Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työnantaja pakottaa jäämään ylitöihin, jotta kaikki päivän asiakkaat saadaan hoidettua?

Vierailija
28.03.2018 |

Olen puhelinpalvelussa ja työnantaja edellyttää, että kaikki jonossa olevat asiakkaat tulisi hoitaa ennen kotiinlähtöä. Ymmärrän (ja haluankin) että kesken jäänyt asia hoidetaan kuntoon, mutta en aio ottaa uutta puhelua enää työajan loputtua. Kysyin asiaa myös luottomusmieheltä ja hän vain huokaili.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä tes ammattilaisia paikalla, onko tähän liittyen lakikin?

Vierailija
2/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja voi pyytää joustoa tuolla tavoin, mutta siitä pitää sitten saada vastineeksi joko ylimääräinen korvaus tai vastaava työpäivän lyhennys jossain toisessa kohtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää esimerkiksi lapsi hakea hoidosta, niin siinä ei voi pomo paljoa märistä.

Vierailija
4/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

dfgsdfgsdfg kirjoitti:

Työnantaja voi pyytää joustoa tuolla tavoin, mutta siitä pitää sitten saada vastineeksi joko ylimääräinen korvaus tai vastaava työpäivän lyhennys jossain toisessa kohtaa.

Pyytää voi, mutta pakottaa ei useimmiten voi vaikka korvattaisiinkin. Ns. hätätyö on sitten erikseen, mutta sen teettämisen kriteerit tuskin ikinä täyttyvät missään puhelinaspassa. 

Vierailija
5/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei voi pakottaa ylitöihin 

Vierailija
6/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lakipykäliin ole joku poikkeus kirjattu poliisien, palomiesten ja sen tyyppisten ammattien osalta. Mahdollisuus tavallaan pakottaa hätätöihin tarvittaessa.

Samalla tapaa kuin lakko-oikeutta on rajoitettu. Olisi liian vaarallista jos vaikka kaikki palomiehet menisi samaan aikaan lakkoon.

Vierailija
7/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö lakipykäliin ole joku poikkeus kirjattu poliisien, palomiesten ja sen tyyppisten ammattien osalta. Mahdollisuus tavallaan pakottaa hätätöihin tarvittaessa.

Samalla tapaa kuin lakko-oikeutta on rajoitettu. Olisi liian vaarallista jos vaikka kaikki palomiehet menisi samaan aikaan lakkoon.

Puhelinaspan työ ei taida näihin mennä. Ja lisäksi jos esimerkiksi se lapsi pitää hakea hoidosta eikä ketään muuta siihen ole, niin siinä ei oikein auta lakipykälät.

Vierailija
8/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsutaan hätäylityöksi. Poliiseilla yms. on myös varallaolosopimus, joka velvoittaa tekemään ylitöitä varallaolonaikana.

Vierailija
9/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin, että yritys iltamyöhään auki.

Olin aamuvuorossa 6-15 ...ketään ei kuitenkaan tullut iltavuoroon, vaikka soitin jokaiselle pomosta alkaen.

Viideltä suljin paikan, tuli kyllä murinaa siitä päätöksestä, mutta mitäpä siitä.

Olen työntekijä, en orja, jota pompotetaan mielin määrin.

Vierailija
10/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitöihin tarvitaan aina työntekijän suostumus. Ja siitä saa kieltäytyä. Tosin jos on esim. määräaikainen työsopimus, niin voipi vaikuttaa jatkotyön saantimahdollisuuksiin. Mutta kukapa haluaisi ollakaan idiootilla työssä?

Vierailija
12/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työsopimuksessa ei ole sovittu, että työvuoro päättyy, kun kaikkiin jonossa oleviin puheluihin on vastattu, niin ei tarvitse jäädä. Työnantajan kannattaisi ilmoittaa puhelinaika 30 min lyhyemmäksi kuin se onkaan, jolloin puheluita ei oteta vastaan klo 15 jälkeen, vaikka töissä ollaan klo 15.30 asti.

Vierailija
13/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aamuvuorossa 6-15 ...ketään ei kuitenkaan tullut iltavuoroon, vaikka soitin jokaiselle pomosta alkaen.

Viideltä suljin paikan, tuli kyllä murinaa siitä päätöksestä, mutta mitäpä siitä.

Potkut pitäisi antaa ja 10v karenssi, ihme märisiä olet.

Vierailija
14/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään miksi työnantajat ei työllistä. 

Vierailija
15/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuorot, lomat, yms pitäisi jakaa työntekijän tahdon mukaan, mutta kun pyydetään vähän sitä joustoa ei tulla yhtään vastaan.

Vierailija
16/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun työntekijöitä ei voi kusettaa ihan miten haluaa?

Vierailija
17/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että työnantajan tulisi joko palkata lisätyövoimaa tai muuttaa puhelinaikoja niin, että viimeiset puhelut saa hoidettua työajan puitteissa. Kyllä kerran tai muutaman viitsii joustaa, mutta jos se on jatkuvaa, niin ei.

Vierailija
18/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä oikein höpäjät? Tässähän ihminen on  selkeästi ollut 2 h yliaikaa, eikä kukaan muu ole tilanteessa auttanut/joustanut. Siis oikeastiko työntekijä on mielestäsi firman/pomon orja vailla omaa elämää? Huh huh.

Vierailija
19/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä oikein höpäjät? Tässähän ihminen on  selkeästi ollut 2 h yliaikaa, eikä kukaan muu ole tilanteessa auttanut/joustanut. Siis oikeastiko työntekijä on mielestäsi firman/pomon orja vailla omaa elämää? Huh huh.

Juuri näin! Missä kaukana se pomo asuu, jos ei kahdessa tunnissa ehdi paikalle?

Vierailija
20/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja noissa tapauksissa se pomo on se, joka aidosti on vastuussa tulemaan pitämään puljun pystyssä, jos kiinni ei saa laittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan