Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan lapsen nukkumaan omaan sänkyynsä?

Vierailija
26.03.2018 |

Lapseni on täyttänyt juuri 7v ja on tottonut nukkumaan aina kanssani. Itse en saa silloin oikein nukuttua, koska lapsi nukkuu rauhattomasti. Lisäksi olen tapaillut erästä miestä, mutta en voi nukkua/sekstailla tämän kanssa, koska lapseni ei suostu olemaan omassa sängyssään. Neuvoja please!!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että jos et nuku omassa sängyssä niin lähtee kännykkä pois viikon ajaksi ja tietokoneellekaan ei asiaa.. Helppoa!

Vierailija
2/22 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella ei ole amaa kännykkää, mutta hän kyllä katsoo youtubea minun kännykästäni. Olen kyllä kokeillut erilaisia pakotteita, mutta ei ne tunnu tehoavan. Lapsi tunkee takaisin sänkyyni viimeistään aamuyöllä. Onko edes normaalia, että 7v tyttö nukkuu äitinsä vieressä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkuvat omassa sängyssä alusta asti, poislukien ehkä ihan pikkuvauvavaiheen, jolloin syöttämistä on monta kertaa yössä.

Lapsia ei myöskään rrityisesti nukuteta, rutiinit, pesut, pisut, pusut, peittelyt ja hyvänyöntoivotukset, itsekseen nukahtaminen. Isommalle lapselle voi lukea iltasadun, mutta sekin on ennemminkin rauhoittumista kuin varsinaista nukuttamista.

Näillä pääsee jo pitkälle.

Vierailija
4/22 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi muutti pois vanhempien sängystä 10-vuotispäivän lähestyessä. En koskaan kysynyt miksi hän halusi omaan huoneeseen nukkumaan, mutta mielessäni ajattelin että ehkä hän halusi harjoitella yksin nukkumista hyvissä ajoin. Tuosta vuoden sisään oli tulossa luokan ulkomaan leirikoulu, jossa piti nukkua yksin vieraassa perheessä 2,5 viikkoa. 

Lapsella ei ollut mitään vaikeuksia totutella siihen yksin nukkumiseen, mutta minulla oli alussa jonkinmoista totuttelua, tuntui oudolta ja vähän orvolta. Mies eli niin eri rytmissä, että jouduin menemään aina yksin nukkumaan. 

En osaa siis antaa mitään neuvoja. Lapsi haluaa kyllä omaan sänkyyn kun on valmis. Viimeistään siinä kohtaa kun haluaa yökyläillä seurustelukumppanin kainalossa. Ja te voitte harrastaa seksiä jossain muualla kuin sängyssä, niin kuin lapsiperheissä yleisestikin on tapana.

Vierailija
5/22 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, meidän 9-vuotiaskin nukkuu välillä mun vieressä. Mua ei kyl haittaa, nukun ihan hyvin. Oon aatellut että hakee vielä turvaa ja sitten aina ennen nukkumaan menoa supisee niitä "tärkeitä" juttujaan.

Toisaalta ei kyllä koskaan kömmi aamuyöllä viereen jos on sovittu että nukkuu omassa sängyssään.

Mitäpä jos säkin kokeilisit sitä että saa nukkua tiettyinä öinä äidin vieressä ja muina öinä omassa sängyssä?

Vierailija
6/22 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te ihan tosissaan, kun opetatte lapset nukkumaan vanhempien sängyssä. Ja vielä kouluikäisiä...

Vierailija
7/22 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarrapassi, ja seitsemän yön onnistunut pysyminen omassa sängyssä = jonkinlainen lapsen arvostama palkinto, esimerkiksi jäätelöä?

Vierailija
8/22 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista! Kokeilen näitä. Ja myönnän kyllä, että olen antanut lapselle liikaa periksi. Olen yh ja lapseni on minulle kaikki kaikessa. :-)

-ap

Vierailija
9/22 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 9v. vieressä. Ihan normaalia pienen lapsen nukkua vieressä. Meillä ei ongelmaa miekkosista, kun ei sellaisia ole. Anna unilelu.

Vierailija
10/22 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tule miekkosia, jos kerran lapsi nukkuu äipän vieressä. :D :D

Vierailija
11/22 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outo pitää miehen olla, että pystyy panemaan naista sängyssä, kun lapsi ihmettelee vieressä.

Ihme porukkaa täällä!

Vierailija
12/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarrapassi, ja seitsemän yön onnistunut pysyminen omassa sängyssä = jonkinlainen lapsen arvostama palkinto, esimerkiksi jäätelöä?

Joo, tämä. Voisi olla siis semmoinen jossa olisi tietty määrä tarroja ja sitten kun on täytetty niin esim. joku kiva tikkari tai pikku nami tai mitä arvostaa. Ja aina aika voisi pidentyä. Sitten kun huomaa että on kivaa nukkua yksin niin kiva!

Vierailija
13/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvoista! Kokeilen näitä. Ja myönnän kyllä, että olen antanut lapselle liikaa periksi. Olen yh ja lapseni on minulle kaikki kaikessa. :-)

-ap

Vanhemman tehtävä ei ole olla lapsen paras kiva kaveri.

Vanhemman tehtävä on kasvattaa lapsi ja opettaa tälle mitä yhteiskunnassa saa tehdä ja mitä ei, mikä on sopivaa ja mikä ei.

Vanhemman tehtävä on asettaa selvät rajat ja pitää niistä kiinni, vaikka se tarkoittaisikin sitä että lapsi itkee ja sanoo vihaavansa sinua.

Mitä enemmän lapselle antaa periksi, sitä huonommin muiden kanssa toimeentuleva ja itsekäs hänestä kasvaa.

Vierailija
14/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Vanhemman tehtävä on kasvattaa lapsi ja opettaa tälle mitä yhteiskunnassa saa tehdä ja mitä ei, mikä on sopivaa ja mikä ei.

Vanhemman tehtävä on asettaa selvät rajat ja pitää niistä kiinni, vaikka se tarkoittaisikin sitä että lapsi itkee ja sanoo vihaavansa sinua.

Mitä enemmän lapselle antaa periksi, sitä huonommin muiden kanssa toimeentuleva ja itsekäs hänestä kasvaa.

Siis meinaatko, että olisi jotenkin sopimatonta, jos lapsi nukkuu vanhempansa vieressä? Ei hele...

Vierailija
15/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Sinäänsä samaa mieltä, mutta lapsen nukkuminen vieressä on hieman eri asia kuin esimerkiksi rajaton kännykän käyttö, kun läksyt jää tekemättä.

Niin ja AP:lle voisi sanoa, että pannahan voi muuallakin kuin sängyssä. 

Vierailija
16/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sille rajat. Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
17/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko te ihan tosissaan, kun opetatte lapset nukkumaan vanhempien sängyssä. Ja vielä kouluikäisiä...

Ei olla mitenkään erikseen opetettu, mutta jos ovat halunneet tulla viereen ovat saaneet tulla. No eri työrytmien vuoksi nukutaan useimmin eri huoneissa joka tapauksessa, joten ei ole haitannut menoa.

Vierailija
18/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot että jos et nuku omassa sängyssä niin lähtee kännykkä pois viikon ajaksi ja tietokoneellekaan ei asiaa.. Helppoa!

Siinä oikein malliesimerkki WT-äidin kasvatusmetodeista. Mutta tätä se tuntuu enimmäkseen olevan. Yllättävän monella vanhemmalla ei ole mitään käsitystä lasten kasvattamisesta.

Vierailija
19/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita sille rajat. Niin yksinkertaista se on.

Ei tämä asia nyt ole mikään raja-, saati valtakamppailu. Tällainen lähestymistapa on aivan väärä. Huoh, kuinka jotkut on yksinkertaisia.

Vierailija
20/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä oikein malliesimerkki WT-äidin kasvatusmetodeista. Mutta tätä se tuntuu enimmäkseen olevan. Yllättävän monella vanhemmalla ei ole mitään käsitystä lasten kasvattamisesta.

Joo, aivan karseaa wt-logiikkaa! Hylkäys, kiristys, uhkailu ja vallankäyttö, se on helppoa! Niistä on wt-kasvatus tehty. Ja sitten ihmetellään, kun lapsista tulee turvattomia ja ongelmaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan