Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi on itsekäs, minä vai mies?

Vierailija
26.03.2018 |

Molemmilla on vakituiset työpaikat, minulla matalapalkka ja miehellä hyvin palkattu sukulaisen firmassa, hyvin epätodennäköistä siis että saisi ikinä potkut.
Meillä on myös pieni lapsi, josta puhuimme etukäteen että haluamme pitää kotona mahdollisimman pitkään..
Nyt yhtäkkiä mies on alkanut puhua kuinka hän haluaisi sanoa itsensä irti ja aloittaa opiskelut. Minä toki menisin takaisin töihin ja lapsi hoitoon ja onhan minulla säästöjä (30 000e jotka olen yksin pienestä palkastani vuosien varrella säästänyt lähinnä lasta varten) jotka miehen mukaan sitten käyttäisin perheen elämiseen kun hän opiskelee.
Miehen mielestä olen itsekäs kun en ole halukas tähän, onhan hänkin maksanut laskuja enemmän kun minä olen ollut lapsen kanssa kotona. On toki, mutta hänelle on myös palkasta jäänyt omaa käyttörahaa joka kuukausi.. Säästöjä hänellä ei ole.
Toki kun miestä valitsin ja perhettä suunnittelin oli suuri plussa että miehellä on vakaa työpaikka, en olisi opiskelijan kanssa perhettä perustanut! Säästinkin juuri siksi että on mahdollista rauhassa viettää vuosia lapsen kanssa kotona..
Mielipiteitä?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummatkin. Mies, koska kuvittelee elävänsä säästämilläsi rahoilla. Sinä taas olet itsekäs, kun et anna miehesi muuttaa itseään. Sanot, että "valitsit" miehesi osittain siksi, että hänellä on vakituinen työpaikka. Olet itsekäs, jos tämä on sinulle kynnyskysymys.

Ok. Olen sellainen että ajattelen asiat järkevästi ja pidemmän päälle. Vaikka kuinka rakastuisin juopporenttuun jolla ei pyöri muutakuin nenäliina taskussa, en lisääntyisi tällaisen miehen kanssa, koska ajattelen myös lapsen elämää ja tulevaisuutta.

Ap

Vierailija
22/56 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on itsekäs, kun sinun pitäisi vuorostaan kantaa enemmän taloudellista vastuuta?

Luepa aloitus uudestaan. Mies yhtäkkiä yksinään päätti että lapsi meneekin hoitoon kun hän haluaa opiskella, sekä minun (lapsen Hoitoon) varatuista säästöistä maksetaan hänen opiskelut. Sama kun mies olisi vuosia säästänyt autoon ja minä ilmoittaisi joku päivä että niillä rahoilla ostetaan nyt minulle hevonen. Reilua?

Ap

Olisiko sinulla ollut eväät jäädä kotiin ilman miestä?

No voit laskea kuinka pitkälle tuo 30 000e riittää, eli olisi jos mies olisi vaikka kuollut. Kuitenkin miehen valinnassa painoi myös tuo miehen vakituinen työpaikka, miksi tehdä lapsi jos elätän jo yhtä mieslasta? En olisi tehnyt lasta opiskelijan kanssa.

Ap

Mutta miespä teki lapsen kotona loisijan kanssa. Olisiko hänen vuoro loisia välillä?

Hän olisi voinut sanoa ennenkuin teimme lasta että haluaa lapsen hoitoon nopeasti. Silloin olisi voinut etsiä sellaisen naisen joka on tästä samaa mieltä. Helppoa eikös?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano hänelle että saa jäädä heti opiskelemaan kun on säästänyt työllään sen verran rahaa, että pärjää valmistumiseen saakka niillä.

Kysyin mieheltä paljonko hänellä sitten on säästössä tätä opiskelua varten, ei kuulemma penniäkään koska kaikki on mennyt siihen että minä saan olla lapsen kanssa kotona.. Tämähän ei ole totta, mies olisi voinut hyvin säästää tänäkin aikana, koska olen osan laskuista koko ajan maksanut omista säästöistäni.

Ap

Mitkä hiton omat säästöt? Mistä niitä olet kerryttänyt? Perheen yhteisistä varoista vai jo ennen parisuhdetta miehen kanssa?

Olen käynyt töissä..? Ei ole yhteisiä rahoja.

Ap

Vierailija
24/56 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummatkin. Mies, koska kuvittelee elävänsä säästämilläsi rahoilla. Sinä taas olet itsekäs, kun et anna miehesi muuttaa itseään. Sanot, että "valitsit" miehesi osittain siksi, että hänellä on vakituinen työpaikka. Olet itsekäs, jos tämä on sinulle kynnyskysymys.

Ok. Olen sellainen että ajattelen asiat järkevästi ja pidemmän päälle. Vaikka kuinka rakastuisin juopporenttuun jolla ei pyöri muutakuin nenäliina taskussa, en lisääntyisi tällaisen miehen kanssa, koska ajattelen myös lapsen elämää ja tulevaisuutta.

Ap

Mitä, jos hän sairastuu tai jää työttömäksi? Kai sinä lapsirukka tiedät, että elämässä ei ole ennustettavuutta ja ettei hyvä ajat ole ikuisiksi ajoiksi ansaittua. Teit lapsen, että joku muu kantaa siitä yksin vastuun kuin sinä itse, kun tosi paikka tulee tai toinen tarvitsee tukea? 

Vierailija
25/56 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Käytit miestä omiin itsekäisiin tarpeisiin saada lapsi? 

Vierailija
26/56 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä, jos hän sairastuu tai jää työttömäksi? Kai sinä lapsirukka tiedät, että elämässä ei ole ennustettavuutta ja ettei hyvä ajat ole ikuisiksi ajoiksi ansaittua. Teit lapsen, että joku muu kantaa siitä yksin vastuun kuin sinä itse, kun tosi paikka tulee tai toinen tarvitsee tukea? 

Hohoijakkaa. Jos et nää eroa siinä että joku sairastuu ja siksi työpaikka jää tai että itse sanoo itsensä irti koska huvittaa, niin en voi auttaa. Ilman miestä saisin esim. Asumistukea palkkani päälle, tulisin kyllä toimeen ihan hyvin kahdestaan lapsen kanssakin.

Ap

Vierailija
27/56 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Käytit miestä omiin itsekäisiin tarpeisiin saada lapsi? 

Öö no kyllä siihen lapseen toki miestäkin tarvitaan. Molemmat halusimme perheen ja päätimme sen perustaa.

Ap

Vierailija
28/56 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hohoijakkaa. Jos et nää eroa siinä että joku sairastuu ja siksi työpaikka jää tai että itse sanoo itsensä irti koska huvittaa, niin en voi auttaa. Ilman miestä saisin esim. Asumistukea palkkani päälle, tulisin kyllä toimeen ihan hyvin kahdestaan lapsen kanssakin.

Ap

Parin vuoden päästä huomaat kyllä miten hyvin tulet toimeen yksin lapsen kanssa. 

Vierailija
29/56 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Parin vuoden päästä huomaat kyllä miten hyvin tulet toimeen yksin lapsen kanssa. 

Emme ole eroamassa, kiitos vaan tsempistä ja hyvää päivänjatkoa :)

Ap

Vierailija
30/56 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin olisi pettynyt/petetty olo. Miksi mies ei ole säästänyt isommasta palkastaan silloin, kun ap säästi pienestä palkasta? Nyt pitäisi sitten käyttää toisen säästöt muuhun kuin oli sovittu.

Vierailija
31/56 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mullakin olisi pettynyt/petetty olo. Miksi mies ei ole säästänyt isommasta palkastaan silloin, kun ap säästi pienestä palkasta? Nyt pitäisi sitten käyttää toisen säästöt muuhun kuin oli sovittu.

Se toki riippuu kumman sukupuolen tahdosta olisi kyse. Jos tilanne olisi esitettynä toisin päin, että aloittaja haluasi aloittaa opinnot ja mies olisi jarruna. Mies olisi auttamatta se sika.

Vierailija
32/56 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. En halua estää miehen opiskelua, mutta mielestäni ei ole minun tehtäväni, ainakaan tällä hetkellä, sitä rahallisesti mahdollistaa. Näin on nyt sovittu ja mielestäni tässä pysytään kunnes lapsi on isompi..

Ap

Vierailija
33/56 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt jos mies on päättänyt mennä opiskelemaan niin hänhän voi alkaa säästää opintojaan varten.

Sinä taas voit olla kotona niin kauan kun säästösi riittävät silloin kun molemmat maksatte kuluista puolet.

Silloinhan tilanne olisi reilu molemmille.

Vierailija
34/56 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. En halua estää miehen opiskelua, mutta mielestäni ei ole minun tehtäväni, ainakaan tällä hetkellä, sitä rahallisesti mahdollistaa. Näin on nyt sovittu ja mielestäni tässä pysytään kunnes lapsi on isompi..

Ap

Et sitten varmaan halua hyötyä mahdollisesta paremmasta elintasosta, jotka opinnot saattavat tuoda? 

Vierailija
35/56 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt jos mies on päättänyt mennä opiskelemaan niin hänhän voi alkaa säästää opintojaan varten.

Sinä taas voit olla kotona niin kauan kun säästösi riittävät silloin kun molemmat maksatte kuluista puolet.

Okei, eli sinusta on reilua että kulut maksetaan puoliksi mutta nainen hoitaa lapsen ja kodin tähän päälle? Jaha, vainiin..

Vierailija
36/56 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole velvollisuutta käyttää säästöjäsi mihinkään. Menet töihin vain jos itse haluat. Mies valitsee opiskeleeko, mutta sitten raha voi pienentyä liikaa. Lasta ajatellen hänen kannattaisi olla töissä, koska sinulla ei ole suuret tulot. Kärsiikö mies siinä työpaikassa, voiko vaihtaa, vai haluaako hän todella opiskella. -Haluatko jatkaa miehen kanssa jos kaikki on epävarmaa ja hän tekee yhtäkkisiä outoja ehdotuksia. Onko hänellä käsitystä erilaisten palkkojen vaikutuksesta säästämiseen. Miksi hän ei säästänyt opiskeluunsa tai hänen vanhempansa voisi auttaa, jos olette nuoria.

Vierailija
37/56 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et sitten varmaan halua hyötyä mahdollisesta paremmasta elintasosta, jotka opinnot saattavat tuoda? 

Ei voisi kyllä vähempää kiinnostaa.

Ap

Vierailija
38/56 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se toki riippuu kumman sukupuolen tahdosta olisi kyse. Jos tilanne olisi esitettynä toisin päin, että aloittaja haluasi aloittaa opinnot ja mies olisi jarruna. Mies olisi auttamatta se sika.

Ei muuten pidä paikkaansa. Muistan ihan vastaavan ketjun jossa sukupuolet olivat toisinpäin ja miestä ymmärrettiin ja aloittajaa neuvottiin, miten voisi opiskella ilman isoja tulonmenetyksiä. Ja tässäkin ketjussa on pidetty miehen opiskelua ihan hyvänä ideana, ei vaan lapsen ja ap:n säästöjen kustannuksella.

Vierailija
39/56 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kysymystä. Oletteko naimisissa ja ilman avioehtoa? Silloin menetät joka tapauksessa puolet noista säästöistäsi jos päädytte eroon.

Ja onko selvää, että miehen opiskelut parantaisivat taloudellista asemaanne? Nykyisin korkeakoulutettuja on työttöminä noin 40 000 ja työttömyydestä on paljon vaikeampi ponnistaa uudelleen työelämään kuin uuteen työpaikkaan vaikka sitten ilman koulutusta. Paikat menevät ensisijaisesti jo töissä oleville, eivät työttömille tai vastavalmistuneille.

Ja entä lapsi: miksi hänen pitäisi mennä hoitoon juuri nyt, eikö mies voi odottaa paria vuotta?

Ja miksi sinun pitäisi käyttää säästösi jos lisäksi olet vielä töissä? Onko teillä niin suuret menot jo nyt? Jos on, ne on varmaankin mitoitettu miehen nykyisen palkan mukaan, ja silloin hän ei voi vaatia että sinä pystyt jatkossa tarjoamaan samanlaisen elintason.

Kyrsiikö miestäsi noin yleisesti se, että sinulle on kertynyt säästöjä? Mitä olet ajatellut tehdä säästöilläsi, onko ne tarkoitus käyttää perheen hyväksi vai sinun itsesi?

Vierailija
40/56 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli sinusta on reilua että kulut maksetaan puoliksi mutta nainen hoitaa lapsen ja kodin tähän päälle? Jaha, vainiin..

Rahat oli ap:n mukaan varattu siihen, että juuri hän voi olla kotona hoitamassa lasta.

Kodinhoidosta en sanonut kyllä mitään, miksi sen lasta kotona hoitavan pitäisi koko kodinhoito hoitaa, eihän ne liity mitenkään toisiinsa? Eikä se mies varmaan 24/7 ole töissä vaan hoitaa sitä lasta ihan normaalisti silloin kun on kotona.