Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUKUPUOLITAUTI JA NEITSYT?!?!?!

Vierailija
23.03.2018 |

Selvisi, että mulla olisi trikomoniaasi. Tiedustelin lääkäriltä miten jatkossa tätä kiusallista tulehdusta ja lääkäri vastasi, että paras ennalta ehkäisy on käyttää kondomia yhdynnässä. En meinannu saada sanaa suustani kunnes sain sanotuksi, että olen neitsyt, nyt on joku sekaannus. Lääkäri alkoi selittämään, että kyseinen trikomoniaasi on melko harvinainen Suomessa se on alkueläin plaplapla ja se on sukupuolitauti. Joka kerta kun pistin vastaan, että olen neitsyt ei ole mahdollista, että minulla ei voi olla sukupuolitautia. Lääkäri naurahteli mulle ja väitti kivenkovaa, että näin on vaikka en sitä myönnä!?! Mulla on vähä loukattu olo ja tää koko homma tuntuu epätodelliselta?! Mitä ihmettä??

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olipa ikävä lääkäri ja ikävä kuulla sun sairaudesta. :/

Ihan uusi tauti mulle tuo mainitsemasi, mutta jotkin sukupuolitaudit ei kyllä tartu seksin välityksellä. Herpeskin on sellainen.

Kyllä sukupuolitaudit tarttuvat seksissä, vaikka voisivat tarttua muutenkin.

Vierailija
22/27 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä englannin kielellä googlaamisella tuo tarttuu esim. huonon hygenian takia, olet pessyt sukupuolielimiäsi saippualla, jota käyttävät usein toiset jotka eivät hygeniasta pidä huolta tai olet käyttänyt todella törkyistä vessaa ja istunut heti pöntölle kun toinen on siitä pois lähtenyt.

Tuo pöntöltä herpeksen/sukupuolitaudin saanti on muuten urbaanilegenda eikä mahdollista melkein 99% sukupuolitaudeista. Jos joku väittää että näin olisi saanut, niin kyllä valehtelee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksitauti eli sukupuolitauti on seksikontaktissa tarttuva virus- tai bakteeriperäinen tartuntatauti.

Trichomoniasis is a sexually transmitted infection (STI) which is most often spread through vaginal, oral, or anal sex.

Raskaaksi tullaan yleensä seksikontaktista, tosin 2000 vuotta sitten on neitseellinen raskaus huhupuheiden mukaan tapahtunut. Joten aina niitä ihmeitä voi sattua...

En tosin ole taivaalle huomannut uutta tähteä syntyneen.

Vierailija
24/27 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tieteellistä tutkimusta aiheesta:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3031561/

Mutta huomioi missä tutkimus on tehty, Zambiassa jossa hygeniasta ja puhtaudesta huolehtiminen ei ole samalla tasolla kuin Suomessa.

Myös tutkimus on tehty niin, että tytöt ovat kertoneet ovatko vai eivät ole harrastaneet seksiä. Ei siis ole erikseen tehty testejä, onko tämä totta (ei sillä, etteikö pitäisi uskoa, mutta tuollakin asian myöntäminen voi olla suuri häpeä varsinkin tuossa iässä ). Tuohon on myös lisätty, että asia voi olla johtuvaa siitä, että eivät ole käyttäneet saippuaa tai että ovat käyneet huussissa/puskassa vessassa sen sijaan, kuin Suomenkaltaisissa vessoissa. Myös mainitaan, että ovat todennäköisesti peseytyneet samassa vedessä (eli ei missään uimahallien puhtaissa kloorivesissä). 

Tutkimus ei ole siis täysin pätevä. 

Vierailija
25/27 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen lääkärin olisi pitänyt selittää sinulle, että tuo loinen voi tarttua muutenkin kuin yhdynnässä. Testatiinko se? Näin helposti meni minullakin luotto tuohon lääkäriin.

Anteeksi, että on kestäny vastata. Tulin uudestaan kattomaan tätä mun luomaa keskustelua ja huomasin vasta nyt. Juu testattiin.

Vierailija
26/27 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olipa ikävä lääkäri ja ikävä kuulla sun sairaudesta. :/

Ihan uusi tauti mulle tuo mainitsemasi, mutta jotkin sukupuolitaudit ei kyllä tartu seksin välityksellä. Herpeskin on sellainen.

Kyllä sukupuolitaudit tarttuvat seksissä, vaikka voisivat tarttua muutenkin.

No tietysti tarttuu. Korjasinkin sitten heti seuraavassa viestissä, että "ei tartu _pelkästään_ seksin välityksellä", kun jäi tuosta lainaamastasi viestistä se uupumaan, kun pikaisesti kirjoitin.

Vierailija
27/27 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienellä englannin kielellä googlaamisella tuo tarttuu esim. huonon hygenian takia, olet pessyt sukupuolielimiäsi saippualla, jota käyttävät usein toiset jotka eivät hygeniasta pidä huolta tai olet käyttänyt todella törkyistä vessaa ja istunut heti pöntölle kun toinen on siitä pois lähtenyt.

Tuo pöntöltä herpeksen/sukupuolitaudin saanti on muuten urbaanilegenda eikä mahdollista melkein 99% sukupuolitaudeista. Jos joku väittää että näin olisi saanut, niin kyllä valehtelee. 

Juu. Sen takia neuvonkin ihmisiä yleensä olemaan googlaamatta sairauksista liikaa netistä. Itse 17-vuotiaana närästyksestä ja sormien tikutuksesta kärsiessäni googlailin kaikenlaisesta, minkä oireita mm. nuo voisi olla ja lopulta pelkäsin itselläni olevan tyyliin aivokasvain ja ruokatorven syöpä, ties muuta.

Hyvä kuitenkin, ap, kun toit tuon taudin täällä esille, vaikkei tämä mikään asiallisin foorumi olekaan, toi tauti on hyvä muidenkin tietää. Toivottavasti sulle terveydenhuollossa selviää, mistä se on voinut sulle tulla, kun ei seksistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan