Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistä että kesätöihin valitaan tarkoituksella vähän liikaa ihmisiä, ja osalle tehdään aina koeaikapurku?

Vierailija
27.03.2018 |

Meillä tällainen on jatkunut jo vähintään viisi vuotta. Joka vuosi töihin valitaan 5-8 ihmistä ja 2-4 joutuu lähtemään työsuhteen ensimmäisinä viikkoina.
Itse en ole tarpeeksi kova tällaiseen vaan yleensä v*tuttaa kun nuorten ihmisten elämä sotketaan vailla järkevää syytä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kyse ennemminkin kokemuksesta, että valitettavasti nuorilla on aika usein asenne hanurillaan ja siihen varaudutaan palkkaamalla jokunen liikaa.

Vierailija
2/15 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla kyse ennemminkin kokemuksesta, että valitettavasti nuorilla on aika usein asenne hanurillaan ja siihen varaudutaan palkkaamalla jokunen liikaa.

Paitsi että meillä ei ole nuoria vaan valmistumaisillaan olevia AMK-opiskelijoita ja maisterivaiheessa olevia yliopisot-opiskelijoita. Yleensä ne on vähintään 23-vuotiaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että meillä ei ole nuoria vaan valmistumaisillaan olevia AMK-opiskelijoita ja maisterivaiheessa olevia yliopisot-opiskelijoita. Yleensä ne on vähintään 23-vuotiaita.

No kyllähän nuo nuoria ovat ja aika moni täysin kokemattomia työelämästä.

Vierailija
4/15 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala?

Vierailija
5/15 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala?

Kaupallinen.

Vierailija
6/15 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/15 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos itse toimii siten, että työsopimus voidaan purkaa tai katsotaan aiheelliseksi purkaa koeaikana niin se on oma valinta. Jos taas toiminnassa on jotain hämärää lähtee sana kiertämään. Viimeistään silloin kun tulee väärän ihmisen oma kullanmuru siipiään testaamaan on firma pyyhäisty kartalta alta aika yksikön.

Vierailija
8/15 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kyllä ihan kauhea tilanne tollainen. Moni korkeakouluopiskelija stressaa kesätöistä ja siitä millä kesän elää. Sitten saisi duunipaikan, mutta se loppuisikin yhtäkkiä kun tietoisesti palkataan liikaa väkeä.

Vierailija
9/15 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kun niillä kesähessuilla on tapana hakea montaa kymmentä paikkaa ja sopimuksia allekirjoitellaan huoletta ja seuraavalla viikolla tuleekin parempi niin sitten ei tullakaan töihin. Tai pulataan juuri tuolla koeaikahommalla että muka käydään kokeilemassa ja lähdetään kun "ei ollut mun juttu" vaikka oikea syy on parempi työpaikka.

Vierailija
10/15 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kun niillä kesähessuilla on tapana hakea montaa kymmentä paikkaa ja sopimuksia allekirjoitellaan huoletta ja seuraavalla viikolla tuleekin parempi niin sitten ei tullakaan töihin. Tai pulataan juuri tuolla koeaikahommalla että muka käydään kokeilemassa ja lähdetään kun "ei ollut mun juttu" vaikka oikea syy on parempi työpaikka.

Ja mitä väärää on kilpailluttaa yhtiöitä tuolla tavalla?

Vierailija
11/15 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meillä oli just siinä firmassa toi, meni suunnitelmat ihan mönkään, olin ihan paskana, mietin jopa, että oisin esittänyt vanhemmilleni, että kävisin töissä kesän loppuun. :D Olin niin paskana, että mitä teen, joudunko mennä Kelaan tai sossuun? :D

Vierailija
12/15 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä väärää on kilpailluttaa yhtiöitä tuolla tavalla?

Sopimusrikkomuksiahan ne on joten työnantajan on pakko varautua palkkaamalla muutama ylimääräinen ja lemppaamalla ne sitten pellolle jos näyttää siltä että tekijöitä on lopulta liikaa.

Vierailija
13/15 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse myyntityöstä ostoskeskusten käytävillä?

Vierailija
14/15 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntityö?

Vierailija
15/15 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyntityö?