Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suihkussa käyminen klo 22.00 jälkeen taloyhtiössä

Vierailija
22.03.2018 |

Vähän aikaa sitten, n. klo 22.15 naapuri tuli soittamaan ovikelloa kun olin suihkussa. Suihkussa käyminen on kuulemma kiellettyä klo 22 jälkeen, ja naapuri sanoo tekevänsä minusta ilmoituksen.

Ihmettelen vaan, kun toinen seinänaapuri on taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, ja hän on pitänyt illanistujaisia yleensä klo 23 asti. Seinät ovat ohuet, joten kaikki kuuluu läpi. Luulin, että se 23 on hiljaisuusaika, mutta kävin tarkastamassa ilmoitustaululta, ja kyllä se on klo 22. Nyt ahdistaa, saanko häädön. Olisin tietenkin ollut menemättä suihkuun juuri nyt, jos olisin tiennyt. Toisaalta hiljaisuus päättyy klo 7, ja silloin minun on jo lähdettävä töihin, joten aamullakaan ei voi käydä suihkussa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kieltää suihkussa käymistä.

Vierailija
2/28 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla kiellettyä, ei missään taloyhtiössä ole tuollaisia sääntöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä saa käydä suihkussa.

Vierailija
4/28 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suihkussa voi käydä hiljaisuuden aikanakin.

Vierailija
5/28 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntö voi olla kyllä tuollainen mutta sillä ei ole lainvoimaa.

Vierailija
6/28 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa saa käydä yölläkin.

Vierailija
7/28 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan sallittua. Kuuluu myös normaalieihin elämisen ääniin. Et voi saada häätöä. Miten epäreilua tuo olisi esim. vuorotyöläisiä kohtaan? sano suoraan ettei sun suihkuttelu kuulu sille naapurille yhtään.

Vierailija
8/28 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hiljaisuus sitten 22 tai 23 et häätöä saa. Suihkussa käynti ei ole kiellettyä. Tietysti jos voi olisihan se kiva muita naapureita ajatellen ajoittaa suihku ennen 22. 

Vierailija
9/28 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee valitus siitä että naapurisi kävi rimputtamassa ovikelloasi klo 22 jälkeen. Harkitse myös rikosilmoitusta kotirauhan rikkomisesta.

Minä olisin nauranut huutonaurua päin naamaa tuolaiselle nillittjälle. Suihkussa ja vessassa käymistä ei voi kieltää.

Vierailija
10/28 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haistattaisin sinuna paskat tolle naapurille ja uhkaisin koskemasta ovikellooni enaa hiljaisuuden aikana.

Vierailija
11/28 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kerrostalossa semmoiset asukkaat jotka ovat kaiket illat aina kotona mutta kun yö koittaa niin pakko päästä suihkuun. Kiva herätä itse aamulla kello 4.30 töihin kun naapurit on lorottaneet vettä kaiket yöt, nuku siinä sitten jos taloyhtiössä hanat vinkuu ja paukkuu ja muutenkin on aivan olematon äänieristys. Ymmärrän jos esim. likaista vuorotyötä tekevä käy yöllä tai aamulla aikaisin pikaisesti suihkussa.

Vierailija
12/28 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallista ”lainvoimaa” tuollaisella nillityksellä ei ole, mutta on kyllä taloyhtiöitä joissa on asukkaiden kesken sovittu että myöhään ei käydä suihkussa.

Esim. järvenpäässä asuin rakennuksessa jossa putket suorastaan ulvoi naapureille suihkussa käydessä joten oli sovittu että keskiyön jälkeen vältetään, se oli ymmärrettävää mielestäni.

Enemmän minua kyllä vitutti se kun yläkerran naapuri kävi aina imuroimaan välittömästi hiljaisuuden päätyttyä eli siinä seiskan aikaan. Ihmisiä on moneen lähtöön..

Vierailija
13/28 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miten joku voi häiriintyä suihkun äänistä. Eihän kukaan laske vettä yhtäjaksoisesti tuntikausia. Yläkerran naapurini on ainoa jonka suihkuttelut kuuluvat asuntooni, hyvin vaimeasti tosin. Eikä ärsytä niin yhtään. Olisit suositellut nillittäjälle korvatulppien hankkimista.

Vierailija
14/28 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulle on tärkeilevä naapuri, akateeminen eronnut valtion virkanainen viraston päällikkötasolta, käynyt valittamassa klo 22.30 tapahtuneesta suihkun käytöstä rivitaloyhtiössä. Onneksi muutti tiehensä.

Vierailija
15/28 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ap trolli tai, ei mutta surullisinta etta Suomessa asuu taloyhtioissa a) vastaavia nillittajia joita b) joku pehmyt valitettavasti uskookin.

Vierailija
16/28 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää kerrostalossa semmoiset asukkaat jotka ovat kaiket illat aina kotona mutta kun yö koittaa niin pakko päästä suihkuun. Kiva herätä itse aamulla kello 4.30 töihin kun naapurit on lorottaneet vettä kaiket yöt, nuku siinä sitten jos taloyhtiössä hanat vinkuu ja paukkuu ja muutenkin on aivan olematon äänieristys. Ymmärrän jos esim. likaista vuorotyötä tekevä käy yöllä tai aamulla aikaisin pikaisesti suihkussa.

Minulla on samantyyppinen kokemus 10 vuoden takaa. Yläkerrassa asui työtön nuorimies. Ihan hiljainen kaveri päivällä, mutta yöllä aina alkoi kanta-astuminen, nauroi kovaan ääneen ja kävi yleensä suihkussa keskellä yötä. Luulin, että hän on vähän hullu, mt-ongelmia tai jotain, mutta kerran pysähdyin juttelemaan pihalla rouvan kanssa, joka kantoi roskia roskikseen. Hän kertoi, että poikansa asuu meidän talossa ja siivoukset jää tekemättä, kun se on sellainen yökyöpeli, eikä voi imuria huudattaa ihmisten nukkuessa. Ei taida olla harvinaisuus.

Vierailija
17/28 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole turvallisin mielin. Pöntön vetäminen ja suihkussa käynti on sallittua yölläkin. Toiset tekevät vuorotyötä ja hikisen vuoron jälkeen on pakko käydä suihkussa kellonaikaan katsomatta, kun ei viitsi likaisena pehkuihin mennä. Häätöä ei ole tullut. Kun vähän googletat niin löydät lakimiesten kirjoituksia aiheesta, että suihkussa saa käydä :)

Vierailija
18/28 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin ei haittaa, mutta jos joka yö päätät suihkutella pitkän aikaa niin eiköhän siitä varoituksen voi antaa. Eri asia jos sinulla on syy siihen, esim vuorotyö tmv.

Vierailija
19/28 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän aikaa sitten, n. klo 22.15 naapuri tuli soittamaan ovikelloa kun olin suihkussa. Suihkussa käyminen on kuulemma kiellettyä klo 22 jälkeen, ja naapuri sanoo tekevänsä minusta ilmoituksen.

Ihmettelen vaan, kun toinen seinänaapuri on taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, ja hän on pitänyt illanistujaisia yleensä klo 23 asti. Seinät ovat ohuet, joten kaikki kuuluu läpi. Luulin, että se 23 on hiljaisuusaika, mutta kävin tarkastamassa ilmoitustaululta, ja kyllä se on klo 22. Nyt ahdistaa, saanko häädön. Olisin tietenkin ollut menemättä suihkuun juuri nyt, jos olisin tiennyt. Toisaalta hiljaisuus päättyy klo 7, ja silloin minun on jo lähdettävä töihin, joten aamullakaan ei voi käydä suihkussa.

Hiljaisuusaika koskee mahdollisesti häirintää aiheuttavaa ääntä eli tavanomaiset elämisen äänet saavat silloinkin kuulua, mutta häiritä ei saa (soittaa musaa kovalla, huutaa, telkkari ei saa pauhata täysillä..eikä hiljaisuusaikana siivota, rempata tai muutenkaan tehdä mitään sellaista hommaa , jonka voi jättää huomiseen. Keskustella ja nauraakin saa).

Myös pesulla saa käydä. Millään lailla ei voida estää ihmisen pitämästä huolta omasta ja huollettaviensa hygieniasta.

Naapurisikin saa siis jutella ja naurahdella 23 aikaan illalla ystävänsä kanssa, kunhan eivät huuda, paisko ovia tai oikeasti tarkoituksellisesti häiriköi.

Et saa häätöä, mutta valittaja voi saada kun kerrot tekeväsi seuraavasta kotirauhan häirinnästä ja uhkailusta ilmoituksen poliisille.

Vierailija
20/28 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 22 on ihan ok käydä suihkussa. Sehän on vasta myöhäisiltaa. Eri asia jos aloittaja vetäisi pitkän kaavan löträilyt vaikkapa klo 04 aamuyöllä, toistuvasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan