Kaikki mitä olet kuullut tai tiedät Lugesteronista
Kertokaas mulle kanssasisaret, kun tuntuu olevan niin erilaisia käytäntöjä ja ohjeistuksia Lugesteronin käytöstä hedelmöityshoidoissa, että minkälaiset ohjeet ootte saanu sen käyttöön. Mielenkiintoni heräsi, kun eräs toisella saitilla sanoi saaneensa aivan erilaiset ohjeet kuin minä ja kuulostimme olevan kuitenkin samassa hoitopaikassa!!!!!!!!!!!!!!
t. Ippu67
Kommentit (9)
Alkuun siten, että 200 mg:n annos laitettiin emättimeen 3 x päivässä. Viimeisimmissä hoidoissa laitettiin 300 mg:n annos emättimeen 2 x päivässä. Hesan VL käytti tätä 300 mg kahdesti päivässä, mikä oli paljon helpompi toteuttaa kuin tuo kolmesti päivässä laittaminen, jota Tays käytti. Mulla on ollut käytössä aina niitä 100 mg:n palleroita.
Punktion jälkeen 200mg kolmesti päivässä (yht. 600mg)
Siirron jälkeen 400mg kahdesti päivässä (yht. 800mg)
Mulle annettiin Väestöliitosta ohjeet ottaa aamuin ja illoin 300 mg. ja aloitus siirtoa edellisen iltana. Ja nimenomaan mieluusti suoraan emättimeen. Sain sekä 200 mg että 100 mg lugeja
Mäkin olen huomannut tosi erilaisia ohjeita annostelussa. Liekö se sitten tapauskohtainen tarve... siis kehon mukaan.
Juuri punktioitu Miiruskainen...
Mulla annostus on ollut 300mg aamulla ja illalla ja olisinkin nyt kysynyt teiltä onko kellään tullut kovia vatsakipuja lugeista? Mulla on ollut vaikea endo ja mietinkin olisiko se nyt pahentunut lääkkeistä (Progynova) vai aiheutuuko kivut lugeista..
T.cami33
Mulla tuo sama annos 300mg aamuin illoin. Millaisia kipuja sinulla on? Itselläni alkoivat kuukautiskipumaiset vihlaisut muutama päivä siirron jälkeen. Nyt pp9 ja vihlaisut vain kovenevat ja niitä tuntuu olevan enemmän. Pelottaa että enteilevät menkkoja...endoa mulla ei ole.
Mulla on ollut alavatsakipua joka säteilee alaselkään ja vasempaan reiteen...nyt tosin ei ole taas kipuja! Mulla on edellisistä siirosta (luovutetuilla munasoluilla) noin kaksi vuotta aikaa ja silloin sama juttu kun aloitin lääkkeet, vatsa kipeytyi,turvotti,kuume nousi ja paksusuoli jotenkin ärtyi. Lääkityksenä mulla oli Progynovaa 3 päivässä ja noi luget. Onneksi kivut hellittivät muutamassa kuukaudessa kun sain suojaläkkeen vatsalle ja muutin ruokavaliota.
Nyt maaliskuussa oli uusi yritys uusilla luovutetuilla munasoluilla mutta se ei onnistunut. Seuraava yritys on varmaan kolmen viikon päästä jos kaikki menee hyvin..aloitin just taas vatsansuojalääkekuurin ja toivonkin että se auttaa ja siirtoon päästään!
Mulla tulee myös lugeista noita menkkatuntemuksia heti niiden asennuksen jälkeen ja ne kestävät noin parituntia.
Minä otan lugeja 3pyörylää aamuin illoin (eli 3x100 ja 3x100). Otan ne suun kautta...
Ottaako joku muukin luget suun kautta, ei siis emättimeen???
Moro,
mullekin määrättiin luget loppukiertoon tukemaan heikkoa keltarauhasen toimintaa ja annostus oli 2 X 100 mg päivässä eli annos ei ole ihan suurempia. Mulla oireita ei ole ollut, ehkä vähän huimausta välillä muttei ihmeesti ja noi vatsannipistelyt nyt on ihan tavallisiä näillä hoidoillä ; )
Mua kiinnostaakin, että onko teillä ollut kuumia aaltoja lugeista? Mulla on nyt kp 30 ja kuukautisia ei ole tullut, kuumia aaltoja on ja öisin en ole saanut nukuttua (tuntuvat melkein samoilta kuin äitini vaihdevuodeoireet). Raskaustestinkin tein yön pimeinä tunteina, mutta näytti negatiivista.. Onko kellään ollut samanlaista?
ja toinen, missä kohtaa kiertoa lopetitte luget? Mulla hoitokarttaan oli laitettu kp 27, ovis kp 14. Oisko pitänyt jatkaa, kun luge-ohjeessa sanotaan, että voi käyttää raskaana ollessakin..
IVF/ICSI-hoidossa sain siirron jälkeen tukilääkitykseksi luget 200 mg yht 3 kapselia emättimeen /pvä. 1 aamulla ja 2 illalla. Nehän voi ottaa suunkin kautta, mutta tehoavat paremmin alakautta otettuna (näin mulle sanoi lääkäri). Ja aikaisemmissa hoidoissa olin ottanut ne suun kautta ja silloin tuli mielettömiä huimauskohtauksia, joita ei alakautta otettaessa tullut. Mutta nyt on sitten taas tilalle tullut päänsärkyä joka lähes päivittäistä.