Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiset synnytyksen jälkeen?

Vierailija
22.03.2018 |

Oliskohan kellään kokemuksia tästä?
Sain toisen lapsen reilu vuosi sitten ja imetän edelleen, kuukautisia ei ole ollut. Nyt kuitenkin n. kaksi kuukautta sitten alkoi vuoto, ja nyt on siis vuotanut koko tuon pari kuukautta putkeen niin että on välissä ollut pari kertaa muutama päivä taukoa..
Vuodon määrä on vaihtelevaa, välillä on melko runsasta ja välillä niukempaa mutta pääasiassa ihan semmosta kunnon vuotoa.
Ei ole mitään muuta erikoista esim. kovia kipuja tms, lieviä vatsakipuja vain välillä.
Syön cerazette -minipillereitä, mutta olen syönyt niitä melkein sen vuoden eikä ole ollut aiemmin minkäänlaisia vuotoja, ei edes kun nuo pillerit aloitin. Joten ei kai voi liittyä niihinkään?

Kokemuksia kaipailisin, voiko olla ihan normaalia että synnytyksen jälkeen kun alkaa kuukautiset niin kestää näin kauan ennen kuin kierto tasottuu? Vai pitäisiköhän olla jo lääkäriin yhteydessä? Papa -koe minulta on otettu viime vuonna, ei poikkeavaa.

Mietityttää myös, voikohan hemoglobiini laskea tämän takia? Viime aikoina on jatkuvasti palellut ym.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun kannattaisi varata lääkärinaika. Saisit myös veriarvot tutkittua. Mulla oli kuukautiset muistaakseni synnytyksen jälkeen heti säännölliset (alkoivat ehkä vauvan ollessa 7–9 kk), runsaammat kyllä. Hormonaalista ehkäisyä ei ollut käytössä.

Vierailija
2/3 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin lääkäriin aika nopsaan. Voi liittyä vaan hormonien epätasapainoon, mutta ei varmaan tee kropalle hyvää vuotaa noin pitkään.

Mulla alkanut kuukautiset aina heti imetyksen lopettamisen jälkeen. Muuten normaalit, mutta älyttömän runsaat ekat 6 kk. Ikinä ei ole yli viikkoa kestäneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans yli vuoden kuukautiset pois synnytyksen jälkeen. Tuli ainoastaan kerran ku alotin minipillerit. Sitten kun imetys vähentyi palas kuukautiset todella runsaana. Kaks viikkoa kesti ekat, sitte kuukausi taukoa ja sitten alko tulee kahen viikon välein. 3 kuukautta jaksoin, sitten soitin ehkäisyneuvolaan vaihtaakseni yhdistelmäpillereihin joita käytin ennen raskautta. Toivon että säännölliset kuukautiset palaavat, en jaksanu sitä jatkuvaa vuotamista. Eli voi johtua ihan niistä pillereistä ja imetyksen vähentymisestä ja loppumisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi