Mikä asia sinua harmittaa ensi kesänä?
Kommentit (23)
Kysymys av:lle. Kannattaako hankkia kesä-Esa? Olisi edes jotain viihdettä kylminä päivinä. Sen voisi päästää vapaaksi vaikka elokuun lopulla, niin ei jäisi turhaan nurkkiin pyörimään.
Mitä mieltä? Puolesta, vai vastaan?
Tiedän kesän aikana tulevan inhottavan yhteydenoton äidiltäni, johon olen katkaissut välit vuosia sitten hänen käytöksensä ja narsisminsa takia.
Joka vuosi laittaa silti sähköpostia kesällä syntymäpäivänäni, viesti on täynnä itkua, marttyyriutta, välillä taas minun syyttelyäni, uhkailua, kiristystä ja lahjontaa. En ole hänelle vastannut mihinkään yhteydenottoihinsa 4 vuoteen, sen seurauksena on rajoittanut yhteydenottonsa tuohon yhteen kertaan vuodessa.
Joka vuosi se ahdistaa jo etukäteen, muutun levottomaksi jo muutaman viikon ennen tuota ja olen ahdistunut viestin jälkeen yleensä kuukauden verran. Odotan sitä kesää, kun viestiä ei tule, tai sitä että saan viestin, että äitini on poistunut keskuudestamme, sitten voin huokaista helpotuksesta.
Olen estänyt hänen viestinsä sähköpostissa, mutta silti se tulee läpi, en ymmärrä miksi. Jos jätän viestin avaamatta, minua jää häiritsemään kauheasti, mitä siinä olisi lukenut, joten hiukan oma moka kyllä.
No, kun oon päättänyt etten ota miesystävää, niin vietän kesäloman yksin ja muunkin ajan kesästä.
Mutta, asennekysymys. Kavereita mulla on toki, mutta niillä on ne miesystävänsä, ettei niitä saa joka paikkaan raahattua ja parin viikon varoaika kun heillä on tietty kalenterit täynnä.
Mutta ajattelin viettää lomani pikkukoirani kanssa, ollaan piknikillä Kaivarissa, ja muualla puistoissa, otetaan aurinkoa rannoilla jonne koiran saa viedä, retkeillään Nuuksiossa ja maataan siellä laiturilla ja otetaan aurinkoa, istuskellaan kahvilaterasseilla. Itsekseni pääsen tapahtumiin kyllä. Eli eiköhän tästä kesä tule, viime kesä meni ikkunaverhot kiinni ryypätessä sydänsuruihin. Tämä kesä ei mene.