Kahdet häät samana päivänä, miten toimisitte?
Sekä siskoni että paras ystäväni ovat menossa naimisiin samana päivänä. Olen luvannut jo aiemmin olla ystäväni kaaso, ja tästä lupauksesta huolimatta sisko hieman suutahti, etten voi olla hänen kaasonsa. Mutta sitten ne häät, en tietysti mitenkään voi olla paikalla molemmissa. Juhlapaikoilla on välimatkaa noin 30 kilometriä, eli periaatteessa ehtisin molempiin juhliin. Vihkimiset vaan menee päällekkäin, eli pitää valita jompi kumpi. Siskon vihkiminen tuntuu tärkeämmältä. Olen nyt pyöritellyt ajatusta, että menisi kirkkoon siskon vihkimiseen, sieltä ystävän juhlapaikalle aluksi ja sitten siskon häihin syömään ym. ja loppuillaksi takaisin ystävän häihin. Miten te tekisitte ja miten reagoisitte morsiamien asemassa?
Kommentit (41)
Outo tilanne.
Kumpi ilmoitti hääpäivän ekana?
Se jälkimmäinen tiesi, että olet varattu jo.
Vierailija kirjoitti:
Outo tilanne.
Se jälkimmäinen tiesi, että olet varattu jo.
Ystävän hääpäivä on ollut tiedossa ja jonkin aikaa, sisko taas ei tiennyt sitä ennen kuin päätti oman hääpäivänsä.
Yleensä parhaan ystävän ja siskon kanssa ollaan puheväleissä, harvoin häät täytenä yllätyksenä tulevat, joten omassa elämässä sisko ja kaveri tietäisi toistensa hääpäivän eikä sopisi samalle päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä parhaan ystävän ja siskon kanssa ollaan puheväleissä, harvoin häät täytenä yllätyksenä tulevat, joten omassa elämässä sisko ja kaveri tietäisi toistensa hääpäivän eikä sopisi samalle päivälle.
Tietysti olen puheväleissä molempien kanssa, mutta koska he eivät tunne toisiaan, he eivät ole tienneet toistensa hääpäivistä tai edes naimisiinmenosta.
Minä menisin siskon vihkimiseen ja loppuajaksi ystävän juhliin. Sulla menee hirveesti aikaa kahden juhlapaikan väliä suhatessa että kannattanee valita jommat kummat juhlat.
Jännä ettet ole siskosi kanssa puhunut ystävän häistä. Minusta ainakin iso juttu, kun kaksi läheistä ihmistä suunnittelee häitä. Puhuisin kyllä ja hehkuttaisin kaasiksi pyytämistä.
Varaudu, että menetät parhaan ystäväsi, kun teet törkeät oharit.
Jos ystäväsi vihitään kirkossa, sinun tulee olla kaasona kirkossa paikalla. Usein kaaso on mukana myös aamun valmisteluissa ja järjestää ohjelmaa hääjuhlaan.
Harkitsisin kaason tehtävästä luopumista, vaikka se vaikeaa olisikin. Kurjaa, että osuvat samalle päivälle!
Ilmoittaisin molemmille että "voivoi kun tuo toinen hääkutsu tuli ensin ja ehdin jo siihen suostua".
Sitten lähtisin mieheni kanssa telttaretkelle ko. viikonloppuna.
Missään tapauksessa en hyppäisi kaksien juhlien välissä. Jos ystävän häät on sovittu aiemmin ja jos olet kerran lupautunut kaasoksi, sanoisin, että se valitaan. Toki, jos ystävällä on paljon muitakin kaaso ehdokkaita ja poisjääntisi ei aiheuttaisi hänelle mitään ongelmaa tai kummempaa mielipahaa, voisit harkita myös siskon häitä. Sinänsä ymmärrän, että yleisesti ottaen sisko varmaan menisi ystävän edelle monessa tapauksessa. Mutta, kun ystävä on varannut häät aikaisemmin ja sopinut päivästä kanssasi ja kun kerran olet noin merkittävään tehtävään lupautunut, sanoisin, että siitä lupauksesta pitää pitää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Jännä ettet ole siskosi kanssa puhunut ystävän häistä. Minusta ainakin iso juttu, kun kaksi läheistä ihmistä suunnittelee häitä. Puhuisin kyllä ja hehkuttaisin kaasiksi pyytämistä.
Ehkä se ei sitten minulle ole niin iso juttu. Ja tosiaan sisko ja ystänä eivät tunne toisiaan, niin tuntuisi oudolta hehkuttaa kummalekaan toisen häitä.
Peru kumatkin. Laita vaikka onnittelukortit menemään ja lähde itse lomalle paratiisisaarille. Win-win tilanne. :D
Onko siskosi varannut kirkot ja juhlapaikat keskustelematta lainkaan kanssasi ja sitten vasta pyytänuyt kaasoksi? Jos näin, niin aika outoa. Jos vasta suunnittelee päivää ja jos haluaa sinut kaasoksi, voinee ottaa jonkun muun päivän kuin ystävän hääpäivän.
Ystävän kanssa olen niin läheinen, että hän ymmärtäisi, että siskon häihin on pakko mennä, siskon kanssa on oltava väleissä ihan vanhempien takia. Siskon kanssa ei varmaan oltaisi ystäviä, jos ei oltaisi sukulaisia.
Eli menisin kirkkoon siskon häihin, syömään juhlapaikalle ja loppu illaksi kun juhlat paranee ystävän hääjuhlaan.
Kaason rooli ystävän häissä ja se, että olet sinne lupautunut ja juhlat ovat olleet tiedossa painavat nyt hyvin paljon tässä sopassa. Olet suurimman osan ajan näissä juhlissa ja jos katsot parhaaksi, niin lähdet kahvittelun ajaksi siskon juhliin käymään.
Aika paha tämä varsinkin jos siskosi on hyvinkin lämpimissä ja läheisissä väleissä kanssasi, mutta jos on etäisempi kun ystäväsi, valinta ei ole niin paha.
N42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo tilanne.
Se jälkimmäinen tiesi, että olet varattu jo.Ystävän hääpäivä on ollut tiedossa ja jonkin aikaa, sisko taas ei tiennyt sitä ennen kuin päätti oman hääpäivänsä.
ts. et ole läheinen siskosi kanssa, jos et ole maininnut hänelle ystävän häissä, joissa olet peräti kaasona.
Vierailija kirjoitti:
Onko siskosi varannut kirkot ja juhlapaikat keskustelematta lainkaan kanssasi ja sitten vasta pyytänuyt kaasoksi? Jos näin, niin aika outoa. Jos vasta suunnittelee päivää ja jos haluaa sinut kaasoksi, voinee ottaa jonkun muun päivän kuin ystävän hääpäivän.
Varasi ensin kirkon ja juhlapaikan ja kertoi vasta sitten. Siskon ns. ykköskaasoksi on tulossa hänen lapsuudenystävänsä, minä olisin ollut se kakkos-/siskokaaso. Eikä tässä ole siskon kanssa ollut mitää riitaa, vaan hän leppyi ensireaktion jälkeen melkein heti. Ystävällä on toinen kaaso, joka voi kyllä auttaa kirkossa, itse ehdin olla hyvin mukana aamulla. Tuntuu vaan että sukkuloin miten tahansa, molemmista juhlista jää jotain tärkeää kokematta ja toinen tai molemmat saattaa loukkaantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo tilanne.
Se jälkimmäinen tiesi, että olet varattu jo.Ystävän hääpäivä on ollut tiedossa ja jonkin aikaa, sisko taas ei tiennyt sitä ennen kuin päätti oman hääpäivänsä.
ts. et ole läheinen siskosi kanssa, jos et ole maininnut hänelle ystävän häissä, joissa olet peräti kaasona.
Sekin kertoo missä olet sisaresi tärkeysjärjestyksessä, että hän ei varmistanut suunnitelmiasi ennen kuin päätti hääpäivänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä päiviä niin vain oteta, tai vaihdeta. Usein esim. juhlapaikka varataan jo 1-2 vuotta etukäteen.
Paras ystävä on paras ystävä ja sitä pitää vaalia. Olet luvannut olla kaasokin. Sisko pysyy siskona aina, ja ei ole sinun vikasi että häät on samana päivänä. Ystävä menisi siskon edelle minusta.