Onko lasten kanssa työskentelevän teidän mielestänne soveliasta pukeutua usein/aina mustaan?
Pitääkö olla värejä vaatteissa, muuten lapset masentuu?
Kommentit (27)
Olen lasten parissa töissä, ja pukeudun yleensä kokomustaan. Ihan sama minulle mitä ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa pukeutua mustaan. Ei tarvitse välttämättä olla värikäskään, mutta mustiin ei saisi pukeutua. Mikään hemulimekkopakko ei töissä ole, ne nyt ovat mitä ovat. Mutta normaalit vaatteet voi olla.
Mistä lähtien mustat vaatteet eivät ole normaaleja vaatteita?
Pukeudun mihin halua niin kauan kun maksan vaatteet omasta pussistani. Sitten kun työnantaja maksaa vaatteet, pukeudun vaikka plussapallon oranssiin.
t. lastenhoitaja
No saa pukeutua ihan mihin väreihin huvittaa. Kaikenlaisia idioottimaisuuksia sitä pohditaan.
Eiei, kyllä niitten päiväkodin työntekijöitten pitää pukeutua juuri niin kuin minun irmapetterini juuri sinä päivänä haluaa heidän pukeutuvan.
Jos kyseinen aloittaja ei kysy ihan vaan mielenkiinnosta, niin voisin kuvitella että kerää materiaalia, kun häiritsee lastentarhan nätti hoitaja, joka pukeutuu mustaan, jonka vuoksi miehen suorittamat lapsenhakureissut venyvät rupatellessa mukavia :)
Vierailija kirjoitti:
Pukeudun mihin halua niin kauan kun maksan vaatteet omasta pussistani. Sitten kun työnantaja maksaa vaatteet, pukeudun vaikka plussapallon oranssiin.
t. lastenhoitaja
Itsekästä ja ylimielistä ajattelua. Et ajattele yhtään yhteistä hyvää. Seuraavaksi sanot varmaan, että teet töitä vain rahan takia.
No kyllähän toi kokomusta on aika huomiota herättävä. Musta on surupuku. Mielestäni kokomustaan pukeutuvat on vähän lapsellisia ja yleensä näin pukeutuu joku teini. Siis, kun voi käyttää tummia värejä ja harmaansävyjäkin että näyttäis aikuisemmalta. Jos on vielä mustat hiuksetkin ni voi voi...
Toki voi käyttää vain mustaa. Lapsen päiväkodissa henkilökunta näyttää kuitenkin pukeutuvat kuin lapsetkin; riemunkirjaviin tunikoihin ja värikkäisiin leggareihin...
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän toi kokomusta on aika huomiota herättävä. Musta on surupuku. Mielestäni kokomustaan pukeutuvat on vähän lapsellisia ja yleensä näin pukeutuu joku teini. Siis, kun voi käyttää tummia värejä ja harmaansävyjäkin että näyttäis aikuisemmalta. Jos on vielä mustat hiuksetkin ni voi voi...
Minä olen se kokomustaan pukeutuja. En ole teini. Lähempänä kolmeakymmentä ;) En ole surullinen, tai juuri tulossa hautajaisista. Se vaan sattuu olemaan minua imarteleva väri, ja tykkään mustasta. Ja ei, hiukseni eivät ole mustat, vaan luonnonvaaleat.
Mustissa vaatteissa ei myöskään helposti näy kaikki pikkutahrat joita tässä työn ohessa tulee.
Ehdottomasti ei. Lasten kanssa pitää pukeutua niinkuin lapset. Mieluiten pinkkiin tai siniseen ja kurahousut päälle.
Musta lähinnä olisi soveliasta että lasten parissa olevat eivät olisi niin tyhmiä että ajatukset on tätä luokkaa. Menkää vaikka siivoojiksi.
Musta väri ei imartele ketään. Lihavakin näyttää silti lihavalta.
Luokanopettajakoulutuksessa 40 vuotta sitten korostettiin, että opettajalla pitää olla kirkkaita vaatteita ja värejä yllään! Näin teinkin aina. Itselläkin on kiva olo kun on värikästä.
ööö... mitä väliä? Ai... tää olikin provo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen se kokomustaan pukeutuja. En ole teini. Lähempänä kolmeakymmentä ;) En ole surullinen, tai juuri tulossa hautajaisista. Se vaan sattuu olemaan minua imarteleva väri, ja tykkään mustasta. Ja ei, hiukseni eivät ole mustat, vaan luonnonvaaleat.
Mustissa vaatteissa ei myöskään helposti näy kaikki pikkutahrat joita tässä työn ohessa tulee.
Ihan ok pukeutua minkä värisiin vaatteisiin haluaa, ei se niitä lapsia kiinnosta. Mutta toi että tahrat ei muka näy mustassa ei kyllä pidä paikkaansa! Paremmin ne tahrat katoaa kirjataan pohjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tätä oikeastaan tarkoitin. Ymmärrän hyvin että imartelee mutta kun tummat ja harmaat varmaan imartelisi ihan yhtä lailla ilman että tarvii olla täysin pikimustissa. Jos edes farkut on tummansiniset tai harmaat eikä pikimustat niin näyttää heti asiallisemmalta.
Odotinkin että porukka vetää tästä herneen nenään mutta pikimusta aikuinen on vaan yleensä lapsellisen näköinen ilmestys jos ei kuitenkaan ole kyse jakkupuvusta. Voihan tuota rikkoa esim. hiusvärillä tai silmälaseilla, huivilla tai lastenhoitoalalla kun ollaan niin hauskoilla sukilla. Kokomusta nyt vaan on vähän alkeellinen. Sitähän tässä kysyttiin?
Entäs voiko lapsen äiti tai isä pukeutua usein/aina mustaan?
Masentuuko se lapsi? Miten tää olisi eri asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas mustassa juuri näkyy kaikki tahrat :D
Itse olen tuollainen stereotyyppinen värikkäästi pukeutuva opettaja. Värit vaan tuovat itselleni hyvää mieltä. :) Myös kotini on värikäs. En silti paheksu jos joku kollega on aina mustissa. Ihan yhtä lailla sopii päiväkotiin ja kouluun kuin muutkin värit.
Ei saa pukeutua mustaan. Ei tarvitse välttämättä olla värikäskään, mutta mustiin ei saisi pukeutua. Mikään hemulimekkopakko ei töissä ole, ne nyt ovat mitä ovat. Mutta normaalit vaatteet voi olla.