Mietitään vähän
Kun olet 70 vuotias, et saa eläkettä, sillä ne varat on käytetty vanhempiesi ikäluokan eläkkeiden maksamiseen, mutta sinulla on jonkin verran varallisuutta ja pääomatuloja, koska olet ollut kaukaa viisas. Sinulla on voimia arkielämässä vähenevästi, koska ikäännyt.
Sinulla on a´määrä aikuisia lapsia, jotka tekevät töitä a`määrän ja saavat lapsia a`määrän. Helpointa lienee, että hankit itsellesi pienen asunnon läheltä heitä ja sisustat sen käytännöllisesti eli teet itse kuolinsiivouksen jo hyvissä ajoin itse. Sinä tuet heitä ja he tukevat sinua. Nautitte elämästänne ilman ylimääräisiä häiritseviä kuluja tai tekijöitä. Hankitte kokemuksia, ostatte palveluita ja matkustatte, jos on varaa, mutta säästätte myös hoitamalla ja huolehtimalla toisistanne.
Aluksi tukea siirtyy enemmän toiseen suuntaan ja lopussa toiseen. Kuitenkin se minkä verran lapsesi auttavat sinua arjessa selviytymisessä, kun olet vanha, ei ole lähelläkään sitä, kuinka monta kertaa sinä vaihdoit heidän vaippansa, veit heitä harrastuksiin, autoit läksyjen lukemisessa, teit ruokaa ja autoit saamaan hyvän koulutuksen. Sinun täytyy vain yrittää pitää itsesi terveenä mahdollisimman pitkään, elää täyttä elämää ja samalla downshiftata ja pitää yllä vain itsellesi tarpeellista määrää arjen irtaimistoa, asua lähellä, jotta sinusta ei ole raskasta huolehtia silloin, kun et siihen itse pysty..