Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten/mitä kertoa 5 vuotiaalle

Jggt
27.03.2018 |

Olisiko jollakin kokemusta tai muuten tietoa. Olemme eronneet lapsen isän kanssa, kun lapsi oli 2v. Viikonloppunäkemiset ja loma-aikoina pidempiä aikoja isällään. Vuosi sitten isä lopetti näkemiset. Vuodenvaihteessa muutimme toiselle puolelle Suomea. Yhtäkkiä isä onkin kiinnostunut näkemään lastaan. Toki niin että minä hoidan kuljetukset ja kulut ym tapaamisiin liittyvät. 5 vuotias ei tuota väliä voi mitenkään vielä kulkea tuota väliä yksin. Lapsi on ihmeissään, kun ei isäänsä tapaa. Isä soittelee nykyään todella paljon lapselle. Olisiko tähänkin olemassa jokin kohtuus? Minulla on olo, että haluaisin lapselle tätä asiaa avata jotenkin, koen väärääksi sen, että tämä kaatuu minun niskaan. Miksi äitinä en sovi tapaamisia tai kuljeta edes takaisin... näitä lapsi varmasti miettii. Olenkin ehdottanut että hoidan näkemiset ja kuljetan joka suuntaan, mutta kulut tulisi puolittaa. Isä ei halua osallistua kuluihin. Hoidamme asiaa lastenvalvojan kautta, koska en pysty näihin kohtuuttomiin vaatimuksiin vastaamaan. Pelkään sanoa lapselle asioita, ettei syytetä vieraannuttamisesta. Sitä syytöstä on tullut paljon, koska isä ei edes ymmärrä mitä vieraannuttaminen tarkoittaa. Jotakin haluaisin lapsen kanssa tästä puhua ja uskon, että tästä pitäisi puhua. Tuntuu että olen ihan solmussa asian kanssa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on etävanhemman homma maksaa tapaamisesta tulevat kulut, tai sitten sovitte että maksatte yhdessä.

Ja etä kävelee näköjään sun ylitsesi kun sinä pelkäät pitää puoliasi. Vaikka pitäisitkin puolesi, ei sun tarvitse lapselle selittää mitään mistään kuluista tai virallisista asioista.

Vierailija
2/7 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimenomaan yrittänyt olla kohtuullinen ja että tapaamiset voisivat onnistua, niin olen valmis maksamaan puolet. Mutta kun etä ei aio kuluihin osallistua.

Tällä hetkellä lapsi näkee isäänsä jos minä kuljetan. Pari viikkoa sitten järjestin tapaamisen, kun eivät olleet 4kk nähneet.

Mutta apuja tarvitsisin siihen, mitä lapsen kanssa tätä asiaa käsittelen ja miten tästä voin puhua? En voi sanoa: äiti yrittää kyllä järjestää ja äiti maksaisi, mutta kun sun isä ei suostu osallistumaan mihinkään, niin te ette sitten näe.

Siinähän se on totuus. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin paljon lapsesta miten kannattaa kertoa.

Vierailija
4/7 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin paljon lapsesta miten kannattaa kertoa.

Vierailija
5/7 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näkisin tuossa kyllä että tärkeintä on että lapsi ylipäänsä näkee Isäänsä, voisin aika vahvasti veikata että on hyväksi hänen kehitykselleen. Se kuka lystin sitten maksaa, en tiedä, lastenvalvojakaan tai sosiaalitädit eivät vissiin tähän ota kantaa? omasta kokemuksesta eivät ota mihinkään muuhun kantaa kuin sellaiseen asiaan missä heillä on laki takana...

Suosittelen että sä maksat, sinä kuitenkin muutit toiselle paikkakunnalle. Yrität sitten saada isältään edes osan takaisin? jos ei onnistu niin sitten ei..

Vierailija
6/7 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteishuoltajuudessa kai pitäisi huolehtia asioista yhdessä? Jotenkin tuntuu väärältä, että kustantaisin matkat yksin... Viikonloppu kustantaa halvimmillaankin n 300e, lentelen itse sinne lapsen viemään ja hakemaan taikka olisin perillä yötä niin hotellin joudun ottamaan. Juna vielä kalliimpi.

Etä ei lasta hae eikä tuo. Minä olisin ollut valmis tuon kuljetuksen hoitamaan jos matkakulut olisi laitettu puoleksi. -ap

Vierailija
7/7 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu maksamaan yksin!!! Paikkakunnan vaihto voi olla vaikka työ tai joku muu järkevä syy. Harvat kai muutttavat huvikseen tahi ilkeyksillään. Miksi pitäisi maksaa kun kulut kuuluvat molemmille osapuolille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä