Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siwan kassa tienaa n.3200/kk

Vierailija
24.03.2018 |

Ihan mukaville ansioille pääsee kaupan kassalla.

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiina tekee keskimäärin 37,5 työviikkoa. Ei siis uhraa koko elämäänsä töille kuten täällä vihjataan

Luepas tarkemmin. "mutta ilta- ja viikonlopputöitä tekemällä ne (tulot) ovat viime vuosina pysyneet noin 38 000 eurossa. " Missään ei mainitaa kk-tuntimäärää.

Toisekseen IS:n kirjoittaja on laskenut vuosipalkasta kk-palan väärin. Vuosipalkasta saadaan kk-palkka jakamalla vuosipalkka luvulla 13. Tiinan kk-palkka on näin ollen n . 2900 br, 1900 netto. Naisvaltaisilla aloilla tuon netto 1900 saa päivätöistäkin esim. toimistotyössä tai terveydenhoitajana tai sairaanhoitaja JA ei tarvitse tehdä vyorotyötä tai viikonloppuja.

Vierailija
82/136 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että 37,5 h työviikolla (keskimäärin) Tiina tienaa päälle 3000e/kk. Siinä tapauksessa hänen tuntipalkkansa asettuisi noin 20e kieppeille, ehkä 17-18 jos tekee paljon myöhäistä iltaa, pyhiä ja viikonloppuja lähinnä ja lisät muodostavat ison osan palkasta.

Kuulostaa epäuskottavalta, kun rivityöntekijän palkka on siinä 11 euron pintaan, vähän päälle. Oliko hän esimies? Jos oli, niin uskon, että palkka voi sitten ollakin tuota luokkaa, mutta ei missään tapauksessa noin vähäisillä tunneilla ja arki/päivätyönä. Rivityöntekijä pääsee tuollaisiin ansioihin, jos asuu töissä ja joka päivä ylitöitä ilman vapaapäiviä.

Mitä tää höpinä "rivityöntekijästä" oikein on? Kaupassa on kokemuslisät, ihan niille myyjillekin.

Kaivakaa oikeasti se palkkataulukko esiin, vaikutatte niin typeriltä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin korkea palkka kaupassa johtuu siitä että myyjä tekee paljon ylitöitä sekä sunnuntaitöitä ja on saattanut tehdä sopimuksen vuorokausilevon lyhentämisestä ja korvaamisesta rahalla

Vierailija
84/136 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain opiskeluaikana siwassa palkkaa 8 vuoden kokemuslisillä (olin 15v asti tehnyt kaupassa töitä).

Tuntipalkka oli 14 euron luokkaa. Tein pääsääntöisesti iltoja ja viikonloppuja.

18-23 vuorossa (5h) sain 14e + 4e (iltalisä). Elin noin 90 euroa ilta

Sunnuntaisin siwassa oli 12 tunnin työvuoro, 11-23. Palkka oli tupla ja iltalisät viideltä tunnilta yksinkertaisena.

Eli 28 euroa * 12 euroa. Päälle vielä 5*4 euroa.

En näe, että tässä nyt on mitään ihmettelemisen aiheitta. Ja miksi ihmiset jotka huutele valehtelusta ei kirjoita googleen "*kaupan alan taulukkopalkat".

Tyhmää jengiä.

90 euroa / ilta. Laskepas montako iltaa saat tehdä ennen kuin tienaat vuodessa 40 000 euroa. 

Vierailija
85/136 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siwa on klassikko.

K-market kurja kopio.

Kuka voisi unohtaa legendaariset Siwan tädit?

Niin, kukapa voisikaan unhoittaa ne myrkyn nielleet vanhat luuskat kuikuilemassa siellä tiskin takana ja vittuilemassa asiakkaille kun ovat elämänsä sössineet ja jumittuneet sinne tiskin taa. Aaaaaaika helposti pystyy unhoittamaan, eikä tule edes ikävä.

Vierailija
86/136 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa te ihmiset opiskelette vuosikausia kun kohtuu palkalle pääsee näemmä paljon vähemmällä. Eikä paina opintolainat päälle jos jää työttömäksi.

Vierailija
87/136 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain opiskeluaikana siwassa palkkaa 8 vuoden kokemuslisillä (olin 15v asti tehnyt kaupassa töitä).

Sunnuntaisin siwassa oli 12 tunnin työvuoro, 11-23. Palkka oli tupla ja iltalisät viideltä tunnilta yksinkertaisena.

En näe, että tässä nyt on mitään ihmettelemisen aiheitta. Ja miksi ihmiset jotka huutele valehtelusta ei kirjoita googleen "*kaupan alan taulukkopalkat".

Tyhmää jengiä.

90 euroa / ilta. Laskepas montako iltaa saat tehdä ennen kuin tienaat vuodessa 40 000 euroa. 

Väitinkö, että teen 40 000 euroa vuodessa? Tein OPISKELUJEN OHESSA. Eli osa-aikatyötä, onko tuttu käsite?

Laskepas itse, että minkä verran sellainen ihminen, joka tekee 37,5 tuntia viikossa saa, kun saa ilta- ja viikonloppulisät? Itse sain pelkistä sunnuntaivuoroista kuukaudessa reilusti yli tuhat euroa.

Vierailija
88/136 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmää jengiä.

Korjaan tuon sunnuntain 28 euroa * 12 (tuntia)

Jos ajatellaan, että teet joka toisen sunnuntaivuoron siitä tulee 26 * (28 * 12 + 20) = 9256 euroa. 

40 000 - 9256 = 30 744 euroa. 

30 744 / 90 = 342. 

Eli jotta saisit tuon 40 000 euroa, sinun täytyisi tehdä joka toinen sunnuntai + 342 iltavuoroa. Vuodessa on 365 päivää ja niistä vielä pitää vähentää ne tehdyt sunnuntait eli 339. Laskepas siitä, mitä ihmettelemisen aihetta tässä on. Väitätkö, että teet 339 päivän aikana 342 iltavuoroa? Eikä yhtään vapaapäivää koko vuoden aikana? 

Vierailija
89/136 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu rahan takia ei kannata. Aivottomassa tehdastyössä saa kivat rahat ilman koulutusta. Työ on kauheaa p*skaa, rankkaa, turhauttavaa, liukuhihnamaista jne, mutta rahaa saa ja koulutusta ei tarvita. Olin aikoinaan tuollaisessa työpaikassa, ja olin työpäivien jälkeen niin loppu ettei mitään rajaa. Välillä olo oli niin kamala, että ihan kun darrassa olisi. Päässä pyöri, heikotti jne.

Täytyy olla helvtin huono kunto, jos noin on. Meillä porukka käy salilla ennen tai jälkeen työvuoron repimässä tunnin ajan rautoja.

Vierailija
90/136 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmää jengiä.

Väitinkö, että teen 40 000 euroa vuodessa? Tein OPISKELUJEN OHESSA. Eli osa-aikatyötä, onko tuttu käsite?

Laskepas itse, että minkä verran sellainen ihminen, joka tekee 37,5 tuntia viikossa saa, kun saa ilta- ja viikonloppulisät? Itse sain pelkistä sunnuntaivuoroista kuukaudessa reilusti yli tuhat euroa.

Kun 37,5 tuntia viikossa tekevä ei voi tehdä pelkkiä lisällisiä tunteja. Tai ainakin hyvin harvassa paikassa pystyy. Viikossa on vain yksi lauantai ja yksi sunnuntai. Päivässä ei ole kuin muutama iltalisällinen tunti. Yövuoroja ei taideta tehdä kovin monessa kaupassa. Niillä arkitunneilla ei kovin suuriin tuntipalkkohin pääse ja nämä 37,5 tuntiset tekevät aika paljon niitä. 

Vierailija
91/136 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen marketin myyjänä pk-seudulla. Hyvänä kuukautena voin saada bruttona n. 2200-2300 e, jos työtunteja on riittävästi ja niissä paljon iltaa ja viikonloppua. Tuntipalkka alle 13 e (olen ollut alalla 10 vuotta ja tuntipalkka ei nouse enää 8 vuoden jälkeen), eli lie mainitsemattakin selvää että suuri osa palkasta muodostuu ilta-, lauantai- ja sunnuntailisistä.

Kyllähän tällä liksalla elää, mutta epäsäännöllinen vuorotyö pitää huolen siitä, ettei mitään elämää, etenkään sosiaalista sellaista, oikein ole. Aikataulullisia harrastuksia ei voi harkitakaan, viikonloppuvapaa lasten kanssa on harvinaista herkkua, ja suurin osa kavereista tekee päivätyötä joten heitäkään ei juuri ehdi tavata. Olen lähdössä opiskelemaan alaa, jolla säännöllinen päivätyöaika on enemmän sääntö kuin poikkeus.

Vierailija
92/136 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuulisin vielä mielelläni, missä maksetaan myyjälle 14 euroa tunti? Missään taulukossa myyjillä ei ole noin isoa perustuntipalkkaa. Edes ikälisien kanssa. 

Vierailija
93/136 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä palkkakuningattaria/kuninkaita joka alalla. Itselläkin tuttuja kavereita rakennusalalla jotka tienaa sen 3-5 tonnia kuussa, mutta kysyttäessä työtunteja huomataan että töissä vierähtääkin se 50-70h viikossa + työmatkat. Eli ei nyt niin kova palkka kuitenkaan tehtyihin tunteihin nähden.

Tiedän myös myyntitykkejä jotka mesoavat kovilla tuloilla, ja niitä varmasti onkin. Mutta moni jahtaa niitä kauppoja melkein kellon ympäri. Eli käytännössä täysin naimisissa työnsä kanssa, menee illat ja viikonloput.

Mieluummin itse teen pienemmällä palkalla 40h viikkoja ja säännöllisessä työssä kuin uhraan koko elämäni siihen että tienaan tonnin pari kuussa enemmän.

Vierailija
94/136 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmää jengiä.

Korjaan tuon sunnuntain 28 euroa * 12 (tuntia)

Pitipä oikein laskea mitä tehtaalla viikonlopusta 12h+12h saisi.

Lauantai 256€ ja sunnuntaina 705€. Ei paha.

Vierailija
95/136 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alla Iltasanomien juttu Tiinasta joka työskentelee Siwan kassalla

https://www.is.fi/asuminen/art-2000005615186.html

En jaksa lukea pitkää ketjua kaupasta, jota ei ole ollut enää aikoihin olemassakaan.

Helppoa ei ole tienata olemattomasta työstä:DDDDDDDD

Vierailija
96/136 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut muutamassa eri kaupassa töissä, alle 12€/h palkalla. Jos niitä joku yhdistää on se, ettei töitä ole kuin osa-aikaisena, ylitöitä ei saa tehdä, lisätöitä ei tarjota. Ja pärjätä täytyy 25h/vko palkalla. 

Ei tosiaankaan saa tehdä niin paljoa kuin sielu sietää. Vaikka kuinka kerjäsimme niitä lisätunteja, vakio vastaus on, ettei niitä voi tarjota kun liikkeeseen tarvitaan liäpäitä ruuhkaikoihin.

Ei tarvita mitää lisäkäsiä vaan se on vain työntekijöiden kyykyttämistä. Ei tavallinen marketti ole mikään luxus boutique eikä kukaan odota sen siltä näyttävänkään.

Vierailija
97/136 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä tienaa. Jos on aina töissä, niin mihin sitä rahaa tarvii.... Olen ikäni pärjänny 500-600 e kk, toisaalta en maksakaan mistään mitään ja teen mitä huvittaa, jos huvittaa.

Vierailija
98/136 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän vuorotyössä voi tienata niin paljon kuin haluaa? Ei ainakaan kaupassa. Kyllä mää tekisin vaikka yksin kaikki sunnutait ja pyhät mutta kas kun on ne muutkin työntekijät, joilla on myös oikeus niihin vuoroihin.

Vierailija
99/136 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos monilla kaupan alalla olevilla on varaa matkustaa monta kertaa vuodessa, jos tuo palkkaväite on totta.

Tiedän muutamia ns. korkean elintason elämää viettävää kassaneitejä. Mutta näillä tutuillani on hyvätuloiset puolisot, avuliaat vanhemmat ja yks pelaa nettipokeria voitokkaasti.

Mutta fakta on se, että harva pääsee kaupan työntekijänä tienaamaan kunnon palkkaa, koska kaikki eivät saa vakituista kokoaikatyötä. Nuo "ruhtinaalisesti" tienaavat tekevät varmasi vain iltaa, pyhiä ja viikonloppuja.

Vierailija
100/136 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuossa jutussahan hän kertoo pääsevänsä noihin tuloihin ihan normaalilla tuntimäärällä, jää alle 40 tuntiin viikossa. Kun moni täällä kirjoitti, että tekisi jotenkin kauheasti ylitöitä.

Teen röntgenhoitajan töitä isossa sairaalassa, myös iltaa ja yötä, ja tulot jää alhaisemmiksi 😐

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä