Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olitko koulussa kiusaaja vai kiusattu?

Vierailija
26.03.2018 |

Olitko kouluaikoina kiusaaja vai kiusattu?

Olitko koulussa kiusaaja vai kiusattu?

Vaihtoehdot

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pikkasen kumpaakin, että vastasin ”en kumpaakaan”.

Vierailija
2/6 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin ja välitin pahaa oloani eteenpäin sekä hain kiusaajieni hyväksyntää itsekin kiusaamalla vielä heikompia.

Hävettää aivan helvetisti. Nykyään olen opettaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusattiin ja välitin pahaa oloani eteenpäin sekä hain kiusaajieni hyväksyntää itsekin kiusaamalla vielä heikompia.

Hävettää aivan helvetisti. Nykyään olen opettaja.

Sama! :/ -ap

Vierailija
4/6 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi olla kiusattu ilman että olis kiusaaja. Ei se vaan mee niin.

Vierailija
5/6 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan voi olla kiusattu ilman että olis kiusaaja. Ei se vaan mee niin.

T. oman elämänsä wannabe-Freud

Vierailija
6/6 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itsekin molempia ja kyllä, kiusaamiseni hävettää valtavasti enkä voi sitä mitenkään perustella sillä, että olin itsekin kiusattu. On niin suuri sääli, ettei lapsena ymmärrä tekojensa seurauksia, vaan herkästi painelee eläimellisesti lauman mukana. On silti myös sääli, että kiusaajat niputetaan automaattisesti siihen negatiiviseen nippuun ja tuomitaan mahdollisesti jopa koko loppuiäksi sen sijaan, että puututtaisiin kiusaamisen syihin, jotka usein löytyvät kiusaajankin henkilökohtaisesta elämästä.

Usein kiusaajat ovat äärettömän kovakuorisia lapsia, jotka pinnan alla kärsivät kovasti. Kuori vain kasvaa, kun lähdetään käsittelemään kovakouraisesti eikä annetakaan mahdollisuutta ymmärtää käytöstään. Uskon, että iso osa kiusaajista ymmärtäisi tehneensä väärin, kun asiat otettaisiin esille oikealla tavalla. 

Näin kyynisessä maassa on silti äärimmäisen raskasta olla kiusattu kuin kiusaajakin. Toivottavasti näihin asioihin tulee pian muutosta ja kiusaamiseen osattaisiin tulevaisuudessa puuttua oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän