Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan rai-ruoho päiväkodilla :/

Vierailija
27.03.2018 |

Hain poikana 3,5v tänään hoidosta. Hoitaja käski hakea askartelut ja ruohot ryhmästä. Ikkunalaudalla n.30 rai-ruoho purkkia joissa kaikkissa 10cm pitkä ruoho PAITSI yhdessä jossa luki poikani nimi. Poika alkoi itkeä että haluaa mukaan sellaisen joka on kasvanut. No eipä siinä auttanut kuin lohduttaa että kyllä tämä vielä kotona itää. Nyt katson tuota jugortti purkissa olevaa epämääräistä vesi multa litkua jossa ei silmin ole havaittavissa yhtään siementä. Poika haluaa heittää sen roskiin. Onneksi kotona kasvaa jo ja yhdessä ollaan istutettu ja kasteltu. Jäi vain vaivaamaan että aika julmaa että yksi lapsi ei vaan ole saanut ruohoa kasvamaan. Puhutaan sentäs noin pienestä pojasta...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harmi. Mitäs ois pitäny tehdä hajottaa muiden ruohot. Kato kaikki ei saa samoja juttuja tässä maailmassa, hyvä oppia pienenä.

Vierailija
2/25 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, elämässä tulee välillä pettymyksiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sullakin ongelmat. Pojan vikahann se juu on ettei ruoho kasva. Vai päiväkodin tätien? 🤔 Jos ongelmat nyt on tuota tasoa, niin odota vaan kouluikää ja teini-ikää...

Vierailija
4/25 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko sitä mieltä että noin pienelle voisi sanoa että se on ruma, ei se mihinkään kasva, niinkuin itse ajattelin mutta pidin mölyt mahassani. Ap

Vierailija
5/25 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa yhdessä nauramaan tuollaisille pikkujutuille. 

Vierailija
6/25 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päiväkodista annetaan kotio rairuohot? Eikö jokainen vanhempi voi kylvää ne itse lapsensa kanssa? T. Ihmettelevä lapseton

Vierailija
7/25 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripottelet siihen lisää siemeniä ja hyvin ehtii vielä kasvaa. Ai niin eihän sulla ap oo tietenkään siemeniä kun ulkoistat kaiken päiväkodille.

Vierailija
8/25 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetelkaa yhdessä nauramaan tuollaisille pikkujutuille. 

Eli siis kun poikaa alkoi itkettää se ruma purkkinsa olisi minun pitänyt ruveta nauramaan ja heittämään vitsiä? Nollata se epäonnistumisen tunne täysin?

Vierailija
9/25 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli ehkä unohtanut laittaa siemenet multaan. Oliko saanut niitä vai hukannut ne? Tarkkaavaisuus ei ehkä ole pojan vahvuus. Silti oikein saada oma purkki mukaan. Olisiko pitänyt saada jonkun toisen lapsen ruohot? Miksi ajattelet noin?

Vierailija
10/25 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko sitä mieltä että noin pienelle voisi sanoa että se on ruma, ei se mihinkään kasva, niinkuin itse ajattelin mutta pidin mölyt mahassani. Ap

No voi v... Jos nyt vaan olisit lohduttanut, että harmi, sattuiko huonot siemenet ti jotain, no aina ei voi onnistua mutta keksitään jotain muuta kivaa pääsiäiseksi.

Vierailija
11/25 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herra mun jeesus, no ei tietenkään 😩 mutta sanoa että hienoa kun olet itse yrittänyt kasvattaa ja harmi kun ruoho ei tälläkertaa ole lähtenyt kasvamaan että ostetaan vaikka kotiin siemeniä ja koitetaan uudelleen? Esim??

Vierailija
12/25 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä on itsellä ruoho kasvamassa niinkuin aloitukseen kirjoitinkin. Kai nuo lapset haluaa sitten jotenkin ylpeillä askarruksillaan joita tekee päiväkodilla. Ehkä siitä nyt voisi saada jonkun hauskan vitsin/leikin aikaan jos käsken yrittää heittää sen kipponsa roskiin ja antaa vaikka tarra jos menee ekalla . Ap

Vierailija
13/25 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet ne on ongelmat sinullakin. Sun pitäis olla onnellinen jos jaksat tuollaisilla asioilla päätäsi vaivata. Tulee tulevaisuudessa vaan olemaan vaikeat ajat edessä jos kaikilta pettymyksiltä yrität lastas suojella. Sen sijaan kannattaa opettaa selviytymään niistä. Aina ei voi onnistua ja se on ihan sallittua ja fine.

Vierailija
14/25 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä odota jälkikasvua. Poikasi siemenistä ei kasva...

Vierailija
15/25 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi muista kommenteista päätellen ap:n tapa kasvattaa lasta ei ole kovin yleinen.

Vierailija
16/25 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä sun päässäsi liikkuu?

Vierailija
17/25 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenties ensimmäinen lapsi kyseessä? Curling-vanhemmuus ei välttämättä kanna kovin pitkälle. Googletapas

Vierailija
18/25 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi-hyvin/psykologia/jari-sinkk…

Tuossa hyvää lukemista aiheesta.

Ja ap 3,5 vuotias on ihan tarpeeksi vanha sietämään pettymyksen kasvamattomasta rairuohosta. Mutta onko äiti? Herää kysymys..

Vierailija
19/25 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu meillä myös. Päiväkodin pääsiäisruoho ollut 2 ruohonkortta ristissä huojumassa. Lapset eivät ole olleet pettyneitä, mutta itse siinä on ollut hymyssä pitelemistä. Yleensä päiväkodissa ovat tehneet siitä ruohopurkista kauniin askartelun, joten se on ollut kivan näköinen pöydällä.

Lohduta, älä mene mukaan tunteeseen.

Vierailija
20/25 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä oppia käsittelemään tuollaisia turvallisia pettymyksiä. Sitten on hyvä oppia etsimään ratkaisuja ja tässä helposti korjaamaan asia. Uudet siemenet multaan ja katsomme, että onnistuuko asia jos oikein jaksa yrittää. Äiti voi salaa vaikka varmistaa asian jos pelkää lapsen menevän rikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan