Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri ei seuraa sääntöjä

Lakritsi
26.03.2018 |

Homman nimi on tämä. Olen kyllästynyt naapurin toilailuun kerrostalossa. Elää kuin olisi ainoa ihminen.

Naapurini säilyttää lastenvaunuja rappusten alla, vaikka tiedostaa niiden olevan paloturvallisuus riski.
(portaikon alla ei saisi säilyttää mitään.) Oikea paikka olisi kotona parvekkeella esim.

(Itse aikaisempana vuotena säilytin aikuisten kolmipyörääni siellä rappusten alla monta vuotta, kunnes uudet naapurit pyysivät poistamaan sen siitä.) Naapuri sanoo ettei jaksa jokapäivä rattaita liikutella ylös ja alas.

Naapuri hävitti riippulukon varaston ulko-ovesta ja säilyttää tavaroita varastonsa ulkopuolella. (koska kaikki tavarat ei muka mahdu varastoon ja jotta ulkopuolisetkin pääsee varastoon yhdellä avaimella, eli hänen kaverinsa ja miehensä ja jotta saa rattaansa työnnettyä sinne varastoon helpommin.)

Naapuri antaa kahden lapsensa (6-8v) riehua kerrostalon portaikossa, josta melu kulkeutuu asuntoon ikävästi, etenkin kun kolistelee sitä rappukäytävän kaidetta. Useasti olen sanonut voisivatko olla hiljempaa käytävällä tai mennä pihalla tai asuntoonsa leikkimään, ei ole tehonnut. ("Ymmärrän lapset on lapsia", silti vanhempien vastuu kasvattaa lapsensa.)

Naapuri tahallaan heittää pahvilaatikot lattialle roskakatoksessa, eikä vaivaudu heittämään roskakoriin asti.
Viime viikolla roskakatos oli kuin pommin jäljiltä. Pahvilaatikoita kaikkialla ja roskis pusseja lattialla.

Naapuri tahallaan irroitti nimet rappukäytävän nimitaulusta osittain ja jätti sinne muutamia kirjaimia, jotta joku uskoisi et "jonkun" lapsi olisi syypää tähän mukamas. En tiedä miksi joku menee koskemaan rappukäytävän nimitauluun, ellei ole vihamiehiä tms... (Nimitaulun kirjaimiin koskemiseksi tarvitsee talttapäisen ruuvimeisselin.)

Pyörävarastoon koituu kaikkea ylimääräistä esim. huonekaluja ja naapuri on vain aijjaa.... Jonkun varmaan pitää ilmoittaa isännöitsijälle. heh heh...

Ensiksi puolustukseksi tahdon sanoa, olen työläinen. Yritin sivistyneesti kommunikoida naapurin kanssa.
Naapurin lapset vaikuttavat uhkalta omalle kaksoisveljelleni, joka on puhe kyvytön.
(kehitysvammainen ei pysty puhumaan kommunikoi käsillä.)

Lisäksi minä muutin tänne ensin silloin kun talo rakennettiin vuonna 1990.

Kerroin jopa etten tykkää virpojaisista naapurille, ennen pääsiästä kuitenkin pisti lapsensa virpomaan oveni taakse. Ystävällisenä miehenä sitten avasin oven ja hymyilin ja annoin karkkia lapsille.

Ketä minä huijjaan? Tahdon muuttaa uuteen omakotitaloon tai toiseen kerrostaloon pois (uus)avuttomista naapureista, jotka ei osaa mukuloitaan vahtia ja elämänkoululaisista. Vaikka olen köyhä en tahdo asua täällä.

Lisäksi naapurit olettavat, minun aina auttavani heitä kun auto ei käynnisty tai on jumissa lumihangessa...
Sen sijaan kun oma autoni jää lumihankeen kiinni, ei kukaan auta. Lisäksi naapureille on tullut jostain älynväläys, että koska minulla on kaikki mahdolliset työkalut auton korjaamiseen, niin lainaan ne ilmaitteeksi.

Piip väärin lainaan työkalua vain silloin kun luotan henkilöön ja hänellä hätä. Tai kun saan pienen maksun lainaa vastaan. Muuten sanon et hae kaupasta omat työkalut. Tämmöistä elämä on.

En edes ala valittamaan huonosta lattia eristyksestä tms. saarnaamaan.

Joo, tiedän kirjoitusvirheitä paljon. No en ole tottunut kirjoittamaan muuta kuin kauppalistan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne.

Ilmoita isännöitsijälle mm. vaunuista ja varastosta. Tavaroiden pitää olla varastossa tai ne poistetaan.

Ilmoita myös nimitaulun sabotoinnista, joka on asiatonta.

Melusta ilmoittaminen on hankalampaa, koska osa ihmisistä sikailee aina.

Vierailija
2/17 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palotarkastajalle infoa, tulee käymään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matki naapuriasi. Saa sen ymmärtää, =D

Vierailija
4/17 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset vain muuta pois?

Vierailija
5/17 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikset vain muuta pois?

Miks AP:n pitäisi muuttaa pois kerran naapurin urpo on tässä se ongelma ja suoranainen turvallisuusriski koko talolle?

Vierailija
6/17 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä tuohon sanoisi? Lapset kasvaa ja alkavat aktiivisesti häiritsemään. Kunnes ovat niin isoja että palaavat passiivisen häirintään. Jos vanhemmat harrastavat aktiivista häirintää kuten nimitykset, niin tuskin lapsista kasvaa fiksumpia. Juttele joskus ja yritä selvittää tykkäävät tästä he alueesta, talosta, asunnostaan. Siis aikovatko juurtua vai muuttaa. Tee sen .mukaan omat johtopäätökset.

Vierailija
7/17 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä tuohon sanoisi? Lapset kasvaa ja alkavat aktiivisesti häiritsemään. Kunnes ovat niin isoja että palaavat passiivisen häirintään. Jos vanhemmat harrastavat aktiivista häirintää kuten nimitykset, niin tuskin lapsista kasvaa fiksumpia. Juttele joskus ja yritä selvittää tykkäävät tästä he alueesta, talosta, asunnostaan. Siis aikovatko juurtua vai muuttaa. Tee sen .mukaan omat johtopäätökset.

Nimitykset-nimien muuttaminen taulussa. Aktiivinen häirintä tarkoittaa ovikellojen pimpottelua ja muuta kiusaamista joilla lapset etsii jännitystä elämäänsä.

Vierailija
8/17 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölli jotain niistä sen kamoista jotka ei varastossa. Eiköhän tajua.

Vierailija
9/17 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on aikuisten kolmipyörä?

Vierailija
10/17 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosia ne kanttihousut on

Vierailija
11/17 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa ole muuta mahdollisuutta kuin tehdä jatkuvasti ilmoituksia isännöitsijälle. Ja kirjallisesti, jotta jää todistusaineistoa. Kuvaat konkreettisesti mitä tapahtunut, missä ja milloin. Valokuvat myös hyviä.

Ja/tai yrittää saada taloyhtiön hallituksen tietoon.

Jos selkeitä lainrikkomuksia, kuten metelöintiä hiljaisena aikana (yleensä klo 22/23 - 06/07) niin poliisille ilmoitus. Samoin rikosilmoitukset jos jotain varastettu.

Ja se palotarkastajalle ilmoittaminen voisi olla myös hyvä.

Kun se isännöitsijä ja hallitus tarvitsee vahvat todisteet häiritsevästä käytöksestä että voi kunnolla puuttua asiaan.

Mutta ei tuollaista tarvitse sietää.

Vierailija
12/17 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nostan paloturvallisuusriskin aiheuttavat tavarat kylmästi ulos.

Pari kertaa kun sen tekee niin kummasti alkaa idiootillekin menemään oppi perille.

Vierailija
13/17 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin jopa etten tykkää virpojaisista naapurille, ennen pääsiästä kuitenkin pisti lapsensa virpomaan oveni taakse

Useasti olen sanonut voisivatko olla hiljempaa käytävällä tai mennä pihalla tai asuntoonsa leikkimään, ei ole tehonnut. ("Ymmärrän lapset on lapsia"

Ketä minä huijjaan?

No, edes tajuat olevasi surkea kirjoittamaan...

Vierailija
14/17 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nuo tavaroiden säilyttämiset rappukäytävässä ja ullakossa yleisissä tiloissa pitäisi olla aika helppo ratkaista kun ne ovat niin selkeitä rikkomuksia.

Otat valokuvat ja laitat tiedot eteenpäin isännöitsijälle, taloyhtiölle ja palotarkastajalle. Niiden on lain mukaan pakko reagoida.

Vierailija
15/17 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse nostan paloturvallisuusriskin aiheuttavat tavarat kylmästi ulos.

Pari kertaa kun sen tekee niin kummasti alkaa idiootillekin menemään oppi perille.

No ullakossa kiellettyissä paikoissa olevat tavarat jotka aiheuttavat paloturvallisuusriskin kuskataan kyllä ihan taloyhtiön puolesta suoraan kaatopaikalle. Laki vaatii sen. Pitää vain aktiivisesti ilmoittaa. Sanoisin että tuo toimisi vielä paremmin.

Vierailija
16/17 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö isännöinti voi maksuttaa noista rojuista, nehän kuuluu kaatopaikalle, samoin rattaista ellei niitä siirretä oikealle paikalle.

Vierailija
17/17 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko Lohjalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi