Naurattaa, kun tuttu 40v 5 lapsen äiti aikoo pyrkiä lääkikseen
Juuri sai lukion suoritettua... Ei osaa oikeinkirjoitussääntöjä ja somessa paasaa pakkomielteenomaisesti mamuista ja ihkuttaa Laura Huhtasaarta. Mitäköhän tästä tulee.
Kommentit (46)
Ookoo.
Mä jo aattelin, että se oli se ikä ja lasten määrä, mikä asiasta teki naurettavan.
t. 38v viiden lapsen äiti, joka aikoo hakea lukemaan molekyylibiotieteitä.
Antaa hänen yrittää. Lääkis on pitkälti ulkoa opettelua. Ei välttämättä vaadi niin paljon kuin yleensä kuvitellaan.
Mun yks kaveri joka on tohtori.. kouluttautui ulkomailta palattuaan kosmetologiksi. Tätä ollaan ihmetelty kaveriporukassa. No, syyt on tiedossa.. tosi epäsosiaalinen ja jotenkin outo. Ei sellaiset ihmiset pärjää ja tuskin tulee kosmetologinakaan pärjäämään.
Toivottavasti onnistaa ja pääsee lääkikseen. Kirjoitusvirheet eivät kerro mitään älykkyydestä. Tunnen itsekin lukihäiriöisen lääkärin.
Vierailija kirjoitti:
Antaa hänen yrittää. Lääkis on pitkälti ulkoa opettelua. Ei välttämättä vaadi niin paljon kuin yleensä kuvitellaan.
No kyllä sellaiseen ulkoa opetteluun tarvitaan aika tehokasta päätä ja hyviä opiskelurutiineja, jotta ne asiat myös pysyisivät siellä päässä opettelun jälkeenkin.
Olen kanssa juuri suorittanut lukion ja mun mielestä esimerkiksi matikka on helppoa juuri sen takia, kun ei tarvitse opetella hirveästi asioita ulkoa. Bilsan neloskurssi (siis ihmisen biologian kurssi) oli aika kamalaa rääkkiä, kun piti niin paljon opetella asioita ulkoa enkä mä muista niistä enää varmaan puoliakaan...
Prototyyppi kirjoitti:
Toivottavasti onnistaa ja pääsee lääkikseen. Kirjoitusvirheet eivät kerro mitään älykkyydestä. Tunnen itsekin lukihäiriöisen lääkärin.
Hänen kirjoitusvirheistään kyllä huomaa myös, että logiikka ontuu. Esimerkiksi yhdessä päivityksessä kirjoitti "40-kymppinen" ja lastensa iät ilmoittaa tyylillä 3,7v.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ookoo.
Mä jo aattelin, että se oli se ikä ja lasten määrä, mikä asiasta teki naurettavan.
Onnea, mielenkiintoinen ala mutta työllisyystilanne Suomessa hyvin heikko.
Terveisin työtön molekyylibiologi
Siinähän yrittää. Ei sinne noin vain mennä
Vierailija kirjoitti:
Juuri sai lukion suoritettua... Ei osaa oikeinkirjoitussääntöjä ja somessa paasaa pakkomielteenomaisesti mamuista ja ihkuttaa Laura Huhtasaarta. Mitäköhän tästä tulee.
Mielenkiintoista miten tuttusi on mamuista paasaava ja Huhtasaarta ihkuttava. Miten olet tutustunut häneen? Mitä se kertoo sinusta? Mitä se kertoo sinusta kun naureskelet toiselle ihmiselle ja hänen pyrkimyksilleen elämässään? Tunnetko olevasi jotenkin hänen yläpuolellaan?
No mutta, ehkä hänellä on lukihäiriö (mikä ei tarkoita älyn puutetta)? Ja enemmän oisin huolissani, jos paasaisi suvakkien puolesta.
Mitä jos Ap keskittyisit enemmän omaan elämääsi, etkä muiden elämästä juoruilemiseen?
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Hänen kirjoitusvirheistään kyllä huomaa myös, että logiikka ontuu. Esimerkiksi yhdessä päivityksessä kirjoitti "40-kymppinen" ja lastensa iät ilmoittaa tyylillä 3,7v.
Ap
Tuohan kuullostaa ihan lekurin tekstiltä jo valmiiksi. Jos on hyvä pänttäämään niin kyllä siellä pärjää. Esimerkiksi jos ajattelee että suorittaa lukion koko oppimäärän 1,5 - 2 vuodessa, ja jaksaa sitä tahtia 6 vuotta niin eiköhän sillä ainakin vähän matkaa pääse. Viimeisinä vuosina sitten kun ulkoistaudutaan enemmän luentosalista niin tarvii olla sosiaalisesti skarppi yksilö.
Vierailija kirjoitti:
Todistat taas todeksi sananlaskun: hulluilla huvit halvat, idiootilla (=sinä) ihan ilmaiset!
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Ap
Et ole tainnut koskaan lukea yhtään lääkärinlausuntoa? Ne on kuule täynnä tuollaisia kukkasia. 99 % lääkäreistä ei osaa äidinkieltään kuin auttavasti.
Nelikymppinen pääsee lääkikseen luultavasti helpommin kuin nuorempi, paineensietokyky on ihan eri luokkaa (nuoremmat stressaa niissä pääsykokeissa niin valtavasti) ja yleissivistys on niin paljon paremmalla tasolla, mikä aina auttaa uuden tiedon omaksumista.
Huhtasaaren mies muuten on lääkäri.
Jos tietää mikä ihmisessä on vialla niin eihän ne kirjoitusvirheet haittaa. Sehän joka tapauksessa tekee saneluita.
Vierailija kirjoitti:
Ookoo.
Niin mäkin luulin.
Toisaalta, laura Huhtasaaren mies on lääkäri. Enkä ole tainnut koskaan mennä lääkäriin sillä oletuksella, että hänen pitäisi olla samaa poliittista mieltä kuin minä.
Onhan lääkäri-kirjailijoita ollut maailman sivu (Suomessa mm. Claes Andersson), mutta mulle tärkeintä lääkärissä on, että hän hallitsee omat hommansa. Hänen kielellisen hahmotuskykynsä kanssa tuskin joudun potilaana tekemisiin.
Koska itse olen lähempänä viittäkymmentä, minussa herättää luottamusta lääkäri, joka on lähempänä omaa ikääni, kuin kovin nuori ja elämää kokematon.
Joten mikähän ap:tä tässä nyt naurattaa? Jos ovat tuttuja, niin kai ap on aika samanlainen kuin häntä huvittava nainen? :)
40-vuotiaalla on työvuosia jäljellä 25. Jos niin ahkera on ja pääsykokeista selviää, niin siitä vaan.
Elämä on pilalla jos 4-kymppisenä on jo 5 kakaraa eikä koulutusta tai töitä. Saahan sitä pyrkiä vaikka kuuhun. Varmaan ko. matami ajattelee että yhteiskunta on jotenkin velkaa hänelle menetetyt vuodet tai jotain. Makaisi vaan siellä sohvassa jatkossakin. Mitä vieetua tuossa iässä enää hyövää mihinkään hakea.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on pilalla jos 4-kymppisenä on jo 5 kakaraa eikä koulutusta tai töitä. Saahan sitä pyrkiä vaikka kuuhun. Varmaan ko. matami ajattelee että yhteiskunta on jotenkin velkaa hänelle menetetyt vuodet tai jotain. Makaisi vaan siellä sohvassa jatkossakin. Mitä vieetua tuossa iässä enää hyövää mihinkään hakea.
Ootko ihan tosissasi? Nuorikin lääkäri voi jäädä vaikka 10 vuodeksi äitiyslomalle. Eikä lääkäriksi kovin nuorena valmistuta. Ensin voi mennä sisäänpääsy-yrityksissä monta vuotta.
Jos pääsykokeista selviää, niin siitä vaan. Ei oo helppoa, jos sohvalla on tottunut makoilemaan.
Aika itsekästä viedä nuorten koulupaikkoja...