Postnordin kuskit ovat valehtelevia idiootteja
Toimitus sovittu ajankohdalle 16.30-21.00. Istuin siis kiltisti tuntikausia kotona odottamassa lähetystä.
Kun mitään ei ollut kuulunut klo 21 mennessä, tsekkasin statuksen netistä ja soitin asiakaspalveluun.
Joo, kuski oli sitten merkinnyt laiminlyöneensä toimituksen koska alaovi oli lukossa! No totta hemmetissä se on. Ei vain pitäisi vaatia mitään Einsteinia tajuamaan, että oven vieressä on selkeä summeritaulu jossa on nimet ja asuntojen numerot - asia josta olin ilmoittanut Postnordiin kun toimitusajankohtaa sovittiin! Ja sellainenkin asia on keksitty kuin puhelin.
En edes usko, että on yrittänyt edes toimittaa lähetystä. Laiskotellut vain.
Ja asiakkaani minun pitää sitten istua tuntikaupalla odottamassa sovittua toimitusta. Jota ei siis ole tullut. Voi että v*tuttaa.
Kommentit (19)
Normaalia postnordin toimintaa. Pääsit vähällä.
Vierailija kirjoitti:
Onko nyt parempi olo kun sait kiukutella tänne?
On.
Vierailija kirjoitti:
Normaalia postnordin toimintaa. Pääsit vähällä.
Näin olen kuullut. Miten voi olla noin surkeaa? Esimerkiksi Postin kanssa ei koskaan mitään ongelmia.
Siis kuka on niin idiootti, ettei vaivaannu soittamaan summeria tai puhelimeen kun pitäisi toimittaa joku tavara? Siitä kun nyt kuitenkin se palkka maksetaan.
Siis miksi verkkokaupat käyttävät tuota p*skafirmaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nyt parempi olo kun sait kiukutella tänne?
On.
Olisi nimittäin ehkä todellakin ollut muutakin tekemistä kuin istua 4,5 tuntia kotona, ilman että edes kauppaan pystyi lähtemään, odottamassa toimitusta jota ei sopimuksista ja maksuista huolimatta edes yritetty toimittaa perille.
Posti tekee samaa. Ilmoitus, että käyty ovella, yritetty toimittaa lähetys, ei onnistuttu. Lapussa myös kellonaika. Olin mainittuna aikana kotona, tein ruokaa ja leivoin köökin ikkunan ääressä pari tuntia 10-12 aamupäivällä kun ovella väitettiin käydyn 11.15.
Omakotitalossa asutaan, köökin ikkunasta näkee ovelle suoraan ja koirakin hakkuu etuterassilla tömistelijät jo ennen ovikellon rimputtamista. Eipä vaan näkyny eikä kuulunu ketään,. vaikka niin Posti väittikin.
Oho, raivostutti niin paljon että googlasin muidenkin kokemuksia. Nämä ovat ihan identtisiä tämän ja parin aikaisemman tosi huonon Postnord -kokemuksen kanssa (joo, yritän boikotoida mutta jotkut nettikaupat eivät vain käytä muita eikä samoja tuotteita saa muualta).
Siis nämä ovat kaikki täysin itselle tuttuja juttuja tuon karmean puljun kanssa. Ja asiakaspalautteesta päätellen myös muille.
********
Oikeasti, miten kannattaa toimia, että netistä tilattuja tuotteita saa jopa kotiin asti silloin kun toimittajana on PostNord? Aivan karmeita kokemuksia.
- Ei saa tietoa kun tuotteet saapuvat
- Vaikka seurantakoodi toimisi ja itse ottaa asioista selvää, niin järjestelmä ilmoittaa vain että tavarat on varastoitu, ilman että siitä on ilmoitettu mitään
- Kun asiakaspalveluun soittaa ja yrittää saada tietoa, niin jonottaa saa vaikka kuinka kauan ilman että pääsee läpi
- Sitten kun vihdoin saa sovittua sen toimituksen, niin tietenkään sitä ei tuoda siihen sovittuun aikaan (siis tyyliin 12-16 välillä) vaan ihan vain juuri silloin kun kuskille sattuu sopimaan
- Sieltä sitten raivoissaan soitellaan töihin että täällä odotetaan, vaikka aika on aivan toinen kuin sovittu
- Uutta toimitusta on lähes mahdoton saada, joten sitten pitää muuttaa kaikki omat suunnitelmat ja yrittää kiirehtiä paikalle että joskus sen tuotteen saisi
- Siellä sitten raivoissaan oleva kuski on jättänyt kalliin tuotteen kadulle sateeseen ja raivoaa kun tulet paikalle, vaikka on itse siellä aivan väärään aikaan
- Kuski ilmoittaa, että jos tuote ei mahdu hissiin niin sen saa sitten itse raahata ylös
- Kun tuote saadaan ängettyä hissiin kuskin koko ajan raivotessa, niin häipyy sitten samantien ja jättää asiakkaan itse kantamaan painavan tuotteen perille asti
Eli millä ihmeellä te muut saatte sieltä tiedon irti siitä että milloin jotain ollaan toimittamassa ja istutteko sitten aamusta iltaan poistumatta minuutiksikaan kotoa sen päivän aikana kun tuote luvataan toimittaa, siltä varalta että kuski päättääkin tulla eri aikaan kuin on sovittu? Ja jättää tuotteen menemään pilalle sateeseen ja kieltäytyy toimittamasta sitä perille asti?
Ja mitä ihmettä voi tehdä? Valitus ei auta mitään. Pitääkö tässä lopettaa netistä tilaaminen kokonaan????
Vierailija kirjoitti:
et saa pakettiasi koskaan :DDD
No sekin vaikuttaa olevan mahdollisuus ...
Tää on tosi tyypillistä Postnordilta. Eli just toi, että ei ilmoiteta milloin tullaan, jos tullaan, ja ovikellot/summerit/puhelimet ovat täysin mahdottomia esteitä toimitukselle.
Siis miten kukaan saa sieltä tavaraa? Itse juuri tilannut DHL/Posti -yhdistelmän kautta Saksasta ja sitten Suomen sisäisesti Postilla ja palvelu toiminut aivan täydellisesti.
Up. Eikö muilla mitään kokemuksia tuosta firmasta, että millä hemmetillä sieltä saa ne tuotteet? Nyt joudun odottamaan tuntikausia huomennakin enkä yhtään luota että tuovat yhtään mitään.
Huomenna lähtee kyllä kiukkuista soittoa myyjäfirmalle.
Sama kokemus. Olin ilmoittanut ovikoodin ja puhelinnumeron osoitteen yhteydessä, odotin kotona puhelimen kanssa, ja seurantapalveluun tuli kirjaus “yritetty toimittaa, ei saatu yhteyttä asiakkaaseen” Kyllä ketutti! Oli todennäköisesti vain ajanut ohi.
Onhan tuo selkeä keissi. Itsekin olen ollut kotona aina niinä aikoina, kun jakelija "on käynyt" ovella. Veikkaisin, ettei ainakaan kerrostaloasuntoihin edes mennä koskaan. Tiedä sitten toimivatko yhtä röyhkeästi omakotitalojenkin kohdalla. Todennäköisesti. :D
Resurssit. Ja tietysti kulutuskysymys. Mutta mitäpä tuossa nyt sen ihmeempiä, itse noudin erään pakettini puolen tunnin ajomatkan päästä Postnordin jakelukeskuksesta, koska halusin sen heti enkä "ehkä huomenna tai ylihuomenna".
Mä olen kerran saanut paketin kunnollisesti kun oli sen verran kallis ostos. Tai sitten paketti oli niin iso että lähetti ei voinut paeta kovinkaan nopeasti sen kanssa. Mutta pienemmissä paketeissa olen ihan oikeasti joutunut juoksemaan lähetin perään enkä saanut kiinni. Sekä katsonut ikkunasta kun se lähtee pois sen paketin kanssa. Kummallakin kerralla oli soittanut ovikelloa sentään tai koputtanut, mutta lähtenyt juoksemaan samantien poispäin :D. Ja itsekin vahtasin koko päivän kotona. Yhessä vaiheessa mietin että pitäisi raahata tuoli tuonne alarappuun ja odottaa koko päivä oven edessä että se ei varmasti pääse livohkaan. En tiedä miten onnistuin lopulta nuo paketit saamaan olin kai jonkin sekoamisen ääripisteessä.
Noi kuskit todennäköisesti vain istuvat juomassa kahvia jossain taukohuoneessa ja laittavat kaikkiin toimituksiin tuon, että "ei saatu yhteyttä asiakkaaseen".
Vierailija kirjoitti:
Up. Eikö muilla mitään kokemuksia tuosta firmasta, että millä hemmetillä sieltä saa ne tuotteet? Nyt joudun odottamaan tuntikausia huomennakin enkä yhtään luota että tuovat yhtään mitään.
Huomenna lähtee kyllä kiukkuista soittoa myyjäfirmalle.
Tosiaan, soita sinne asiakaspalveluun ja kysy, mistä voit noutaa paketin. Sain itse heti osoitteen ja pikaisesti sain myös pakettini paikanpäältä jakelukeskuksesta.
Mä sain sentään pakettini oikeana päivänä ja toimitettiin ihan ovelle asti, mutta kuka helvetti voi istua kotona odottamassa jotain pakettia 8-18? Ei mitään tarkempaa aikaa, vain ''tiistai 8-18''. Vituttaa kun lempi nettikauppani on nyt vaihtanut postnordiin suomen sisällä, ei voi enää tilata sieltä mitään :(
Joo Postnord on hanurista. Mutta ne sentään vastaa. P2P on sellanen firma jota en suosittele kenellekkään.
Onko nyt parempi olo kun sait kiukutella tänne?