Rintaliivit tokaluokkalaisella, yleistä?
8- vuotias tyttöni kertoi monella luokkakaverillaan olevan rintaliivit. Ei siis mitään lyhyttä toppia vaan ihan liivit, joissa kolmiomaiset kupit. Pukkarissa sitten leuhkitaan, että on saanut liivit. Onko tämä yleistä Vai jokin paikallinen hömpötys?
Kommentit (16)
Enpä ole kuullutkaan. Kun itse olin tokaluokalla kahdeksan vuotta sitten, eipä kenelläkään mitään liivejä ollut. Vaikeaa uskoa että 8-vuotiailla edes olisi rintakehässä mitään. Ensimmäiset toppimalliset harjoitusliivit taisivat ilmestyä kuvioihin nelosluokan tienoilla, itselleni vasta vitosella. "Oikeita" liivejä taisin alkaa käyttää 13-vuotiaana. Tiedä sitten miten nykyään on.
terv. teini
Kyllä minulla oli kakkosella pehmeät kolmioliivit, enkä edes ollut kaveriporukan ainut. Mutta oli sille jo tarvetta, kun siinä iässä rinnat alkoi kehittyä ja nännit olisi näkynyt paidasta läpi.
T. N19
Ei ole kyllä oman lapsen kavereilla ainakaan lapsen teitojen mukaan vielä toppeja tai rintsikoita mutta olen kyllä huomannut että yhdellä luokkakaverilla on jo rinnat kasvaneet (johtuu osiin ylipainosta) siihen malliin että pitäisi olla.
Jos ei liivejä niin alustoppi voi olla ihan paikallaan ellei halua että nänneistä aletaan kiusata.
Lapsilla on murrosikä aikaistunut reippaasti, joten tuokin näky alkaa yleistymään.
Meillä on kakkosluokkalaisella tuollaiset kolmioliivit, just riittävästi topatut ettei nännit näy paidoissa mutta ei ne mitään aikuismaisia ole. Sekä minä että tytär on alettu kehittyä aikaisin; itse en noita harjoitteluliivejä koskaan saanut ja omalle tytölleni en samaa tuskaa toivonut.
Jos kiinnostaa, kummankin meistä ruumiinrakenne on myös luokkaa kukkakeppi, jostain syystä ne rintojenalut vaan tulee aikaisin.
Ok. Eiköhän jo riitä keskustelu tokaluokkalaisten yläosasta.
Ennen tuon ikäiset olivat liikuntatunnilla ilman paitaa. Toinen joukkue otti paidat pois niin tiesi kenelle pallo kannattaa syöttää. Pojat olivat samalla tunnilla. Ei ne pojat ainakaan silloin älynnyt mitään, vaikka jollakin vähän jo törötti...
Kun itse olin ala-asteella niin ei kukaan pelkkien nännien vuoksi rintsikoita alkanut pitää, vasta sitten kun oli jotain tuen tarvetta (vitos-kutosella tai myöhemmin). Miksi nännejä nykyään häpeillään? Tai käyttääkö tytöt jotenkin kovin kireitä ja ohuita paitoja nykyisin? Toisaalta eikö pelkkä aluspaita niitä peitä, miksi rintsikat?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla oli kakkosella pehmeät kolmioliivit, enkä edes ollut kaveriporukan ainut. Mutta oli sille jo tarvetta, kun siinä iässä rinnat alkoi kehittyä ja nännit olisi näkynyt paidasta läpi.
T. N19
Miksi kolmioliivit, miksei lyhyt toppi tai ihan vaan aluspaita?
Ylipainoisia lapsia näkee jo eskarissa joilla isommat rinnat kuin hoikala aikuisella a kupin omistajalla
Rintsikanmalliset on turhaa seksualisoimista noin nuoren kohdalla. Miksei tosiaan tavalliset lapsekkaat topit riitä?
Vierailija kirjoitti:
No ei ole tavallista. Oma tyttö kolmosella ja rintsikoita pidetään noloina. Muutenkin ovat ihan lapsia vielä, leikkivät barbeilla ja ovat milloin taikahevosia ja milloin soturioravia. Yhdeksänvuotiaita ovat eikä yhdelläkään tytön kaveripiirissä ole murrosiän merkkejä.
Ovatpa myöhään kehittyneitä. Yhdeksänvuotiaalla voivat alkaa jo kuukautiset. Kyllä jotain kehitystä pitäisi siinä vaiheessa jo olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole tavallista. Oma tyttö kolmosella ja rintsikoita pidetään noloina. Muutenkin ovat ihan lapsia vielä, leikkivät barbeilla ja ovat milloin taikahevosia ja milloin soturioravia. Yhdeksänvuotiaita ovat eikä yhdelläkään tytön kaveripiirissä ole murrosiän merkkejä.
Ovatpa myöhään kehittyneitä. Yhdeksänvuotiaalla voivat alkaa jo kuukautiset. Kyllä jotain kehitystä pitäisi siinä vaiheessa jo olla.
Eivät ehkä olekaan ylipainoisia?
Monet haluavat (ja saavat), kun pari vuotta vanhmpi siskokin saa.