle pomosta alkaen.

Viideltä suljin paikan, tuli kyllä murinaa siitä päätöksestä, mutta mitäpä siitä.

Olen työntekijä, en orja, jota pompotetaan mielin määrin.

Ja sitten ihmetellään miksi työnantajat ei työllistä. 

Kun työntekijöitä ei voi kusettaa ihan miten haluaa?

Tasavertaisuuden vuoksi pitäisi velvoittaa työntekijät maksamaan työnantajalla alityökorvauksia tai tekemään puuttuvat tunnit sisään jos sluibaavat työajan eivätkä saa hommiaan tehtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että työnantajan tulisi joko palkata lisätyövoimaa tai muuttaa puhelinaikoja niin, että viimeiset puhelut saa hoidettua työajan puitteissa. Kyllä kerran tai muutaman viitsii joustaa, mutta jos se on jatkuvaa, niin ei.

Ollaankin palkattu vuokrafirman kautta koko henkilöstö. Saadaan aina tarpeen ja tilanteen mukaan henkilöitä paikalle.

Ei pidä paikkaansa!

Vierailija
24/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei voi pakottaa ylitöihin 

Eikö lakipykäliin ole joku poikkeus kirjattu poliisien, palomiesten ja sen tyyppisten ammattien osalta. Mahdollisuus tavallaan pakottaa hätätöihin tarvittaessa.

Samalla tapaa kuin lakko-oikeutta on rajoitettu. Olisi liian vaarallista jos vaikka kaikki palomiehet menisi samaan aikaan lakkoon.

Puhelinaspan työ ei taida näihin mennä. Ja lisäksi jos esimerkiksi se lapsi pitää hakea hoidosta eikä ketään muuta siihen ole, niin siinä ei oikein auta lakipykälät.

Oikeasti meinaat, että palomies laskee letkun maahan ja huikkaa työkavereille, että sammuttakaa te loppuun, mun pitää hakea lapsi tarhasta?

Vierailija
25/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi niin, että yritys iltamyöhään auki.

Olin aamuvuorossa 6-15 ...ketään ei kuitenkaan tullut iltavuoroon, vaikka soitin jokaiselle pomosta alkaen.

Viideltä suljin paikan, tuli kyllä murinaa siitä päätöksestä, mutta mitäpä siitä.

Olen työntekijä, en orja, jota pompotetaan mielin määrin.

Miksi odotit viiteen asti? Itse olisin laittanu lapun luukulle kolmelta.

Vierailija
26/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään suuren suomalaisyhtiön puhelinaspassa joutui aina iltavuoron jälkeen hoitaa jonoon ennen linjojen sulkemisaikaa tulleet asiakkaat vaikka virallinen työaika päättyi linjojen sulkeutuessa. Ja tietysti aina se viimeinen puhelu oli joku tuhottoman pitkä selvittelysotku jota ei edes sinä iltana saatu selväksi kun laskutushenkilöstö tms oli lähtenyt kotiin jo aikoja sitten.

Selvittelin tämän toimintatavan oikeellisuutta tuolloin ja ehdotin että työaika jatkuisi vaikka puoli tuntia linjojen sulkemisen jälkeen, kuten kaupoissakin työaika vielä tovin jatkuu sulkemisajan jälkeen. Mutta ehei, eihän huipputulosta tekevä yhtiö voinut sitä puolen tunnin palkkaa maksaa niille muutamalle hassulle iltavuorolaiselle, siinähän ois jouduttu pian maksaa johdolle vähemmän bonuksia.