Huonosti käyttäytyvät sukulaislapset (ja vanhemmat)
Miehen siskon perhe kun tulee käymään, ahdistaa kun heidän lapset käyttäytyy niin huonosti, eikä vanhemmat juuri puutu. Lapsi menee kysymättä jääkaapille ja ottaa sieltä limsapullon ja juo pullonsuusta. Äiti vain kysyy, että kaadanko lasiin? Limsapullo laitetaan takaisin hyllylle, mihin lapsi juuri kuolasi. Olen häkeltynyt, etten osaa sanoa mitään. Miten tällaisten kanssa toimitaan?
t. Äiti itsekin
Kommentit (34)
Meillä taas miehen siskon lapset juoksee kahvipöytään ennenkö on kutsuttu ja rohmutaan kaikkea ja huudetaan "mä en syö tuota" ruuasta tai kahvista ei o Iosata kiittää kun lähdetään pöydästä. Ei osata odottaa että synttärisankari leikkaa kakkua ensi vaan huudetaan että "mä haluun kakkua" ja äitihän leikkaa,sitten juostaan pulla,piirakka,voileipä kädessä pitkin taloa eikä syödä pöydässä. Kerran kun meni meikällä kuppi nurin tähän käytökseen ja mainitsin asiasta niin suututtiin verisesti ja minä olen kuulemma hienostelija. Eli jotkut nyt vaan ovat täysin tynnyrissä kasvaneita. Olemme vähentäneet yhteydenpitoa koska mitä isommaksi miehen siskon lapset kasvoivat niin sitä mahdottomammaksi meni meininki,ei vaan jaksa.
Kuulostaa niin tutulta! Mikähän noissa miehen siskoissa on? Meillä miehen sisko tarjoili omalle lapselleen mehut ja pitsat sohvalle, kun penskansa ei voinut keskeyttää pelaamista... Omat lapset söi pöydässä kuten meillä on tapana. Olin niin pöyristynyt, etten saanut sanottua asiasta. Eipä kyllä saanut mieskään suutaan auki, vaikka oma on siskonsa.
Vieraile jatkossa vain heillä tai esitä kutsu kahvilaan.
Kyllä,tämä on niin tuttua ja mieheni siskon lapset osaa tämän saman kaikissa sukujuhlissakin ja vanhemmat eivät millään tavalla ojenna. Eräissä häissä pari oli vasta leikkaamassa kakkua niin lapset siellä jo hillui kahvipöydän tarjottavien kimpussa. Siunaustilaisuudessa lähiomaiset olivat ottamassa ruokaa niin lapsoset siellä jo närppimässä ruokia. Siis ei muiden kuin miehen siskon lapset. Ollaan vähän eri aaltopituuksilla monessa asiassa mutta etenkin kasvatusasioissa korostuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen siskon perhe kun tulee käymään, ahdistaa kun heidän lapset käyttäytyy niin huonosti, eikä vanhemmat juuri puutu. Lapsi menee kysymättä jääkaapille ja ottaa sieltä limsapullon ja juo pullonsuusta. Äiti vain kysyy, että kaadanko lasiin? Limsapullo laitetaan takaisin hyllylle, mihin lapsi juuri kuolasi. Olen häkeltynyt, etten osaa sanoa mitään. Miten tällaisten kanssa toimitaan?
t. Äiti itsekin
Siis kuolasi limsapulloon. ap
No, tämän nimenomaisen tapauksen olisit hoitanut seuraavasti: "Ei Lissu, ei tarvita enää lasia, kun Jessica-Nicosi kuolasi jo pulloon. Ole hyvä, Jessica-Nico, tämä limu on nyt sun, mutta muistathan seuraavalla kerralla pyytää minulta syötävää/juotavaa, niin annan sitä sinulle mielelläni. Älä, mene itse ottamaan kaapista. Ja Lissu, tästä eteenpäin vahditko lapsiasi vähän paremmin, en halua, että he koluavat kaappejani omatoimisesti."
Tuo on vähän yhtä epäkohteliasta kuin pullon suusta juonti. Asian voi sanoa ilman piilokettuilua. Nätisti ja suoraan. Ja jos haluaa välit pitää hyvinä, niin ottaa syyn itselleen. Eli sanoo vaikka olevansa vähän bakteerikammoinen ja haluaa siksi että näitä sääntöjä noudatetaan. Tämä toimii hankalissa sukulaistapauksissa, vaikka se suoraa puhetta ei olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö asia haittaa miestäsi? Oletko puhunut hänelle? Kerro hänelle näkökulmasi ja pyydä tukea. Ehkä hän voisi ottaa päävastuun lasten ojentamisesta? (ja siskonsa) Mutta kerro asia syyttelemättä. Sano esim että kiva kun tulevat mutta sinua harmittaa tämä käytös.
Kyllä haittaa myös miestäni. Yhdessä tätä pohdimme. Sisko melko paljon miestäni nuorempi, kaikki koulut kesken jättänyt sarjalisääntyjä. ap
Onneksi minulla on suu, millä voi sanoa, jos joku asia ärsyttää. Ihan sama minulle, että suuttuvatko vai eivät, jos eivät hyväksy, että minun kotona pitää osata käyttäytyä. Ihan sama, mikä on meininki heidän omassa kotonaan.
Koiran kiusaamista olisi turha yrittää. Kerrasta poikki ja sen jälkeen pihalle koko sakki, jos ei uskota. Sama juttu, jos omatoimisesti mentäisiin kaappeja penkomaan. Tuon limsapullon kanssa tekisin kiusallani niin, että pistäisin tabascoa tai chiliä kunnon tujauksen sekaan. Sitten voisin vaan todeta, että ei se ollut juotavaksi tarkoitettukaan ja ei pidä kysymättä ottaa kylässä kaapeista mitään, kun eu tiedä mitä niissä on.
Meillä miehen veli ja sen vaimo on aivan kuutamolla. Lapsille räyhätään ja ei ohjata ja meno on kokoajan sellaista levotonta. Lapsia ollaan tukkimassa yökylään sukulaisille,kavereiden perheisiin ja koskaan se ei toimi vastavuoroisesti. Lapset eivät osaa kiittää,tervehtiä ja pöytätapoja ei ole. Lapset huutaa,karjuu,nimittelee ja näyttää keskisormea. Lapsia on 4 kpl. Yksi on aivan addiktoitunut peleihin ikää 6v,saa pelata monta tuntia putkeen ja kun tabletti otetaan pois kädestä niin pikku herra 6v saa raivarit. Ruokapöydässä yäkkäillään jne Toisten tavaroita ja leluja ei kunnioiteta vaan ne voidaan hajottaa ja rikkoa. Veljellä ja sen vaimolla ei ole minkäänlaista pitkäjänteisyyttä tai viitseliäisyyttä kasvatuksessa vaan kun menee hermot niin sitten huudetaan ja kiroillaan. Miehen äiti ei jaksa noita eikä mekään. Lapsia siis 4.
Mä olen oppinut kailottamaan aina lapsiperheiden pyllähtäessä paikalle, että meillä sääntönä on, että kaikki mitä syödään syödään pöydässä. Sohvalle tai tuoleille meillä ei alle 15-vuotiaat vie mitään syötävää. Nuorille vanhemmille huomautan heidän lapsensa lähtiessä pöydästä, että oletko kiltti ja menet pesemään lapsesi kädet jotta meidän sohvat ei likaannu.
Olen myös käskenyt vanhemman estää lasta menemästä makuuhuoneeseemme (koska siellä on minun lääkkeitäni/myrkyllistä kosmetiikkaa/sinne ei saa mennä), ja käskenyt vanhemman mennä soitinhuoneeseen perään ja vahtia että soittimeni eivät mene rikki, koska se tulisi heille aika kalliiksi.
Ehkä olen saanut tästä paskaa mainetta, mutta ainakaan kukaan ei ole lakannut käymästä. Jos sitten pyörittelevät keskenään silmiä että se Liisa on aina niin nipo - niin ihan sama. Vaikka - itse asiassa olen ollut huomaavinani, että jämptiyttäni viedään kotiinkin tuliaisiksi...
Miksi nämä kasvatuskyvyttömät ihmiset hankkii ison katraan. Osa on ihan laiskuutta tuossa, ettei lapsia ohjata mitenkään ja lyödään tabletti kouraan, että aikuiset saa olla rauhassa kotona, eikä tarvitse harrastaa tai ulkoilla.
He, jotka eivät viitsi opiskella tai hankkia vakityöpaikkaa, hankkivat eniten lapsia, koska sillä tavoin kokevat saavansa jotakin aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen oppinut kailottamaan aina lapsiperheiden pyllähtäessä paikalle, että meillä sääntönä on, että kaikki mitä syödään syödään pöydässä. Sohvalle tai tuoleille meillä ei alle 15-vuotiaat vie mitään syötävää. Nuorille vanhemmille huomautan heidän lapsensa lähtiessä pöydästä, että oletko kiltti ja menet pesemään lapsesi kädet jotta meidän sohvat ei likaannu.
Olen myös käskenyt vanhemman estää lasta menemästä makuuhuoneeseemme (koska siellä on minun lääkkeitäni/myrkyllistä kosmetiikkaa/sinne ei saa mennä), ja käskenyt vanhemman mennä soitinhuoneeseen perään ja vahtia että soittimeni eivät mene rikki, koska se tulisi heille aika kalliiksi.
Ehkä olen saanut tästä paskaa mainetta, mutta ainakaan kukaan ei ole lakannut käymästä. Jos sitten pyörittelevät keskenään silmiä että se Liisa on aina niin nipo - niin ihan sama. Vaikka - itse asiassa olen ollut huomaavinani, että jämptiyttäni viedään kotiinkin tuliaisiksi...
"Olen myös käskenyt vanhemman estää lasta menemästä makuuhuoneeseemme"
Kielsin siskontyttö 3veetä menemästä meidän makkariin, kun tyttö oli siskoni kanssa meillä käymässä.
Tyttö totteli kiltisto, mutta mennessäni käymään toisessa huoneessa kuulin siskoni kuiskaavan tytölleen "mee vaan, ei se oikeesti haittaa".
Tyttö meni ja siskoni naureskeli kun hyvällekin vitsille.
Jännä, ettei hirveästi olla tekemisissä...
Olen huomannut useasti, että nämä miehen siskot ja veljen vaimot ei tule kovin helposti toimeen keskenään. Paljon on pahan puhumista ja ihmettelyä selän takana!Onko aikuisilla keskenään mustasukkaisuutta ja valtataistelua?Sitten helposti nähdään esim. se veljen siskon perhe kauheana ja niitä on kiva parjata täällä palstalla..itse inhoan kyseistä sukulaistyyppiä, että kasvotusten esitetään ystävää ja selän takana puukot heiluu!
Eikö asia haittaa miestäsi? Oletko puhunut hänelle? Kerro hänelle näkökulmasi ja pyydä tukea. Ehkä hän voisi ottaa päävastuun lasten ojentamisesta? (ja siskonsa) Mutta kerro asia syyttelemättä. Sano esim että kiva kun tulevat mutta sinua harmittaa tämä käytös.