Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset eivät halua tutustuttaa kavereitaan keskenään

Vierailija
27.03.2018 |

Olen huomannut eron miesten ja naisten välillä siinä etteivät naiset ole halukkaita tutustuttamaan "eri porukoista" olevia naisia keskenään. Esimerkiksi minun kaveri on kesällä terassilla parin muun kaverin kanssa ja kun soitan kysyäkseni että mitä hän puuhaa ja käytäisiinkö kahvilla esimerkiksi niin hän kieltäytyy, sillä on jo viettämässä aikaa toisten kavereiden kanssa. Kun taas kokemukseni mukaan miehillä asia menee jotenkin näin "joo mä oon terassilla tän ja tän kanssa, mut tuu vaa tähän". Ja näin kaikki pystyvät juttelemaan ja juomaan oluet porukassa. Tämä harmittaa minua koska en itse omista mitään kaveriporukkaa, vaan yksittäisiä ystäviä. Olisi kuitenkin kiva joskus istuskella porukassa, vaikken aluksi tuntisikaan muuta porukkaa seurueesta.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset taitavat odottaa kaveritapaamisiltaan enemmän kuin miehet ja sen vuoksi ei oikein ihastuta, jos paikalle ilmaantuu ulkopuolisiakin. Vieras ihminen kun tarkoittaa, että tapaaminen menee pinnalliseksi smalltalkiksi.

Kerro toki mitä sinun syvällisissä kaveritapaamissasi tapahtuu?

Vierailija
42/58 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi rasittaa omaa ystäväporukkaa ihmisillä ,jotka ei siihen porukkaan kuulu? En itsekkään lähde minnekään mikäli tiedän etten tunne muita osallistujia kunnolla. Miksi lähteä porukan ulkopuoliseksi riesaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse olen tutustunut noin moneenkin nykyiseen ystävääni, mutta en silti yritä ystävystyttää kaikkia kavereita keskenään. Tiedän varsin hyvin ettei esimerkiksi intohimoisesti vaeltamiseen ja maastopyöräilyyn hurahtaneella ystävälläni riitä mielenkiinto kuunnella erään kaverini juttuja jotka koskevat lähinnä botoxia ja hiustenpidennyksiä. Itse pidän molempien seurasta.

Eikä mielestäni miehetkään tule kaikkien kanssa toimeen. En esimerkiksi pyytäisi veljiäni yhtä aikaa käymään kun mieheni eräs kaveri on käymässä. Tiedän että ärsyttäisivät toisiaan kun kaikki haluaisivat olla se huomion keskipiste ja koko ajan äänessä.

Tämäpä juuri. Välillä kun eri ystävät on tavanneet toisiaan, jälki on ollut aika ankeaa minulle itselleni. Yksi ystäväpariskunta, josta tykkään muuten tosi paljon, alkoi sitten jälkeen päin naureskella toiselle ystäväpariskunnallemme, koska nainen on ylipainoinen ja mies on hiljainen. Itse nyt vaan satun tykkäämään näistä kaikista. Eikä ole edes ainoa kerta, vaan toinen ystävä, joka on kiinnostunut politiikasta ym. yhteiskunnallisista asioista alkoi minulle pilkkaamaan tapaamaansa toista ystävääni, joka on kiinnostunut ulkonäöstä, käyttää botoxia ym. Sattuu vain hänkin olemaan ihan huippu kosmetologi ja todella hauskaa seuraa. En ymmärrä näitä ihmisiä, miksi kuvittelevat että haluaisin yhdessä pilkata muita ystäviäni. Ja yksi näistä seläntakananaureskelijoista on siis mies, että ei ole mikään naisten juttu.

Vierailija
44/58 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset voi puhua henlilökohtaisempia asioita ja eivät halua niitä kaikkien kuultavaksi. Miehet heittää yleistä läppää ja ei haittaa vaikka on kavereiden kavereitakin mukana.

Vierailija
45/58 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen näkökulmasta sanoisin, että eri kavereitten yhdistely on useinkin huono asia. Listaan tähän huonoja kokemuksia: eli siis tilanteita, joissa kaverini on pyytänyt minua käymään "Repellä" tai Makella, jotka ovat huipputyyppejä.

-naistenmies = henkilö, jonka seurassa kuunnellaan vain ja ainoastaan hänen naisseikkailuita. Ei kovin mielenkiintoista kun tyyppi on painanut jokaista vastaantullutta sinkkunaista.

-moottorimies = asentaa työkseen koneita ja puhuu 24/7 viimeisten päiviensä työvaiheista yksityiskohtaisesti.

-lätkämies = ylipäätään ihminen, jonka jutut pyörivät sen oman lajin ympärillä ja mistään muusta ei kyetä keskustelemaan.

-kokki = kaverini oli kokki, jonka kaikki vapaa-aika meni ryypätessä muiden kokkien kanssa. Nauravat koko ajan, vaikkei kukaan sano mitään hauskaa.

Että siinä mielessä ymmärrän tätä ideologiaa. En ole viihtynyt pätkääkään näiden ihmisten seurassa.

Vierailija
46/58 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen näkökulmasta sanoisin, että eri kavereitten yhdistely on useinkin huono asia. Listaan tähän huonoja kokemuksia: eli siis tilanteita, joissa kaverini on pyytänyt minua käymään "Repellä" tai Makella, jotka ovat huipputyyppejä.

-naistenmies = henkilö, jonka seurassa kuunnellaan vain ja ainoastaan hänen naisseikkailuita. Ei kovin mielenkiintoista kun tyyppi on painanut jokaista vastaantullutta sinkkunaista.

-moottorimies = asentaa työkseen koneita ja puhuu 24/7 viimeisten päiviensä työvaiheista yksityiskohtaisesti.

-lätkämies = ylipäätään ihminen, jonka jutut pyörivät sen oman lajin ympärillä ja mistään muusta ei kyetä keskustelemaan.

-kokki = kaverini oli kokki, jonka kaikki vapaa-aika meni ryypätessä muiden kokkien kanssa. Nauravat koko ajan, vaikkei kukaan sano mitään hauskaa.

Että siinä mielessä ymmärrän tätä ideologiaa. En ole viihtynyt pätkääkään näiden ihmisten seurassa.

Tuo nauruherkkyys on kyllä ihmisiä jakava ominaisuus. Itse rakastan seuraa, jossa nauretaan kaikelle koko ajan. Oma sukuni on tällaista. Tähän kun tuo jonkun jäyhän jököttäjän, niin varmasti hänestä tuntuu että mitä ihmettä tässä nyt hekotetaan. Meille se kaikelle nauraminen on kai jonkinlainen kommunikointitapa.

Vierailija
47/58 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset voi puhua henlilökohtaisempia asioita ja eivät halua niitä kaikkien kuultavaksi. Miehet heittää yleistä läppää ja ei haittaa vaikka on kavereiden kavereitakin mukana.

Oikein kaveriporukassa? Juuhjooh 

Vierailija
48/58 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et muuten ole mies. Yksikään mies ei tekisi noin vammaisia yleistyksiä, jotka on suoraan av-mamman käsikirjasta 

Vierailija
49/58 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kyllä ikinä käynyt noin. Jos joku kaveri on esim kesällä terassilla niin tottakai olen tervetullut seuraan.

Mutta ymmärrän oikein hyvin että jos kaverilla on ollut IBS- ryhmän tapaaminen ja porukalla siirtyneet baariin, niin jutut voi koskettaa pääasiassa tuota sairautta, siihen liittyviä lääkärikäyntejä, vessareissuja jne. Ei olisi ideaalitilanne liittyä seuraan.

Itselläni kaverit on pääasiassa joko entisiä/nykyisiä työkavereita, harrastuskavereita tai entisiä opiskelukavereita. Yleensä baariinmeno on jonkun näiden ryhmän yhteinen tapahtuma, jolloin toivotaan että porukka pysyy kasassa ja ulkopuoliset saa liittyä seuraan, mutta ulkopuoliseksihan siinä helposti tuntee itsensä kun jutut voi liittyä aika puhtaasti niihin vanhoihin muisteluihin ja kuulumisiin tyyliin ”onko kukaan kuullut Janista?”

Vierailija
50/58 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun kaikki kaverit ovat toisensa tavanneet jossain juhlissa. Mutta normaalisti kun tapaan ystävää, niin keskustellaan henkilökohtaisista asioista ja jos siihen tulisi toinen ystävä eri piireistä, niin eihän siinä voisi keskustella oikein mitään muuta kuin kevyttä smalltalkia.

Vierailija
51/58 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttökaverit voi olla kadehdittava (suojeltava) asia siinä kuin poikaystävä ja muutkin suhteet, joihin voi liittyä arvostusta, työkaverit, suku, varallisuus. Kateelliset kun kadehtii mitä tahansa.

Itse tulen rikkinäisistä oloista, oli kaltoinkohtelua ym. En koskaan pystynyt keskittymään, koulut jäi kesken. Olen ruman näköinen, jään mieluusti takavasemmalle. Minussa ei ole mitään kadehdittavaa.

Niin eikö kuitenkin baarin vessassa yksi kalliisti pukeutunut menestynyt naistuttava tullut sähisemään, että "mitähän säkin olet noin rento?"

Että aina voi tulla paskaa niskaan, teit niin tai näin.

Tää on niiin totta!!!!

Vierailija
52/58 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itsestäänselvää, että jos ystävyyssuhde on läheinen, siihen porukkaan ei mahdu vieraita.

Miesten "ystävyys"suhteet ovat pinnallisia, siksi silloin voidaan viettää aikaa suuremmassakin porukassa.

Vierailija
53/58 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi ystävä, joka olisi usein tuppautumassa kaveriporukoihini. Hänellä menee monesti omiin kavereihinsa välit, joten en todellakaan halua häntä sekoilemaan omien kavereitteni kanssa. Lisäksi varsinkin lapduidenkavereiden kanssa meillä on aikalailla omat omituiset jutut, ei siihen halua ketään ulkopuolista vetämään keskustelua sellaiselle jutustelutasolle.

Vierailija
54/58 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On itsestäänselvää, että jos ystävyyssuhde on läheinen, siihen porukkaan ei mahdu vieraita.

Miesten "ystävyys"suhteet ovat pinnallisia, siksi silloin voidaan viettää aikaa suuremmassakin porukassa.

Mitä syvällistä siinä sinun naisystävyydessäsi oikein on? 

Ja älä jaksa tehdä paskamiesyleistyksiäsi 

Vierailija
55/58 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse törmännyt samaan. Aina on porukat sekoittuneet näppärästi ja kivuttomasti keskenään.

Tavallaan ymmärrän kuitenkin sen, että jos vaikka Maija on ulkona Liisan ja Sirpan kanssa, ei mukaan välttämättä haluta enää Reettaa. Maija ehkä näkee Liisaa ja Sirpaa muutenkin harvoin, ja kun vihdoin päästään vaihtamaan kuulumisia niin dynamiikan sotkee se tyyppi jonka vain yksi tuntee. Silloin ei enää voida samalla tavalla jutella niistä asioista joista ehkä muuten olisi juteltu, sillä ei ole kohteliasta jauhaa jotain inside-juttuja koko iltaa jos joukossa on "ulkopuolinen".

Vierailija
56/58 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tosi erilainen suhde kaikkien ystävieni kanssa. Eli esimerkiksi yhden kanssa jutellaan tosi paljon omista asioista ja tuetaan toisiamme lapsiin ja arkeen liittyvissä haasteissa (yh-äitejä). Toisin sanoen tiedämme toisistamme paljon ja luotto on kova, tunnettu jo vuosikymmeniä.

Toisen kaverin kanssa jutellaan enemmän "yleisiä" ja vähän pinnallisempia asioita ja hän avautuu aika paljon mulle tietyistä asioista esim parisuhteestaan.

Sitten muutaman muun kanssa ollaan tekemisissä harvemmin, joukossa on pari syvällisempää ystävyyttä ja pari "kevyempää".

Olen sellainen ihminen että minun on helpointa olla tekemisissä yhden ihmisen kanssa kerrallaan. Olisi varmaan minulle vaikea tilanne jos kaikki nämä eri yhteyksistä tutut ihmiset/ystävät olisivat samaan aikaan samassa paikassa. Ja tarkoitan nimenomaan että se olisi sosiaalisena tilanteena vaikea, en tarkoita että tulisi jotain ikäviä tunteita siitä että he tutustuisivat toisiinsa.

Vierailija
57/58 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä miehen näkökulmaa..

Esitin siis eläviä esimerkkejä omasta elämästäni. Noita yhdisti usein vielä se, että nämä henkilöt imevät kaiken huomion itseensä ja heitä kiinnostaviin asioihin.

Minusta seurassa pitäisi ottaa kaikki huomioon ja juuri siksi terassiseurueen suuruuskin pitäisi olla rajattu mahdollisimman pieneksi.

Ihmisellä on välttämätön tarve tulla nähdyksi ja kuulluksi. Ei toteudu jos menee isompaan porukkaan kuuntelemaan muiden juttuja.

Vierailija
58/58 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mä en naisena haluaisi mennä mihinkään "vieraaseen porukkaan", josta tunnen hyvin 1-2hlöä ja muut sitten tuntemattomampia. Ois ihan awkward.

Ai olis ihan awkward? :D :D :D 

LOL