Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polkupyörän " peräkärry"

20.04.2006 |

Onko kukaan kokeillut sellaista peräkärryä polkupyörän perään mihin voi laittaa lapsen? Minkä ikäisen voi laittaa kyytiin? Kuinka pitkiä matkoja voi kulkea? Kuulisin mielellään kokemuksia. Hinnat on aika kovat niissä, mitä netistä katsoin. Jostain lehdestä luin syksyllä että pk-seudulla on joku paikka mistä niitä saa lainata/vuokrata, mutta en yhtään muista mistä. Ei kukaan sattuis tietämään.

Tipy+ipana kohta 7kk

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt osaa yhtään sanoa merkkiä, mutta muistelisin että Biltemasta ostettiin. Viime kesänä matkasi jo 1v siskonsa silloin 2v vieressä. Kovasti viihtyivät! Kärryssä on turvavyöt.

Vierailija
2/4 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpa minä kuljettanut kolmeakin lasta kerrallaan... Viime kesänä pienin (8kk) istuin pyörän takana turvaistuimessa ja siskot (2,5 ja 4,5v) peräkärryn kyydissä. Ajoin n. 5km yhteen suuntaan. Sitten vanhin alkoi polkemaan omalla ja pienin laitettiin myös kärryn kyytiin hieman alle 1v. Malttoi hyvin istua kyydissä ja usein siellä nukkuikin sitten kaksikko :-)

Itse olin yllättynyt, kuinka näppärästi se sujuu perässä ja kuinka ohjausominaisuudet kuitenkin säilyy. Paljon helpompi ajaa, kuin olis odottanut. Kärryn ohjeissa kyllä luki, että pitäs olla hyvä kunto. Mulla oli rapakunto, mutta se kyllä nousi aika nopeesti polkiessa ,-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin harkinnassa tuo kärry. Olipa mukava lukea, että minäkin, jonka kunto todella pohjalukemissa voisin pärjätä sellaisen kanssa. Meillä myös noin 5 kilometriä matkaa keskustaan, joten sitä matkaa minäkin ajattelin polkea..

Onko kenelläkään muuten kokemusta talvikäytöstä?

Vierailija
4/4 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ajeltu satunnaisesti kärryllä talvellakin. Periaateessa ihan ok, jos ei ole kauheasti lunta tiellä. - Paitsi sitten taas että: meidän kärryssä ei rankaat pyöri pakkasella kovinkaan sutjakasti, eli tuntuu kuin kivirekeä perässä vetäisi... ;) Ei vissiin ole laakereiden rasvoja tms. pakkasiin suunniteltu. Ja toinen juttu, että meidän kärryssä etuikkunan muovi ei myöskään pakkaskäytöstä tykännyt. On ns. pehmeähköä muovia, mutta kovettuu pakkasessa ja raksahtaa sitten rikki helposti. Reiät ollaan paikattu kirkkaalla pakkausteipillä, mutta eihän tuo tietty kiva juttu ole.

Muksuille tuo kärrykyyti oli varmasti oikein jees kovallakin pakkasella. Sielläpä olivat toistensa kyljessä, monen viltin alla lämpimässä ja tuulelta suojassa...