Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolestunut aviomies kysyy: mitä naiset syötte ja mikä on teille terveellistä ruokaa?

Huolissaan
23.03.2018 |

Meillä ei ole lapsia, joten minä olen se joka vastaanottaa vaimon kiukkuilun. Lasten hankinta on jäissä, kun vaimo paljasti että hänellä ei ole enää kuukautisia, puoleenvuoteen ei ole näkynyt, mutta ei ole ollut seksiäkään. Olen huolissani, koska vaimo on kuin luuranko nykyään. Lihava ei ole koskaan ollut ja kerran olen joutunut hakemaan vaimon sairaalasta. Valehteli saaneensa migreenikohtauksen mikä oli todellisuudessa aivan muuta. Alamäki alkoi sen jälkeen kun vaimo hurahti raakaruokaan ja erilaiseen kuntoiluun (sali, pilates, lenkkeily) Siinä muuttui kerralla ruokavalio ja koko elämä - vaimo tekee pitkiä lenkkejä joka päivä ja noudattaa liian orjallisesti tiukkaa ruokavaliota. Niinpä emme käy enää syömässä ulkona eikä vaimo syö tekemiäni ruokia. En jaksa ottaa vastaan vaimon kiukuttelua ja raivoamista mikä johtuu liian vähäisestä syömisestä. Otin asian puheeksi ja kerroin olevani huolissani, koska vaimon intoilu on sairastuttanut hänet ja hän tarvitsee apua, mutta sain hänet vaan itkemään ja kieltämään asian. Haluaisin kokata hyvää ruokaa ja syödä yhdessä, mutta mitä kokkaisin? Suklaakakkua vaimo ei syö eikä muutakaan herkkua.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakakakkua? Jos ei sekään maistu nii sillä on varmaa anoreksia.

Vierailija
22/26 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimollasi on syömishäiriö. Kärrää lääkäriin ja äkkiä, tila voi olla jopa hengenvaarallinen.

Naiset ja miehet voivat syödä ihan samaa ruokaa, ero on lähinnä annoskoissa.

Vierailija
24/26 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aivan minulta vuosia sitten. Ortoreksiasta anoreksiaan ja bulimian kautta sitten paraneminen, ainakin osittain. Ota asia puheeksi, vaimosi tulee tarvitsemaan apua ja tukea.

Oletko parantunut syömishäiriöistä ja saitko terapiaa?

Vierailija
25/26 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällaista tapausta enää millään kotikokkauksilla paranneta, ongelma on mielenterveydellinen.

Mutta kun kerran kysyt, niin itse tykkään tehdä paljon esimerkiksi ruokaisia salaatteja, joissa proteiininlähteinä on mm. papuja, tofua, juustoja ja satunnaisesti kalaa. Annokset ovat isoja, koska en syö lihaa ja kalaakin harvoin. Salaatin kanssa maistuu esim. siemennäkkäri tai tuore 100 % kauraleipä.

Tänään söin illalliseksi porkkanapihvejä, perunamuusia ja salaattia. Lisäksi join ison lasin AB-piimää ja vähän myöhemmin marjajogurtin ja satsuman. Eilen taas söimme mustapapupihvejä uunijuuresten ja kermaviilikastikkeen kanssa. Jälkkäriksi oli mud cakea, koska joskus pitää myös herkutella.

Minulle kasvispainotteinen ruoka on sopivinta ja pidän sitä perinteisen lihansyöjän ruokavalioon verrattuna terveellisenä. 

Vierailija
26/26 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortorexia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä