Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomioidaanko teillä automaattisesti se köyhin tyyppi?

Vierailija
27.03.2018 |

Meillä ajatellaan aina porukan köyhimmän mukaan. Esim. tarjotaan lippu/ ruokaa tms. kun tiedetään, että sillä ei ole rahaa kuitenkaan. Mites teillä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

njääääh! Ei koska mua, kun ei ole mitään porukkaa, jonka kanssa mennä minnekkään. 

Jään kuitenkin uteliaana seuraamaan kuinka homma menee yleensä

Vierailija
2/28 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aikuinen? No ei tietenkään. Lasten kavereita ollaan välillä maksettu sisään ja ostettu ruoat.

Vierailija
4/28 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, meistä köyhin on meidän lapsi ja hänet yleensä huomioidaan.

Vierailija
5/28 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioidaan, mutta nyt on alkanut tuntumaan siltä, että ei pitäisi. Hänestä on tullut pihi muita kohtaan.. Hän on tottunut siihen, että saa lähes kaiken peruselämiseen tarvittavan ilmaiseksi. Hän odottaa, että häntä palvellaan. Hänellä jää näin rahaa säästöön ja hän käyttää ne rahat itseensä. Lähinnä matkailuun ja harrastuksiin. Hän siis nostattaa elintasoaan muiden avulla. Matkan jälkeen hän on taas avuntarpeessa.

Vierailija
6/28 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä köyhät tulee aina huomattua, jatkuvasti valittaa ettei ole rahaa kahviloihin, ravintolaan, leffaan, baariin, konsertteihin ja festareille. Ei voi olla huomammatta. Ollaan muiden kanssa sanottu ettei tarvii tulla jos ei kerran halua. Valittajat kaveripiirissä on aina ikävä taakka, ei kukaan tykkää olla negatiivisen ihmisen kanssa.

Vierailija
7/28 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan kaikki ja muistutetaan, miten hyviä ihmisiä me olemme, kun maksamme lippusi, ruokasi jne.

Vierailija
8/28 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioidaan. Jos käydään esim. kahvilla, niin saatetaan etukäteen kertoa, että mennään kahville. Täten ne, joilla ei rahat riitä, voivat hetkeksi mennä tekemään jotain muuta (esim. käydä kirjastossa tmv.)

Vierailija
9/28 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomioidaan, mutta nyt on alkanut tuntumaan siltä, että ei pitäisi. Hänestä on tullut pihi muita kohtaan.. Hän on tottunut siihen, että saa lähes kaiken peruselämiseen tarvittavan ilmaiseksi. Hän odottaa, että häntä palvellaan. Hänellä jää näin rahaa säästöön ja hän käyttää ne rahat itseensä. Lähinnä matkailuun ja harrastuksiin. Hän siis nostattaa elintasoaan muiden avulla. Matkan jälkeen hän on taas avuntarpeessa.

Tuo kuulostaa aika hurjalta jos muutaman pääsylipun tai aterian hinnalla voi matkustella.. ?

Vierailija
10/28 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioidaan siinä mielessä, että tapaamisia suunnitellessa ei valita aina sitä kalleinta mahdollista paikkaa tai menoa, jos tiedetään, ettei siihen kaikilla paikalle haluttavilla ole varaa. Mutta ei ketään erikseen aleta mihinkään sisälle maksaa tai ruokia kustantaa. Eli jos mennään johonkin kalliimpaan, niin kyllä sitten oletetaan, että ihminen itse osaa sanoa, että nyt ei ole varaa, niin en tule. Mutta pyritään siis siihen, että säännöllisesti tavataan myös edullisissa merkeissä, jotta kaikilla on varaa tulla paikalle.

Vierailija
11/28 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos halutaan hänet mukaan tai on joku ex-temporejuttu. Esim.sovittu leffateissu ja sen päälle ex-tempore kaikki haluavat drinkille tai syömään. Katsotaan paikka, joka hintatasoltaan sopii kaikille tai tarjotaan sille yhdelle.

Ei kai kavereina kannata pitää tyyppejä joista sen vertaa välitä?

Vierailija
12/28 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti jos halutaan hänet mukaan tai on joku ex-temporejuttu. Esim.sovittu leffateissu ja sen päälle ex-tempore kaikki haluavat drinkille tai syömään. Katsotaan paikka, joka hintatasoltaan sopii kaikille tai tarjotaan sille yhdelle.

Ei kai kavereina kannata pitää tyyppejä joista sen vertaa välitä?

Rahakukkarossa loisivaa valittaja ulia, joka on energia syöppö verenimijä, ei kannata pitää kaverina.

Vierailija
13/28 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin duunari ja kaveri opiskeli. Autoin kaveria esim.hän asui luonani ja maksoin paljon silloisia huveja. Tämä en edes auttanut vaan maksoin kun haluttiin tehdä jotain. Mennä leffaan tai tilata pitsaa. Nyt kaveri on miljonääri ja minä edelleen duunari. Osat ovat toisinpäin. Pääsen jahdeille ja matkoille mukaan. Joko ilmaiseksi tai vaikka vain lentolipun ostamalla tms. Oikeat kaverit huolehtivat toisistaan. Jos homma menee hyväksikäytöstä, niin silloin se ei ole ystävyyttä. Ihmettelen aina noita joilla on perheessä on jäsenillä eri elintaso.

Vierailija
14/28 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin duunari ja kaveri opiskeli. Autoin kaveria esim.hän asui luonani ja maksoin paljon silloisia huveja. Tämä en edes auttanut vaan maksoin kun haluttiin tehdä jotain. Mennä leffaan tai tilata pitsaa. Nyt kaveri on miljonääri ja minä edelleen duunari. Osat ovat toisinpäin. Pääsen jahdeille ja matkoille mukaan. Joko ilmaiseksi tai vaikka vain lentolipun ostamalla tms. Oikeat kaverit huolehtivat toisistaan. Jos homma menee hyväksikäytöstä, niin silloin se ei ole ystävyyttä. Ihmettelen aina noita joilla on perheessä on jäsenillä eri elintaso.

"Tämä ei edes auttanut" siis se ei ollut auttamista vaan ihan normaalia kaveruutta.

Vierailija
15/28 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos kaverilla on tili tyhjänä niin tarjoamme. Ei ainakaan itseltäni ole paljon pois, jos sen myötä kaveri pysyy jengissä mukana.

Vierailija
16/28 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outo ajatus, että sanoisin kaverille, että mä tarjoon, kun sulla ei varmaan oo rahaa ...?! Yleensä ihmiset ei halua elää toisten piikkiin ja jatkuva tarjoaminen koetaan kiusalliseksi.

Huomioin tällaiset asiat niin, että ehdotan vain sellaista ajanvietettä, johon uskon henkilöllä olevan varaa. Jos tiedän, että talous on tiukalla, en ehdota yhteistä hiihtolomaa Alpeilla. Jos epäilen, että kahvilassa käyntikin on liikaa, ehdotan kahvittelua meillä tai yhteistä ulkoilua.

Vierailija
17/28 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioidaan niin, että yleensä meidän tekemiset on sellaista mikä ei maksa mitään. Itsekin tykkään siitä, että oleskelu ja jutustelu on pääosassa, tai että ohjelmassa on retkeily tms.

Vierailija
18/28 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tapaamiset menee yhden rahapäivän mukaan. Hänellä on mania ja tuhlaa kaikki rahat heti, kun ne saa. Matkaliput ym.pitää tilata yöllä, kun rahat tulee tilille, koska hetkeä myöhemmin rahaa ei enää ole. Muuten todella fiksu, tätä ongelmaa ei uskoisi, jos ei tietäisi.

Vierailija
19/28 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse olen saanut niin paljon köyhänä ollessani, että nyt kun rahaa on, on kivaa kun voi hemmotella ystäviään. Joskus jollakulla on tiukka kk, tai jää työttömäksi, mitä vaan voi käydä. Jos pyydän jonkun kanssani syömään, kapakkaan, mihin vaan, ja hällä ei ole rahaa, tottakai tarjoan. Hirveän moukkamaista olisi olla tarjoamatta jos rahaa kuitenkin on.

Tämä toimii aina vastavuoroisesti, tuntemattomille tai hyvän päivän tutuille en ole yhtä höveli.

Oikein jos on ystävällä tiukka tilanne, saatamme porukalla mennä tykönsä esim tekemään ruokaa ja viedä vähän muutakin viemistä.

Tietysti jokainen ihminen laittaa rahansa siihen mikä hänet onnelliseksi tekee, minulle onnea on lähimmäiset ihanat mussukat.

Vierailija
20/28 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ajatellaan aina porukan köyhimmän mukaan. Esim. tarjotaan lippu/ ruokaa tms. kun tiedetään, että sillä ei ole rahaa kuitenkaan. Mites teillä?

Kyllä meillä köyhät huomioidaan. Viemme heille säännöllisin väliajoin soppaa ja saippuaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi