Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpparin vajaatoiminta ja väsymyskohtaukset

Vierailija
22.03.2018 |

Onkohan muita joille iskee kuin salama kauhea uupumus puolenpäicän jälkeen? En toki tiedä.johtuuko kilpirauhasesta mutta epäilen. Aivan tajuton väsymys niin ettei kättään jaksa nostaa. Sitten on taas kausia että on pirteämpi.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos menisit lääkäriin???

Vierailija
2/20 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasvaivoja ei voi diagnosoida pelkästään oireiden perusteella. Oirekirjo on nimittäin valtava. Kyllä se niissä labroissakin näkyy, jos jotain on pielessä. Eli jos oikeasti huolettaa, kipaise lääkärillä ja pyydä tutkimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys siis ollut kohta 15v. Ja arvot yleensä hyvät. Kysyin siis että onko muilla vajispotilailla lääkityksestä huolimatta uupumusta. Krooninen tulehdus mulla siis kilpirauhasessa. Ap

Vierailija
4/20 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan samanlaista täällä.

Vierailija
5/20 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös. En jaksa mitään. Pelottaa jos ovikello soi, ja pitäisi kävellä ovelle, ei jaksa. Mulla on struumakin ja reuma.

Vierailija
6/20 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä lääkitys ollut jo muutaman vuoden. Hoksaan, että itsellä verensokerin notkahdukset (molempiin suuntiin) aiheuttaa kuvailemasi väsymyksen. Jos syön ison aterian tai olen unohtanu syödä olo on aivan kamala.

Vierailija
7/20 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Lääkityksestä huolimatta uuvuttaa suurimman osan ajasta ja joskus on kunnon päiviä ettei jaksa tehdä mitään

Vierailija
8/20 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui vielä mainita, että itsellä ei keho kestä enää stressiä. Joskus on päiviä kun olen aivan poikki jos töissä ollut rankkaa ja kiireistä.

Vierailija
9/20 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkitys siis ollut kohta 15v. Ja arvot yleensä hyvät. Kysyin siis että onko muilla vajispotilailla lääkityksestä huolimatta uupumusta. Krooninen tulehdus mulla siis kilpirauhasessa. Ap

Ah, se on sitten eri asia. Kipu- ja väsymiskohtauksia on ollut itselläkin. Kuten myös hallitsematonta hikoilua ja kaikkea muuta kivaa. Nyt on kokeilussa Liotyronin Tyroxinin rinnalla, ja piristynyt olen huomattavasti.

Vierailija
10/20 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös. Tosin lääkitys on ollut vasta puolisen vuotta ja sairastan myös masennusta, eli voi johtua siitäkin. Väsymys on välillä niin voimakas ja iskee niin yllättäen, että hyvä kun jaksaa raahautua sänkyyn.

Vierailija
11/20 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistakaa verensokeriarvot. Muistatteko juoda vettä tarpeeksi ?

Vierailija
12/20 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verensokerit kunnossa. Juon vettä kyllä. Nämä väsymyskohtaukset eivät tosiaan ole normaalia väsymystä vaan totaalinen uupumuspiikki. Kuin imeytyisi patjan sisään eikä kättään jaksa ojentaa jos vaikka puhelin soi. Ap

Vierailija
13/20 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulta ap koska viimein tarkistettu nuo kilppariarvot? Entä varastorauta (ferritiini)?

Vierailija
14/20 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulta ap koska viimein tarkistettu nuo kilppariarvot? Entä varastorauta (ferritiini)?

Kävun pari kk sitten ja tsh oli 11 ja t4v jotain 15. Lääkäri kehotti menemään kuukauden kul uudelleen ja arvot olivat taas ok. Eli tuollaista outoa vaihtelua on ilmennyt pari kertaa kun puolen vuoden välein käyn kokeissa. Kai rauhanen vetelee viimeisiään.

Vierailija
15/20 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hashimotollehan on kai tyypillistä rajutkin heittelyt arvoissa. Itse kärvistelin väsyneenä ja särkyineni, nyt on muutama sivutauti autoimmuunipuolelta tullut kuormaan lisää, niin lääkäri päätti ettei Lion kokeilusta nyt ainkaan haittaakaan voi olla. Itsellä se on helpottanut huomattavasti oireita.

Vierailija
16/20 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut lääkitys kilppariin kolmisen vuotta. Pari "lastentablettia" per päivä. Mä huomaan jo aamulla, jos päivästä tulee "vetämätön". On siis ihan voimaton olo, jaloissa varsinkin. Iltaa kohden yleensä olo kohenee. 

Olen ihmetellyt tätä voimattomuutta ja koettanut syödä ja juoda vettä enemmän, mutta ei ole auttanut oloon. 

Vierailija
17/20 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli niin, ettei tyroksiini tuntunut auttavan juuri lainkaan (kilpirauhanen poistettu). Todettiin raudanpuutos (ferritiini alhainen), lisäksi olen havainnut jodilisän ja c-vitamiiinin (iso annos) auttavan ja lisäksi sokerin poisjättäminen ja kohtuullinen määrä hyviä hiilareita. 

Lisäksi kehossa oli vielä yhdessä vaiheessa hiivaa, joka väsytti ihan tolkuttomasti. Lisäksi suolisto oli rikki eivätkä vitamiinit imeytyneet. 

Vierailija
18/20 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli niin, ettei tyroksiini tuntunut auttavan juuri lainkaan (kilpirauhanen poistettu). Todettiin raudanpuutos (ferritiini alhainen), lisäksi olen havainnut jodilisän ja c-vitamiiinin (iso annos) auttavan ja lisäksi sokerin poisjättäminen ja kohtuullinen määrä hyviä hiilareita. 

Lisäksi kehossa oli vielä yhdessä vaiheessa hiivaa, joka väsytti ihan tolkuttomasti. Lisäksi suolisto oli rikki eivätkä vitamiinit imeytyneet. 

miten hiivasta pääsee eroon ja mistä tietää onko sitä?

Vierailija
19/20 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hashimotollehan on kai tyypillistä rajutkin heittelyt arvoissa. Itse kärvistelin väsyneenä ja särkyineni, nyt on muutama sivutauti autoimmuunipuolelta tullut kuormaan lisää, niin lääkäri päätti ettei Lion kokeilusta nyt ainkaan haittaakaan voi olla. Itsellä se on helpottanut huomattavasti oireita.

Mielenkiintoista kuulla että hashimotoon liittyy tuollainen arvojen vaihtelu. Itsellä ei ole muuta todettu kuin vajaatoiminta mutta joskus mitattiin vasta-aineet ja olivat runsaasti koholla. Kai se viittaa krooniseen tulehdukseen? Ao

Vierailija
20/20 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verensokerit kunnossa. Juon vettä kyllä. Nämä väsymyskohtaukset eivät tosiaan ole normaalia väsymystä vaan totaalinen uupumuspiikki. Kuin imeytyisi patjan sisään eikä kättään jaksa ojentaa jos vaikka puhelin soi. Ap

Yhteys rokottamiseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi