Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa jota ahistaa tämän hetkinen maailman tilanne jo kovasti...

Vierailija
27.03.2018 |

En kai ole ainoa, jolla tulee mieleen miten aikanaan maailmansotia ennen maailmassa tilanne pikkuhiljaa kärjistyi, johtaen lopulta hirvittäviin maailmansotiin? Ei se tapahtunut hetkessä, vaan juuri samaan tyyliin kuin nyt... välit kiristyivät ja lopulta lopullinen konfliktin puhkeaminen.

Hirveä ahdistus iski tänään kun luin näitä uutisia miten Venäjän diplomaatteja karkoitetaan nyt ties kuinka monesta maasta, Suomi mukaan lukien. Ja eihän se Venäjä tätä tule hyväksymään. Ja se miten se on pikkuhiljaa aiemman vuosikymmenen hyvästä suunnasta kohti demokraattisempaa ja hyväksyvämpää maailmaa lipunut taaksepäin kohti Neuvosoliitto-ihannointia ja muuta.
Siihen päälle USA ja niitten sekopäinen toimita Trumpin puolesta, uhotaan minkä ehtii kilpaa P-Korean kanssa ja päälle hillitön ennenäkemätön huumeongelma ja se miten jopa alle 10 vuotiaat lapset marssivat aselakeja vastaan koska pelkäävät kouluammuskeluja niin paljon eikä valtio reagoi.
Ahdistuksen kruunasi, kun luin että Kiinassa ollaan ottamassa vuoteen 2020 mennessä sosiaalista pistejärjestelmää, jota on jo testattu "halukkailla" (=eivät uskalla kieltäytyä...). Eli pelkkä epäaidoksi valtion toimesta luokiteltu anteeksipyyntö tai pyörän jättäminen keskelle katua tms aiheuttaa ihmisille mm. matkustuskieltoja, siis ihan maan sisälläkin. Oikein kunnon isoveli valvoo meininki, tavoitteena kansan ohjailu valtion toivomaan suuntaan, ja kuulemma ilmiö ei ole suinkaan kiinalainen vaan uskotaan että leviää muuhun maailmaan ellei siihen ajoissa puututa.

Miten musta tuntuu että vain pari vuotta sitten ainoat isot ongelmat oli P-Korean satunnainen uhittelu ja Syyrian sota, nyt tuntuu että ollaan tekemisissä juuri sellaisten asioitten kanssa joista voi aikanaan puhjeta vakaviksi konflikteiksi ja aiheuttaa hirvittävää sortoa tavallista väestöä kohtaan maailmanlaajuisesti...

Onko kukaan muu huolissaan?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, koska olen uskovainen.

Vierailija
2/59 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten uskovaisuus tässä auttaa? Olen minäkin uskovainen, mutta pelkään lasten tulevaisuuden puolesta.  Ei se oma elämä niinkään, mutta lapset ja ihmisten kärsimys.  Kai näitä kurjia asioita vastaan pitäisi taistella jotenkin sentään.

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kuin otsikon, keskity omaan elämääsi? :D Mua lähinnä naurattaa ja säälittää ihmiset tämmösten aloitusten takana:)))))

Vierailija
4/59 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mun kirjoittama teksti, ap! Eli täällä toinen (hyvin) ahdistunut..

Vierailija
5/59 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä vastaan taistellaankin, mutta pahuutta ei tässä ajassa saada pois.

Vierailija
6/59 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallankumouksen aamu on tulossa.

Vierailija
7/59 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lähinnä pohjattoman surullinen niiden miljardien lampaiden vuoksi jotka alistuvat tähän kaikkeen paskaan. Heidän takiaan minäkin joudun kärsimään, koska en voi voittaa tätä taistelua yksin kuitenkaan.

Vierailija
8/59 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten uskovaisuus tässä auttaa? Olen minäkin uskovainen, mutta pelkään lasten tulevaisuuden puolesta.  Ei se oma elämä niinkään, mutta lapset ja ihmisten kärsimys.  Kai näitä kurjia asioita vastaan pitäisi taistella jotenkin sentään.

- ap

Olen uusi tässä ketjussa, uskovainen minäkin. Itse ajattelen niin, että tämä maailma on joka tapauksessa todella epävarma paikka. Minulle ja läheisilleni henkilökohtaisen tuhon aiheuttaja voi olla Putin tai islamisaatio tai uusmoralistinen liberalismi tai kännikuski tai hiekottamatta jäänyt oma kotipiha. Mutta uskoni perusteella ajattelen ettei sillä ole lopulta niin suurta merkitystä miten käy, koska todellinen kotimaa odottaa kuitenkin vasta kuoleman rajan takana.

Milläs taistelet isoja globaaleja asioita vastaan? Vain siihen kotipihaasi voit itse vaikuttaa, jos haluat. Toki voi aina yrittää. Mutta turha pelon ja huolen kautta. Varaudut vaan siihen, että tulet joka tapauksessa kuolemaan tuskallisesti, ihan sama millä metodilla.

Vierailija
9/59 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tapauskovainen niin pelkäät. Tosiuskovainen tietää mihin maailma menee, eikä murehdi.

Vierailija
10/59 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lähinnä pohjattoman surullinen niiden miljardien lampaiden vuoksi jotka alistuvat tähän kaikkeen paskaan. Heidän takiaan minäkin joudun kärsimään, koska en voi voittaa tätä taistelua yksin kuitenkaan.

Mikä helvetin fetissi sulla oikein on noista lampaista?

Annas kun arvaan: Sinä olet tietenkin LEIJONA...... **ti rsk*

Vierailija
11/59 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan herkät, kestämättömät yksilöt saada eutanasian sitten ennen kuin mahdollinen sota puhkeaa?

Vierailija
12/59 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on nykyään viisaampi kuin historiassa. Toivottavasti.

Vierailija
13/59 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetin fetissi sulla oikein on noista lampaista?

Annas kun arvaan: Sinä olet tietenkin LEIJONA...... **ti rsk*

Ei ole mitään fetissiä. Surettaa vain kuinka nujerrettuja lampaita suuri osa maailman ihmisistä on. Ainoa mitä he käsittävät on se oma pikku pläntti ja naapurin kanssa ei tietenkään voida olla väleissä. Ihmiskunnan pitäisi yhdistyä ja puhaltaa yhteen hiileen, eikä aina lammastella ja tapella keskenään.

Vierailija
14/59 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja turkki hyökkäsi tänään Irakiin.

Vierailija
15/59 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voikohan herkät, kestämättömät yksilöt saada eutanasian sitten ennen kuin mahdollinen sota puhkeaa?

Herkästä saa rintamalla koulittua sotarikollisen helposti. Niitä olosuhteita ei voi ymmärtää jos ei niitä ole kokenut ja se on vain helppoa saada massat mukaan ties mihin.

Vierailija
16/59 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin usein hairahdun murehtimaan maailman menoa ja pahuutta mikä on vallallaan.

Mutta kristittynä yritän nähdä asioiden positiivisen puolen. Näin tän kuuluukin mennä! Raamattu on täynnä lopun ajan profetioita ja me saadaan nyt olla todistamassa niiden toteutumista. Tää kaikki todistaa Jumalan olemassa olosta ja siitä, että Raamattu on totta!

Kun meinaat vaipua epätoivoon lue psalmi 91.

Tsemppiä! Maailmassa tapahtuu kauheita, mutta onneksi me tiedetään että hyvä lopulta voittaa ja paha saa palkkansa.

Vierailija
17/59 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pelkäsin sotaa. Sitten aidsia, sen jälkeen uutta ydinsotaa tai -onnettomuutta.

Sitten pelkäsin otsonikatoa, joka antaa auringon korventaa tämän planeetan. Sitten tuli väestöräjähdys, ilmastonmuutos, mikromuovit, putoavat satelliitit...

Onhan näitä. Toistaiseksi ei ole henkilökohtaisesti kolahtanut.

Vierailija
18/59 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on nykyään viisaampi kuin historiassa. Toivottavasti.

Ehkä nyt voidaan globaali eliitti murtaa, kun 40-luvulla meni resurssit epäolennaisiin asioihin.

Vierailija
19/59 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet tapauskovainen niin pelkäät. Tosiuskovainen tietää mihin maailma menee, eikä murehdi.

No justiinsa juu, ei pidä paikkaansa. Minä uskon aidosti Jumalaan ja Jeesukseen Jumalan poikana, mutta mielestäni se tai se mitä uskon kuoleman jälkeen minulle tapahtuvan, ei saa estää minua toimimasta tämän hetkisen maailman hyväksi. Ajattelee lapsia ja muita jälkeen jääviä ihmisiä, heidän kärsimystään. 

Minä uskovaisena koen että on sairas ajatus että en huolehtisi siitä miten lapseni tässä maailmassa tulevat voimaan ja onko heillä hyvä elämä. Meidät on tähän maailmaan luotu muustakin syystä kuin istumaan hymistellen paikallamme ja ihmettelemään ympärillä tapahtuvia vääryyksiä tekemättä niille mitään. Kumma asenne sellainen minusta! Itse en koe että tämän hetkisen maailman kärsimys yhtään millään lailla olisi saman tekevää. Tietysti ajatus lohduttaa että joskus kärsimyksille tulee loppu, mutta sitä ennen eletään täällä ja tässä hetkessä.

Mutta turha tästä on mitään uskontokeskustelua tehdä, minua kiinnosti lähinnä, onko muilla herännyt vastaavia fiiliksiä tämänhetkisesti maailman tilasta? Että tuntuuko muista että nyt ollaan ottamssa isoa takapakkia kovaa vauhtia mennesseen ja toistamassa ihmiskunnan virheita aina vain, aina maailmassa lopulta valtaan pääsevät tyypit joilla on liikaa ahneutta ja oman navan ajattelua. 

-ap

Vierailija
20/59 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin pelkäsin sotaa. Sitten aidsia, sen jälkeen uutta ydinsotaa tai -onnettomuutta.

Sitten pelkäsin otsonikatoa, joka antaa auringon korventaa tämän planeetan. Sitten tuli väestöräjähdys, ilmastonmuutos, mikromuovit, putoavat satelliitit...

Onhan näitä. Toistaiseksi ei ole henkilökohtaisesti kolahtanut.

Ei pelätä ja sen mukaan toimita niin tapahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme