Iloisena/positiivisenä esittäminen on henkisesti raskasta
Kyllä mä mielummin sanon työkavereille et vi...ttaa herätä joka pv tekee duunii ja palkat on ihan surkeet jne. En jaksais todellakaan joka pv hymyillä ja olla ai että elämä on ihanaa.
Kommentit (17)
Oot aika kapeakatseinen jos et mieti yhteiskunta asioita.
Minkä esittäminen iloisena on raskasta?
Vai tarkoititko, että iloisen ja positiivisen esittäminen on raskasta? Oletko ap lukihäiriöinen?
Olen silti itse asiasta samaa mieltä. Ärsyttää varsinkin työpaikalla semmoinen konsulttipuhe, että kaikki kiristykset ja heikennykset ovat muka parannuksia. No eivät ole. Eivätkä alaiset ole tyhmiä.
Toisaata tietysti se myös on niinkin, että ylenpalttinen negatiivisessa vellominen poikii lisää negatiivisuutta ja tyytymättömyyttä. Joskus näkökulman vaihtaminen piristää, mutta sen pitää lähteä ihmisestä itsestään, ei sitä voi ulkoa pakottaa.
Samaa mieltä kuin ap. En ymmärrä miten esim. asiakaspalvelutyötä tekevät jaksavat olla aina niiin iloisia. Ilmeisesti ovat luontaisesti hyväntuulisia ja paljon hymyileviä ja työ sopii sellaisille ihmiselle. Minä voisin tehdä sitä hetken, mutta kyllä jatkuva esittäminen veisi valtavasti energiaa. Ärsyttää, että myös muiden alojen työpaikkailmoituksissa peräänkuulutetaan aina "etsimme iloiseen tiimiimme aurinkoista persoonaa, jonka hymy ei hyydy kiireenkään keskellä!". En ole negatiivinen mörrimöykky, vaan ihan tavallinen. Hymyilen silloin kun olen iloinen ja nauran silloin kun on hauskaa. En koskaan valita tai äksyile töissä. Eikä minulla ole edes resting bitch -facea Mutta se ei riitä, vaan pitäisi olla jokin maanisesti 24/7 hymyilevä luonnonoikku, jotta työpaikka noissa firmoissa irtoaisi? :)))
Toisilla se lasi vaan on puoliksi täynnä.
Sinua v*tuttaa nousta ja mennä surkeapalkkaiseen työhösi, toinen miettii että aurinko paistaa ja mitähän kivaa sitä tekisi töiden jälkeen.
Se on vähän niin että sitä saa mihin keskittyy.
No nyt tuli hyvä vastaus.
No jaa, juu ja ei. Onhan se niin että miten itse asiat ajattelee mutta minusta silti typerää miettiä jotain aurinkoa jos kitkuttelet raha ongelmissa vaikka kävisitkin töissä. Ja se on väärin ei kenenkään työssä käyvän pitäisi kärsiä. Heitä pitäisi arvostaa ja antaa sen mukaista palkkaakin.
Maailmanparantaja kirjoitti:
Kyllä mä mielummin sanon työkavereille et vi...ttaa herätä joka pv tekee duunii ja palkat on ihan surkeet jne. En jaksais todellakaan joka pv hymyillä ja olla ai että elämä on ihanaa.
No niinhän se on, mutta en tajua miksi kuvittelet, että ketään harmittaa, että sulla on raskasta.
t.kivikissaäiti
Jep tuo on tosi outoa että työilmoituksiin edes voi laittaa tollasta tekstii. Että etsimme iloista jne olevaa työntekijää. Aika läpinäkyvää. Tunteet kuuluu ihmisen persoonaan ja tollasta on turha keneltäkään vaatia.
Tai että miksi kukkan ois myötätuntoinen. Mua ei ainakaan sureta toisten mielialat yhtään. Kokoajan sais olla surullisena sitten.
9
Ootko jostain alkkiskodista ap, kun hymy ei irtoa?
Itseäni ainakin hiemän ärsyttää se, kun kaiken maailman ihmisille täytyisi esittää iloista. Vaikka kuinka olisi henkisesti huono olo, ei olsi mukavaa kuulla ihmisiltä valitusta siitä kuinka et hymyile
Alkoholistien lapset on just tuollaisia, kun heitä ei ole kavatettu ajattelemaan muiden tunteita, että on ihan ok, jos mä olen tässä pahalla tuulella.
Miss Mysterious kirjoitti:
Itseäni ainakin hiemän ärsyttää se, kun kaiken maailman ihmisille täytyisi esittää iloista. Vaikka kuinka olisi henkisesti huono olo, ei olsi mukavaa kuulla ihmisiltä valitusta siitä kuinka et hymyile
No ei sitten pidä hakeutua seuraan tms.
t.kivikissaäiti
Hakeudu alkkisten aikuisten lasten seuraan! :D Se seura on takuulla sopivan synkkää!
ÖÖöööööö? Sää oot Suomessa, ei sun tartte esittää positiivista :D
Oletko raskaana ja lapsi perätilassa?