Miksei Suomessa suhteessa olevat eivät pyri naimisiin ja lapsien tekoon?
Esim. Jenkkien reality-ohjelmia katsoessa, niissä about jokaisessa ihmisillä on nuoresta pitäen selvä tähtäin parisuhteessa - pyrkimys naimisiin, koska sen jälkeen alkaa lapsien yrittäminen. Mielestäni se on niin kaunista, kun miehet katsovat naistaan silmät rakkaudesta loimuten ja sanoen, että he haluavat naimisiin sekä lapsien tekoon naisensa kanssa. Miksi näin ei ole Suomessa?
Vakituinen parisuhde on meillä kirosana ja pettäminen kuuluu asiaan. Kunnioitus, rakkaus ja aito välittäminen taitaa kaikki olla lätäkön tuolla puolen, vai?
Kommentit (13)
Kuka hullu haluaa kärsiä räntäsateessa velkavankeudessa lasten leikkiessä taloyhtiön hiekkalaatikolla kurassa kaikkien aikuisten ollessa masentuneita / mt ongelmaisia.
Suomalaiset eivät enää näe mitään ihannoitavaa prismaperhe-elämässä.
mitä ap on mieltä pekka haaviston tai tynkkysen miehestä?
Amerikkalainen kulttuuri on perhekeskeinen, meidän kulttuurimme on yksilökeskeinen. Amerikassa perhe on kaikkein tärkeintä ja pienestä pitäen lapset kasvavat siihen ajatukseen, että parisuhteen tulee johtaa avioliittoon ja että se on tavoiteltavin asia mitä on.
Lapsellista kuvitellakin, että amerikkalaiset eivät pettäisi puolisoitaan siinä missä muunmaalaisetkin.
Koska rakastava puoliso ei halua siihen ylimääräisiä pyöriä häiritsemään? Mitä se sellainen rakkaus on, mitä tarvitsee täydentää jälkikasvulla? Olen aina ajatellut, että valtaosa parisuhteista on vain niin huonoja ja onttoja, että lapsista haetaan se oikea täyte elämään ja "todellinen" rakkaus kun romanttinen rakkaus ei kanna tarpeeksi pitkälle näillä ihmisillä. Sitten lässytetään siitä, että kyllä se on ihana ja kaunis yhteinen projekti puolison kanssa, mutta karu totuus on, että näillä ihmisillä lapset ovat kuitenkin aina etusijalla, eikä puoliso. Vastenmielinen ajatuskin.
Se on käsikirjoitettua tv huijausta. Ihmiset haluavat katsoa sitä mitä eivät itse saa.
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalainen kulttuuri on perhekeskeinen, meidän kulttuurimme on yksilökeskeinen. Amerikassa perhe on kaikkein tärkeintä ja pienestä pitäen lapset kasvavat siihen ajatukseen, että parisuhteen tulee johtaa avioliittoon ja että se on tavoiteltavin asia mitä on.
Lapsellista kuvitellakin, että amerikkalaiset eivät pettäisi puolisoitaan siinä missä muunmaalaisetkin.
Juuri näin. Monelle amerikkalaiselle esim matka Eurooppaan on unelma, joka voi toteutua vain kerran elämässä. Useimmilla ei toteudu koskaan. Suomalaiset taas haluavat nähdä maailmaa ja jopa käydä useammankin kerran USAssa.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Harvoin kuuluu amerikkaisen kulttuurin olevan jotain muuta yksilö keskeistä. - Itse pidän - jos nyt ykeistää- amerikkalaista kulttuuria paikoin hyvin kaksinaismoralistisena.
Suomessa on menossa naisten taistelu omaan itseen, lisäksi talousongelmat.
Minä pyrin kyllä naimisiin, kun olin ollut mieheni (sen ensimmäisen ja ainoan) kanssa yhdessä yhdeksän vuotta ja tajusin että haluan olla hänen virallinen lähiomaisensa. Mies ajatteli samoin minusta ja naimisiin mentiin.
(Puolisen vuotta myöhemmin alkoi kuulua kummasteluja että enkö olekaan raskaana kun niin yhtäkkiä avioiduttiin. No, lapsia ei ole eikä tule, se on asia ihan erikseen.)
En nyt keksi ainuttakaan syytä syytä miksi pitäisi pilata toimiva parisuhde hankkimalla lapsia. Naimisissa ollaan jo.
Jenkkimiehistä saa hyvän isän lapselleen.
Kannattaa valita ulkomaalainen mies vaikka se jenkki. Suomalaisdt miehet on tasa-arvo pilannut. Luulevat sen tarkoittavan sitä, että naisen kanssa eletään kuin miehen kanssa.